37 015 besökare online
858 325 medlemmar • 45 874 308 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Politik - Inrikes > Valsystemet och statsskicket
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Skunkrumpa
Medlem
Skunkrumpas avatar
Skulle det vara möjligt? Jag tänker mig då ett kungahus där tronarvingen istället röstas fram av folket. Bra? Dåligt?

awestby
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunkrumpa
Skulle det vara möjligt? Jag tänker mig då ett kungahus där tronarvingen istället röstas fram av folket. Bra? Dåligt?
Dåligt, eftersom hela poängen då är borta och kan lika gärna köra republik hela vägen. NÅGOT JAG ÖNSKAR!

Skunkrumpa
Medlem
Skunkrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Dåligt, eftersom hela poängen då är borta

Fast det måste väl vara fler skillnader än bara arvsbiten eller? Lite finare med en kungafamilj också tycker jag

awestby
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunkrumpa
Fast det måste väl vara fler skillnader än bara arvsbiten eller? Lite finare med en kungafamilj också tycker jag
Finare med kungafamilj? nej fyy.

skillnaden idag är att vi har en kung, som inte kan straffas, en familj som ses som mer värda än oss andra.

Monarki är gammalmodigt, och inget att vara stolt över, det står för orättvisa,diktatur m.m.

Jag vill se ett Sverige som vågar ta steget till fullständig demokrati.

Svara på ämne
Topp Dela »