Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-26, 00:01
  #1
Medlem
MattssonJs avatar
Har fått reda på att en "Seriös" Piercingstudio ska ha gjort ingrepp på en 11årig flicka för en tid sedan. Vart ska man anmäla detta?

Dom flesta är väl anslutna till något förbund om dom ska vara helt seriösa, har jag rätt?
Citera
2012-06-26, 00:13
  #2
Medlem
Disconinjas avatar
Är du säker på att föräldrar inte godkänt detta?
Citera
2012-06-26, 00:22
  #3
Medlem
MsOprofessionells avatar
Det finns väl egentligen ingen riktig lag gällande piercings på minderåriga i Sverige (har det blivit ändrat på sistone?)
men seriösa studios brukar ha som krav att man ska vara myndig/ha föräldrarnas tillåtelse.
Citera
2012-06-26, 00:28
  #4
Medlem
Det är nog väldigt många som piercar sig under 16 år. Min lillasyster piercade öronen när hon var 6 eller 7 år. Dock lär man väl ha målsmans tillstånd för att göra det.
Citera
2012-06-26, 05:22
  #5
Medlem
Som dom andra säger, så brukar det vara helt okej så länge man har förälderns tillståd/föräldern med sig (eller målsman yada yada). Min brorsa tog hål i örat för två år sen (då var han 6-7 nånting). Kan knappast vara olagligt... lawl
Citera
2012-06-27, 22:25
  #6
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattssonJ
Har fått reda på att en "Seriös" Piercingstudio ska ha gjort ingrepp på en 11årig flicka för en tid sedan. Vart ska man anmäla detta?

Dom flesta är väl anslutna till något förbund om dom ska vara helt seriösa, har jag rätt?


Det finns inga juridiska åldersgränser för piercing i Sverige (tyvärr).
Men sprid gärna ordet, för det är frukstansvärt oseriöst och oetiskt.

Är det möjligtvis UVX i Nordstan du talar om? Vet att de har gjort en monroe på en 11-åring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback