Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-25, 22:07
  #1
Medlem
som rubriken lyder?

Om jag tar med checken till banken, hur lång tid tar det för att få pengarna visa på kontot?
__________________
Senast redigerad av VBM2012 2012-06-25 kl. 22:12.
Citera
2012-06-25, 22:18
  #2
Medlem
Om du går med checken till samma bank som du har konto i, så omedelbart eller max en bankdag. Du kan få pengarna i näven också om du vill.
Citera
2012-06-25, 22:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBTS
Om du går med checken till samma bank som du har konto i, så omedelbart eller max en bankdag. Du kan få pengarna i näven också om du vill.

Tack!

Nu har jag en fråga till: om det var en utlänsk check, hur gäller tiden då?
Citera
2012-06-25, 22:20
  #4
Moderator
Brutes avatar
Och glöm inte att du kan bli av med pengarna igen från ditt konto, eller återbetalningsskyldig om checken saknar täckning.


EDIT:
Jag ser nu din följdfråga om utländsk check.
Säg nu inte att du blivit erbjuden betalning med check för något du skall sälja på annons.


//Brute
Citera
2012-06-25, 22:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Och glöm inte att du kan bli av med pengarna igen från ditt konto, eller återbetalningsskyldig om checken saknar täckning.


EDIT:
Jag ser nu din följdfråga om utländsk check.
Säg nu inte att du blivit erbjuden betalning med check för något du skall sälja på annons.


//Brute

haha...
Nej.. checken är från ett stort företag och källan är säker
Citera
2012-06-25, 22:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VBM2012
Tack!

Nu har jag en fråga till: om det var en utlänsk check, hur gäller tiden då?

Samma tid -- banken lägger ut pengarna för dig. Notera dock jävligt noga det Brute säger. Du får skriva på ett kvitto när du växlar checken och där förbehåller sig banken att ta tillbaka alla pengarna om det är så att checken saknar täckning. Det finns en anledning till att checkar används i bedrägerier.
Citera
2012-06-25, 22:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBTS
Samma tid -- banken lägger ut pengarna för dig. Notera dock jävligt noga det Brute säger. Du får skriva på ett kvitto när du växlar checken och där förbehåller sig banken att ta tillbaka alla pengarna om det är så att checken saknar täckning. Det finns en anledning till att checkar används i bedrägerier.

Tack för tipset
Tur att man ofta får direkt överföring då
Cash is the king
__________________
Senast redigerad av VBM2012 2012-06-25 kl. 22:56.
Citera
2012-06-25, 22:55
  #8
Medlem
Hur lång tid efter checken var gjord måste man växla den? såg att checken var utfärd den 8a juni...finns det något förfallodatum?
Citera
2012-06-25, 23:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VBM2012
Hur lång tid efter checken var gjord måste man växla den? såg att checken var utfärd den 8a juni...finns det något förfallodatum?
Ingen aning. Beror nog helt på vilket land och bank den är utfärdad på. Finns ingen anledning till att sitta på den dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback