12 564 besökare online
858 482 medlemmar • 45 880 490 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Dator- och konsolspel > Konsol: hårdvarusupport
Svara på ämne
Ämnesverktyg
millekillen
Medlem
millekillens avatar
Har en gammal 360 , inköpt i början av 2006.
Har inte använt den speciellt mycket men ändå drabbats av 3 st. röda ringar ( RROD )
Har testat att plocka isär boxen och applicera ny kylpasta.
Men får samma problem ändå !

Spelen fryser efter ca. 2 minuters spelande.
Samma när man kollar på film.

Har provat att "värma upp" boxen ordentligt genom att spärra fläktarna -
och då ställer sig ju boxen i "orginalläge" och den ena röda ringen slocknar.

Efter att boxen fått svalna så testar jag igen - och får samma fel igen efter några minuter !

Fel koden är 0102

Vad ska jag göra ???

Tommasi
Medlem
Tommasis avatar
Nån som har koll på vart man kan köpa "kylpastan" och rengöringen billigt. typ biltema eller nått liknande?

treeflow
Medlem
treeflows avatar
Hej!

Har problem med mitt Xbox. Får 3 st röda kvadranter (lysen) när jag startar det, ibland funkar det i typ 10 min, annars blinkar det helt från start. Igår gick det att spela utan problem. Någon som vet hur jag fixar felet?

Mvh
Alla älskar väl Axe. Den där saftiga, tunga manliga doften som signalerar att bäraren visserligen har råd att rulla sig i belugakaviar och borsta tänderna med Dom Perignon, men han är tillräckligt jordnära och diskret för att köpa sin aftershave på ICA.
- asswombat om den mäktiga doften av Axe.

DCFC-12
Medlem
Mitt Xbox-köptes 07-08 någon gång, så garantin är passerad. Tänker inte ge mig på att laga den själv. Är Xbox egna reparation enda alternativet eller finns det något billigare/smidigare?

galen general
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DCFC-12
Mitt Xbox-köptes 07-08 någon gång, så garantin är passerad. Tänker inte ge mig på att laga den själv. Är Xbox egna reparation enda alternativet eller finns det något billigare/smidigare?

Hej, jag är i samma situation som dig. Jag gick till en spelbutik och frågade och de sade att det inte var värt att skicka in Xboxet till Microsoft om det är av äldre version då det är troligt att felet förr eller senare kommer tillbaka. Istället rekommenderade han att köpa ett begagnat nyare xbox för runt 1000kr. Köp absolut inte de äldsta versionerna. Jag var från början inne på att skicka in det, men pengarna kastas ju direkt i sjön om det skulle gå sönder igen. En fin gest av Microsoft hade varit om de gav några hundringar i rabatt om man lämnar in ett RRODat Xbox som kompensation för konstruktionsmissen i de första versionerna.

lurifaksen
Medlem
Fick nyss rrod också. Xboxen köptes slutet av 2007, helt kört antar jag om man inte ska ge sig på att reparera den själv?

Lestoy
Medlem
Hallå där! Hoppas det finns någon annan kunnig som haft liknande problem:

Genomförde X clamp modden, men när jag ska "steka Xboxen" genom att låta fläktarna vara urkopplade så får jag Tre röda ringar men Strömadaptern lyser orange.

Jag får alltså ingen ström till Xboxen och kan därför inte gå vidare. Hjälp mig snälla!

*Väldigt tacksam för svar*

bippsie
Medlem
Hej allihopa!

Fick en gammal vit box av min chef som har drabbats av RROD, 3 röda lysen. Har öppnat den så långt jag kunnat och hör att det är något som skramlar under moderkortet som jag inte får ut. Kan det vara så att något ligger emot någon lödning eller något som ger RROD? Den har startat några gånger, men när jag sedan flyttat lite på den så har den fått RROD igen.

Tacksam för svar!

Kadaverlimpa
Medlem
Kadaverlimpas avatar
Har fått samma 2 ggr på min Elite 120gb. Det är inte flashat lr nåt sånt. Har prövat att dra ut strömkabeln
ur boxen en stund och sedan pluggat i den igen. Har löst sig båda gångerna. Blir dock livrädd varje gång
det händer...

Mastodontish
Medlem
Mastodontishs avatar
Har två 360 från 2007 (falcon) hemma, den ena var klassisk RROD på och den andra E74. Den första med RROD har jag fixat och håller än så länge. Men den andra med E74 lade av efter några timmars spelande och uppvisade först artifakter för att sedan vid omstart visa E74 igen.

Nu klarar jag mig ju i nuläget med endast den fungerande konsollen men det skulle vara kul att fixa även den.

Så min fråga är då: Behöver jag köra "heat gun-method" eller är det bättre kylning som gäller? Jag har en hel del fläktar hemma och skulle kunna modifiera in en eller två för bättre luftflöde. Kan det räcka kanske?

OBS. Båda har fått "x-clamp" utbytta till brickor + skruv och ny kylpasta.

(Tur nog är den fungerande en Hitachi utan möjlighet till AP25)

TheXerocXC
Medlem
Okej, nu har jag haft lite väl mycket problem med RRoD, så jag bestämde mig för att faktiskt synas för en gångs skull.

Hur som helst, X-lådan dick tre röda ringar, så jag, som en erfaren datoranvändare, öppnade upp den och bytte kylpastan, men eftersom min styvfar insisterade på det, så tvingades jag använda Kopparpasta.

Det fungerade, tills idag.

Jag slog igång xboxet redo för min dagliga dos av halo 4, och rätt som det var, så funkar det som vanligt, jag startar ett spel, helt som vanligt... Sedan så blir allting på skärmen grönaktigt, med undantaget av HUD-element och xbox guide. 3D rendereringar funkade inte som de skulle.

Sedan stängde jag av det, lät det svalna, sedan så startade jag det igen.

RRoD.

Min nuvarande plan är att byta ut kopparpastan mot en ordentlig kylpasta, arctic cooling mx-2, eftersom jag tror att kopparpastan kan ha varit boven i dramat.

Har jag riktig otur har kopparpastan läckt ner och skapat en kortslutning, och då är det i princip bara att slänga x-lådan.

Några andra metoder jag kan använda? Och några möjliga tips?

Vwone
Medlem
Bara att smälta lödningarna till cpu:n, låta det svalna ner en stund. Plocka sedan ihop det så ska det vara klart, fungerade klockrent för mig!

Svara på ämne
Topp Dela »