32 907 besökare online
857 880 medlemmar • 45 857 486 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Medier och journalistik
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Tjafsarn
Medlem
Tjafsarns avatar
Heta Ämnen på Flashback är min primära nyhetskälla. Där vet jag vet jag vad som händer. Sedan kan jag ibland klicka in mig på valfri gammelmediasajt om jag vill fördjupa mig, men oftast finns det bättre källor än detta.

Kulturmarxist
Medlem
Kulturmarxists avatar
www.friatider.se
www.avpixlat.info (som precis passerat flashback på Alexa)

Danska medier är ett alternativ om man vill slippa stockholmsfixeringen och den monotoma debatten.

www.bt.dk
www.ekstrabladet.dk
www.berlingske.dk

HerrP
Medlem
HerrPs avatar
Kanske ett larvigt tips, men bara att googla brukar ge bra träffar. Rekommenderar även att söka av Youtube för att hitta olika kanaler, Finns en massa (särskilt amerikaner och kanadensare) som lägger ut långa monologer om nyheter som är bra underbyggda med länkar till källmaterial.

Västkustskt
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushhunter
Låter som ett bra tips, och jag har lyckats öppna filen med note.

Dock vet jag inte hur man ska göra, men är intresserad av att lära mig.

Det är bara att lägga till de här raderna.

Kod:
199.230.53.108 www.aftonbladet.se 199.230.53.108 www.expressen.se 199.230.53.108 www.dn.se 199.230.53.108 www.svt.se 199.230.53.108 www.tv4.se
- Terror - Attack - Bomb - Flygplats - Attentat - C4 - Bilbomb - Ammonium nitrate - Fertiliser - Allah - Cartoons - Airport - Aluminium powder - Detonators - Bilbomb - Grenate - Pistol - Gun - Pipe bomb - Barometric Bomb - AK-47 - Rocket Propelled Grenade - IED - Martyr -
Senast redigerad av Västkustskt 2012-06-18 kl. 10:06.

allemand
Medlem
allemands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det är bara att lägga till de här raderna.

Kod:
199.230.53.108 www.aftonbladet.se 199.230.53.108 www.expressen.se 199.230.53.108 www.dn.se 199.230.53.108 www.svt.se 199.230.53.108 www.tv4.se

Tänk dock på att filen skall sparas utan extension, t.ex .txt. Använd alla filer som val eller harkluttar runt filnamnet, "hosts". Annars kommer den att heta hosts.txt.txt

White Christmas
Medlem
White Christmass avatar
www.friatider.se

Inga konstigheter bara sanningen.
Mindre än 5% av uppehållstillstånden har gått till flyktingar enligt FN-konventionen* resterande 95% har gått till bidragsinvandrare* - pga detta så måste vi göra nedskärningar i sjuk & äldrevården vilket resulterar i att svenskar dör i förtid
Klar majoritet av svenskarna vill inte ha massinvandring ändå fortsätter politiker; opinionsundersökningar
Sverige med svenskar: 247 st våldtäkter/år - Sverige med invandrare: 6577 st våldtäkter/år

FreddeBarbaren
Medlem
FreddeBarbarens avatar
SvD i kombination med Fria Tider ger en rätt bra överblick över det svenska nyhetsläget.

För utrikesrapportering kan jag rekommendera Drudge Report och RT.

Stormtrooper
Medlem
Stormtroopers avatar
Sidor som jag kan rekommendera som motpol till MSM:
www.nordfront.se
www.nationell.nu
www.realisten.se

Svara på ämne
Topp Dela »