• 36 950 online
  • 1 188 820 medlemmar
  • 61 513 393 inlägg
  • 1
  • 2
2012-06-23, 18:50
Medlem
Jag har satt commodo firewall på högsta inställningar och får då ungefär samma resultat som denna person.

http://forums.comodo.com/defense-san...-t75007.0.html

Jag noterar även att Leage of legends försöker komma åt stickynotes och uttorent. Jag testar att tillåta detta och då hittar inte utorrent några källor och klienter helt plötsligt. Går inte att ladda ner några filer överhuvudtaget. Gamla torrent filer som redan laddas är opåverkade. Jag måste avinstallera commodofirewall för att jag ska kunna hitta källor och klienter för utorrent och installerar jag commodo firewall så uppstår samma problem igen. Är 100% säker på att det beror på LoL men jag förstår inte varför. Detta problem kvarstår även när jag ominstallerar allt. Är LOL möjligtvis ett spion program? Något med bättre datakunskaper kanske kan svara på detta?
Citera
2012-06-23, 19:37
Medlem
Har aldrig haft några sådana problem med Lol, eller några andra program i över huvudtaget. Känns ju inte som Lol är ett spionprogram med tanke på att de har några miljoner spelare och det skulle med största sannolikhet läcka ut på nätet om de fifflade med sådana saker.
Citera
2012-06-24, 19:13
Medlem
Finns det någon som är riktigt grym på datorer som kan förklara det som commodo firewall visar att LoLLauncher.exe gör?

"LoLLauncher.exe was trying to access several target applications memory processes: Comodo, dwn.exe, explorer.exe, Core Temp, runddl32.exe, Realtek Audio Driver, Windows Sidebar, RocketDock, Steam, n52te, Avast, Voddler, Graphics card drivers, Java update, Raptr, KeePass, AIMP2, Firefox, Firefox plugin container and dwmapi.dll"

För min egen del var det även utorrent som LoLLauncher.exe ville få tillgång till och efter det så ballade utorrent ur och jag kunde inte heller ominstallera Commodo firewall. Får bara medelandet att diagnosverktyget inte kunde reparera alla fel.

Är inget snille med datorer men de känns som någon skit som de stoppar in i uppdateringen. Kör man inte näst högsa läge på systemskyddsinställningar på commodo firewall så skulle man inte märka att LoLLauncher.exe gör detta.
Citera
2012-06-24, 19:59
Medlem
Fudge0wns avatar
Du har laddat ner LoL från deras hemsida? Så du inte har laddat ner nåt annat skit som utger sig att vara LoL?
Citera
2012-06-24, 20:24
Medlem
Det enda som jag har hört om LoL är att folk haft problem med pando media booster, som en del människor förefaller tycka är av den elaka arten.

Är du säker på att du inte har laddat ned något skräp som du trodde var LoL?
Citera
2012-06-24, 20:28
Medlem
LoL och andra onlinespel skannar andra processer för att upptäcka fusk & bottar.
Citera
2012-06-24, 22:01
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av five.
LoL och andra onlinespel skannar andra processer för att upptäcka fusk & bottar.
Precis detta. De flesta onlinespel håller koll på processer som klassiskt används för "hooks" för användning inom fuskprogram.

Har TS laddat ner orginalklienten från hemsidan så är det inget att oroa sig för.
Citera
2012-06-24, 22:22
Medlem
Har märkt detta, startar jag en nedladdning med league of legends klienten uppe disconnectar den mig från chatten under en kort period. Finns det möjlighet att detta kan läcka information till klienten på något sätt? Är inte rädd för att riot ska göra något, utan mer för att information i allmänhet ska vara lättillgängligt.
Citera
2012-06-24, 22:53
Medlem
Brasks avatar
Ett tips är att inte köra på högsta.. Man får bara onödiga varningar. Kör på normal. Vilken brandvägg du än har!
Citera
2012-06-25, 00:12
Medlem
Jay-Cs avatar
mitt antivirus varnar varje gång jag startar en match " liknar jordklotet
keylogger" tror jag den säger :/

inte för att jag orkat bry mig
Citera
2012-06-26, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fudge0wn
Du har laddat ner LoL från deras hemsida? Så du inte har laddat ner nåt annat skit som utger sig att vara LoL?

Ladda ifrån hemsidan direkt. Det verkar även som om LOL inte vill komma åt dessa filer på första installering heller utan gör det efter någon uppdatering. I fall det är lite spion mjukvara så är det rätt smart och det är inte den först gången sånt sker. Läste en artikel där google bilen åkt dit för att inte bara ta kort utan även "råkat" pejla av den trådlösa trafiken och loggat lösenord med mera. De fick bara lite böter tror jag. Så jag skulle inte bli förvånad om Lol göra lite samma grejor.
Citera
2012-06-26, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Precis detta. De flesta onlinespel håller koll på processer som klassiskt används för "hooks" för användning inom fuskprogram.

Har TS laddat ner orginalklienten från hemsidan så är det inget att oroa sig för.

Vet inte vad Hooks är men jag förstår inte hur "trying to access several target applications memory processes" för programs som exempelvis Comodo, Core Temp, Realtek Audio Driver, Windows Sidebar, Steam, Avast, Voddler, Graphics card drivers, stickynotesm uttorrent ska hjälpa. Dock är jag inget super snille med datorer men jag har aldrig sett någon annat spel försöka komma åt så många olika konstiga program. Man kan som sagt inte låte bli att bli lite misstänksam som lekman. Och jag har testa på en hel del spel alltifrån orginal, crackade spel till online spel.

Fråga: "trying to access several target applications memory processes" skulle det i teorin kunna använda still något dålgit?
Citera
  • 1
  • 2