9 356 besökare online
858 139 medlemmar • 45 867 499 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Tv-serier och tv-program
Svara på ämne
Ämnesverktyg
BlackMetal
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Trodde folk skulle ha kommenterat sista avsnittet av amerikanska TAR. Men vilken grej det kunde ha blivit om dom där som missade roadblocken inte hade vunnit. :P
Ja, det var faktiskt en förvånansvärt bra final tack vare det. Ofta blir det så att ett lag dominerar de två andra känns det som. Om det är någon gång de verkligen ska ha svåra challenges som kan ta timmar att göra färdigt så är det på finalen men det känns som de bara försöker spara den mest påkostade tävlingen tills dess. De som förtjänade att vinna vann iaf
"Suns are extinguished or become corrupted, planets perish and scatter across the wastes of the sky; other suns are kindled, new planets formed to make their revolutions or describe new orbits, and man, an infinitely minute part of a globe which itself is only an imperceptible point in the immense whole, believes that the universe is made for himself."

Jakersnelekore
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Ja, det var faktiskt en förvånansvärt bra final tack vare det. Ofta blir det så att ett lag dominerar de två andra känns det som. Om det är någon gång de verkligen ska ha svåra challenges som kan ta timmar att göra färdigt så är det på finalen men det känns som de bara försöker spara den mest påkostade tävlingen tills dess. De som förtjänade att vinna vann iaf

Av de som var kvar iaf, fanns ju bättre människor i säsongen som åkt ut dock.

kruso
Medlem
Första nakenheten jag stött på hittills i TAR. Michelle topless!
Kunde de väl ha klippt bort.

Joson_
Medlem
Joson_s avatar
Dags att börja tagga igång för The amazing race Australia nu! Börjar tydligen på onsdag.

Håller det samma kvalité som första säsongen kommer det bli en kul sommar

Trumpeter
Medlem
Trumpeters avatar
Amazing race Norge har precis avslutats och nu börjar Amazing race AU. Lite tråkigt med 4 unga killpar. Även om de inte imponerade direkt idag så är det sannolikt så att något av dessa par står som vinnare. Hoppas på syrran/brorsan och pappa/dotter så här långt. Har oerhört svårt för hippiesdamerna så jag hoppas de åker ut illa kvickt.

Draxan
Medlem
Draxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Amazing race Norge har precis avslutats och nu börjar Amazing race AU. Lite tråkigt med 4 unga killpar. Även om de inte imponerade direkt idag så är det sannolikt så att något av dessa par står som vinnare. Hoppas på syrran/brorsan och pappa/dotter så här långt. Har oerhört svårt för hippiesdamerna så jag hoppas de åker ut illa kvickt.

Tydligen ska hela säsongen ha något sorts U-turn system varje avsnitt där man röstar på vilket lag man vill U-turna. Om man kollar wikipedia så står det där mer om det. Kan bara tänka mig ett parr kill par åka ut bara pga just detta.

Trumpeter
Medlem
Trumpeters avatar
Vet inte riktigt vad jag tycker om U-Turn omröstningen. Antar att den får större betydelse ju färre lag som är kvar.

Syrrorna har haft riktig tur. Näst sist varje etapp. De kommer nog inte bli långvariga.

Draxan
Medlem
Draxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Vet inte riktigt vad jag tycker om U-Turn omröstningen. Antar att den får större betydelse ju färre lag som är kvar.

Syrrorna har haft riktig tur. Näst sist varje etapp. De kommer nog inte bli långvariga.

Nya Dandrew laget?

Trumpeter
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draxan
Nya Dandrew laget?

Dandrew var ju inte riktigt så dåliga. Dessutom gick de till final, något som syrrorna inte kommer göra.

I och för sig, fortsätter de komma näst sist så slutar de ju tvåa. Lär dock inte hända.

Garvar fortfarande när jag tänker tillbaka på Dandrew.
http://www.youtube.com/watch?v=YQfBU...eature=related

xviggo
Medlem
Är det bara jag som tycker att The Amazing Race Australia håller en högre kvalitet än The Amazing Race USA?

Esposito1887
Medlem
Esposito1887s avatar
I alla fall är det väldigt skickliga så här långt med castingen i Australien. Där slår de USA på fingrarna. När det gäller själva produktionen, resmål och uppdrag så är USA något bättre skulle jag säga.

#LOUDmouth#
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
I alla fall är det väldigt skickliga så här långt med castingen i Australien. Där slår de USA på fingrarna. När det gäller själva produktionen, resmål och uppdrag så är USA något bättre skulle jag säga.

Jag tycker nog tvärtom faktiskt. Eller rättare sagt när det gäller castingen tycker jag att det är nästan jämt skägg mellan US & AU med AU i knapp ledning. Ivern att visa hela spektrat går liksom till överdrift så att det istället nästan känns spelat ibland. Ta denna säsongs flumtjejer t.ex. Jag är nog inte ensam om att tycka att dom snarare känns som spelade rollkaraktärer än "riktiga människor". Tycker att snutarna hamnar lite i samma kategori, dom är lite för stereotypa på något sätt. Eller den jovialiske handikappade deltagaren som minst 2 gånger i varje avsnitt bara måste tala om hur hans handikapp minsann aldrig hindrat honom.

Därmed inte sagt att castarna (heter det så?) träffar rätt ibland. Intressant nog kommer jag genast att tänka på favorithatobjekt snarare än favoriter. Som t.ex. den genomvidriga högljudda dvärgen i TAR-US, eller den döva liraren som till råga på allt betedde som sig ett praktmongo, också i TAR-US. Denna AU-säsongs italienska systrar samt Gothabillyparet och cougartanten tycker jag är lyckade, kanske inte tävlingsmässigt men dom känns ändå hyffsat äkta (plasttuttar och smink till trots). Och jag är helt övertygad om att Paul är precis lika oskön och Steve lika skön i verkligheten som dom är på tv.

I.o.f.s. kan min åsikt vara färgad av kulturskillnader mellan ytlandet och Sverige men jag vill gärna tro att det inte är så fantastisk stor skillnad mellan den europeiska och AU/US-publken.

Däremot tycker jag tvärtom att AU-produktionen hittills är mycket bättre än US. Hela US-versionen har sedan säsong 3-4 nån gång blivit mer och mer slätstruken och tillrättalagd. Det är sällan några kluriga uppdrag som kräver annat än tur och/eller fysisk lämplighet och lagen blir i princip alltid ihopbuntade på samma flyg etc. Nu kanske inte TAR-AU är direkt nyskapande heller men känslan inför säsong 21457 av TAR-US som kommer i höst/vår är en enda lång gäspning medans jag gärna ser åtminstone några säsonger till av TAR-AU.

/#LOUDmouth#
Senast redigerad av #LOUDmouth# 2012-07-17 kl. 16:00.

Svara på ämne
Topp Dela »