45 262 besökare online
858 391 medlemmar • 45 876 805 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Dator- och konsolspel > Spelrelaterat
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Markiemark
Medlem
Markiemarks avatar
Någon som vet hur det skulle kunna gå med runt 1.7 mb upload? Sitter på ett någolunda skräpigt internet atm men undrar om det fortfarande skulle gå att streama utan att det skulle vara fulast i världen.

tjosanitjompen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markiemark
Någon som vet hur det skulle kunna gå med runt 1.7 mb upload? Sitter på ett någolunda skräpigt internet atm men undrar om det fortfarande skulle gå att streama utan att det skulle vara fulast i världen.

Jag streamar i 1mb och det ser finfint ut

Stoppable
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markiemark

Går att streama med så lågt som 0.7.

---------->>>>>>>>

blavardag
Medlem
Har upptäckt ett problem med min stream, den lägger av när jag streamar LoL. Den funkar annars men när champion election är över och spelet startar så lägger streamen ner. En gång syntes endast facebook som jag hade igång i bakgrunden, hjälp tack!

A.Svensson
Medlem
A.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavardag
Har upptäckt ett problem med min stream, den lägger av när jag streamar LoL. Den funkar annars men när champion election är över och spelet startar så lägger streamen ner. En gång syntes endast facebook som jag hade igång i bakgrunden, hjälp tack!
Kör du spelet i Windowed mode?

Kan faktiskt inte komma på något som skulle göra att streamen lägger av när du kommer in i spelet.

blavardag
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Svensson
Kör du spelet i Windowed mode?

Kan faktiskt inte komma på något som skulle göra att streamen lägger av när du kommer in i spelet.
Nej spelar det som det är, är det möjligt att köra LoL i windowed mode ens? ;P

A.Svensson
Medlem
A.Svenssons avatar
Citat:
Nej spelar det som det är, är det möjligt att köra LoL i windowed mode ens? ;P
Ja det är möjligt och om du använder screen region i Xsplit måste du köra LoL I windowed mode för att det ska fungera.

http://www.xsplit.com/forum/faq.php
Spoiler:
To capture games using screen region, you need to change your game from full screen to windowed mode. If you insist on capturing using full screen, you will only get a black screen on your stream.

blavardag
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Svensson
Ja det är möjligt och om du använder screen region i Xsplit måste du köra LoL I windowed mode för att det ska fungera.

http://www.xsplit.com/forum/faq.php
Spoiler:
To capture games using screen region, you need to change your game from full screen to windowed mode. If you insist on capturing using full screen, you will only get a black screen on your stream.
Skall göra detta och se om det fungerar, tack tack!

blavardag
Medlem
Citat:
Skall göra detta och se om det fungerar, tack tack!
Funkar, lite lagg för min fps är riktigt dålig men tack ändå!

sprutut
Medlem
sprututs avatar
Kan tipsa om TCPRelay: http://www.xsplit.com/forum/viewtopic.php?t=7159

Lyckades klämma ut ca 300 kbps Bitrate extra med hjälp av detta program.

blavardag
Medlem
Vill kunna spela musik medans jag streamar men endast ljud från min mic hörs. Använder speex som codec. Hjälp tack

Ph4TH4xx0r
Medlem
Ph4TH4xx0rs avatar
Går det på något sätt att stänga av skype(/annat ljud) ljudet i streamen så att bara musiken tas upp till streamen? Stänger ju av min egen mic på xsplit men man hör ju fortfarande polarna på skype

Svara på ämne
Topp Dela »