31 155 besökare online
858 283 medlemmar • 45 872 474 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Olyckor och katastrofer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Bluewaves
Medlem
Bluewavess avatar
Enligt uppgift så kommer det ske en tsunami väldigt snart utanför USA:s västkust. Hur stor tror ni skadorna kan bli? Hur många döda? Finns det ens varningssystem för tsunamis där? Det är synd för det finns ju väldigt fina ställen där ex Santa monica, Marina del ray, mfl...

taikurineiti
Medlem
taikurineitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewaves
Enligt uppgift så kommer det ske en tsunami väldigt snart utanför USA:s västkust.

Vilken uppgift?

Badbollen123
Avstängd
Badbollen123s avatar
Vad är det för källa, har du länk?

Kickex
Medlem
Kickexs avatar
Ehm.. ja... Källa?
Besides that, ja det lär ju vara katastrofala skador. Världens alla större städer ligger ju vid haven så inträffar något sådant så kan man ju bara skita ner sig och le.

Badbollen123
Avstängd
Badbollen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Ehm.. ja... Källa?
Besides that, ja det lär ju vara katastrofala skador. Världens alla större städer ligger ju vid haven så inträffar något sådant så kan man ju bara skita ner sig och le.
Paris, Amsterdam, London, Moskva?

Kickex
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badbollen123
Paris, Amsterdam, London, Moskva?
New York, Tokyo, LA, Miami, Kapstaden, Sydney, Wellington, Buenos Aires, Auckland?
Kan gärna ta fler om du så gärna vill haka upp dig på små saker. Puss puss.

Sorgensman
Avstängd
Tror inte nåt land har möjligheten komma usas kust och spränga under havet.

candystash
Medlem
candystashs avatar
Försvann vågen?
Verkar vara dött här och det var ju tråkigt. Skulle vara passande då man drömde om att vulkanen i Yellowstone fick ett utbrott. Lite katastrof i Usa är alltid roligt

Bluewaves
Medlem
Bluewavess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensman
Tror inte nåt land har möjligheten komma usas kust och spränga under havet.
Nej det skulle inte vara någon kärnreaktion den här gången som det var vid Japans kust utan en naturlig reaktion.

Mandelbrot
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Nej det skulle inte vara någon kärnreaktion den här gången som det var vid Japans kust utan en naturlig reaktion.
Skulle det kunna tänkas vara en karmisk reaktion, ur det att usa sedan en tid har låtsats utöva alltför stor makt gentemot övriga nationer på planeten?

Vilken är din källa för denna kommande katastrof? Min tanke är istället den, att katastrofen till följd av alltför stort översitteri raderar usa inifrån, alls ej utifrån.

Syftar din tråd möjligen på Edgar Cayce's väsende?

Bluewaves
Medlem
Bluewavess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Skulle det kunna tänkas vara en karmisk reaktion, ur det att usa sedan en tid har låtsats utöva alltför stor makt gentemot övriga nationer på planeten?

Vilken är din källa för denna kommande katastrof? Min tanke är istället den, att katastrofen till följd av alltför stort översitteri raderar usa inifrån, alls ej utifrån.

Syftar din tråd möjligen på Edgar Cayce's väsende?
Nja jag tror det är en reaktion pga av att Jorden reparerar sig. USA kommer absolut falla inifrån snarare än utifrån, det håller jag med om men det är en annan fråga. Edgar Cayce har jag ej hört talas om så kan inte uttala mig.

Mandelbrot
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Nja jag tror det är en reaktion pga av att Jorden reparerar sig. USA kommer absolut falla inifrån snarare än utifrån, det håller jag med om men det är en annan fråga. Edgar Cayce har jag ej hört talas om så kan inte uttala mig.
Ok, mitt lite luftiga förra inlägg skrevs mest p.g.a. brist på källa. Har du någon sådan, du vill hänvisa till, eller är tsunamin mer ett utslag av dina egna hypoteser?

Svara på ämne
Topp Dela »