Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-10, 09:25
  #1
Medlem
Quoters avatar
Hittade en gammal tidningsartikel (Expressen) som sa att statsministern Carl Bildt blev misshandlad i Gamla stan, för länge sedan. Gärningsmannen var "känd av polisen" sedan tidigare.

Inte läst om detta tidigare någonstans, och det står inget årtal. Vad var det för filur som gjorde detta? Hade han några politiska motiv eller var det bara ett infall?
Citera
2012-06-10, 11:12
  #2
Medlem
Om etta är rätt händelse var det inte så mycket till misshandel.

Det jag kommer ihåg var att Bildt sat och åt på en uteservering och fick någons lunchlåda slängd i ansiktet. Bruna bönor om jag inte minns fel..
Citera
2012-06-10, 15:26
  #3
Medlem
SibirienKalles avatar
Restaurangen det skedde på var väl Cattelin där Bildt satt o åt lunch om jag minns rätt. Har för mig att Bildt var tämligen oberörd medan tidningarna slog upp det stort för att sälja lösnummer (som vanligt).

En icke-händelse får man väl nästan säga.
Citera
2012-06-10, 16:04
  #4
Medlem
Quoters avatar
Tack för uppgifterna, Kool Moe Dean och SibirienKalle. Det lär nog vara samma händelse som vi snackar om.

Om han bara fick lunch kastad på sig kanske rubriceringen kokade ner till ofredande... jag vet inte. Har ni något årtal i minnet?
Citera
2012-06-10, 16:39
  #5
Medlem
FritzDaCats avatar
Typ:
Ca 1993-94. En (ilsken) kille gick förbi där Bildt satt och åt, stannade och tog upp någons räksallad och slängde på Bildt. Men Bildt blev inte arg, utan försökte tala förstånd med mannen, "sån är han", sa en medarbetare.
Bildt var kladdig på bröstet.
Citera
2012-06-10, 18:05
  #6
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Tack för uppgifterna, Kool Moe Dean och SibirienKalle. Det lär nog vara samma händelse som vi snackar om.

Om han bara fick lunch kastad på sig kanske rubriceringen kokade ner till ofredande... jag vet inte. Har ni något årtal i minnet?
Nu vet vi i alla fall hur vi kan få en gratis lunch;

1: på med en Carl Bildt-mask

2: Sätt dig på en uteservering.

3: Gapa när någon kastar en räksallad på dig.
Citera
2012-06-11, 18:45
  #7
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Hittade en gammal tidningsartikel (Expressen) som sa att statsministern Carl Bildt blev misshandlad i Gamla stan, för länge sedan. Gärningsmannen var "känd av polisen" sedan tidigare.

Inte läst om detta tidigare någonstans, och det står inget årtal. Vad var det för filur som gjorde detta? Hade han några politiska motiv eller var det bara ett infall?
Jag har ett bestämt minne av att Gudrun Schyman satt med på uteserveringen.
Och att hon blev förbannade och skällde ut gärningsmannen!

Extremvänsterns tidning Proletären gjorde en sak av att han som gjorde det
skulle ha varit en "arbetare" (Pundare var nog närmare sanningen) och
att Bildt hade sig själv att skylla. Man kängade även till Schyman för att
hon skällde ut honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback