32 594 besökare online
857 322 medlemmar • 45 833 809 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Livsstil > Hår- och kroppsvård
Svara på ämne
Ämnesverktyg
kvinnlig
Medlem
Har under ca 1,5 år färgat (inte tonat) mitt hår rött, dum idé jag vet.
Men nu vill jag verkligen få en ljusbrun/mörkblond färg. Hur ska jag gå till väga? Finns det några "huskurer" man kan göra för att dra ur färgen? Eller annat som inte innebär blekning eller avfärgning? Fungerar klorin eller silvershampoo tro?

JAG TÄNKER INTE GÅ TILL EN FRISÖR, så ingen idé att ni skriver att det är det bästa för det vet jag redan. Men har inga som helst pengar till det.

Alla andra tips mottages gärna!
Tack!

Filosofikungen
Medlem
Tror du färgar med askfärg om du vill ha bort det röda (varma) för en kallare färg, jag började få orange och färgade med askmörkblond tror jag det var, och det röda försvann.

Cauvie
Medlem
Cauvies avatar
Vad är din naturliga hårfärg, annars så kan du bara klippa av allt det färgade och spara dina rötter om ditt hår är naturligt ljust och sedan spara ut och färga.

bleka rött/orange hår kommer ge mycket röda toner, annan story om du tonade ditt hår blått typ.

kvinnlig
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Vad är din naturliga hårfärg, annars så kan du bara klippa av allt det färgade och spara dina rötter om ditt hår är naturligt ljust och sedan spara ut och färga.

bleka rött/orange hår kommer ge mycket röda toner, annan story om du tonade ditt hår blått typ.

Min naturliga färg är askblond!

Svara på ämne
Topp Dela »