24 749 besökare online
856 739 medlemmar • 45 809 427 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Sport & träning > Träning, kost och kosttillskott > Skador och rehabträning
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Pallevante
Medlem
Pallevantes avatar
Kön: Man

Ålder: 26

Längd och vikt: 174cm, 81kg

Smärtbeskrivning: Har börjat få problem med min högeraxel. Smärtan är framför allt under pressövningar med hög vikt, men känns av även när jag inte tränar så lägre vikt gör ingen jätteskillnad just nu. Smärta även vid övningar såsom bänkpress där axlarna är inblandade.
Det gör inte ont i musklen, utan djupare ner i leden. Vid vissa övningar känns det som att det skrapar där inne, och när det ömmar utan träning är det bara.. ömt.

Träning: Jag tränar styrketräning tre-fem dagar i veckan och springer/tar långa promenader de dagar jag inte är på gymet. Jag har tränat så i ungefär två år och har inte gjort några drastiska förändringar nyligen. Vikterna ökas ju succesivt och vissa övningar byts mot andra, men i stort är det samma rörelser. Möjligen mer fokus på rotatorkuffar, men det har varit efter smärtan började då jag läste att det ofta hjälper.

Xtract
Medlem
Låter som om du kan ha ådragit dig en inflammation i axeln, vilket är relativt vanligt när man gymmar.
Det finns ett par rehabövningar man kan köra för axeln som jag faktiskt tycker är väldigt bra, men var försiktig, om det är inflammation och de förvärras så kan du tvingas sluta träna ett tag

Övningar:
http://girlboxing.files.wordpress.co...rexercises.gif
Edit: Träna dessa med låga vikter förresten

Pallevante
Medlem
Pallevantes avatar
Okej, jag ska testa det. Jävla skitontet är i ryggen nu också, på högra sidan av ryggraden ganska mitt på ryggen. Trodde först jag sovit konstigt, men det har inte gått över på en vecka nu. Jag har nog gått ut för mycket i vikter, ökat ganska mycket i hantelrodd på sistone och det känns som det är där jag kan ha juckat till det lite i ryggen.

gbgdanne
Medlem
Inflammation i en slemsäck i axeln kan jag tro, av överbelastning. Gå till läkare och få 50mg diklofenak eller voltaren, och kör kuren i 10 dagar. Följ även ovanst rehabövn. Kör sen försiktigt i början, det tar säkert 2 månader för att läka...

Svara på ämne
Topp Dela »