41 473 besökare online
856 043 medlemmar • 45 778 776 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Företagsskvaller
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Marengen
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Nu har herr Bubani tydligen häktats.
Misstänkt blufföretagare häktas
Ägaren till det skånska företag som under lång tid har skickat tusentals bluffakturor till småföretagare, häktades på fredagen misstänkt för bedrägeri.

Hang him high!

grankvista
Medlem
VEM KAN MAN LITA PÅ.
min man höll på att skaffa extensium som säljer skydd mot bluffakturor men det var nog tur!

"Med anledning av att FUPen (Förundersökningsprotokollet) nu har släppts, så vill jag poängtera att det finns ett par sidor i den digra luntan som känns väldigt relevanta i detta sammanhang.

För det handlar om ett hyresavtal för kontorslokaler på Sellerupsvägen 92 i Malmö alltså varifrån de suttit och ringt, tvingat och lurat småföretagare i Sverige.
Avtalet visat att kostnaden för kontoret har varit 32 000 per månad med start 4 april 2011 och tillsvidare.
Och det intressanta med avtalet visar att hyrestagaren är Företagslansering Sverige AB MEN vem tror ni har hyrt ut till denna ”värsting” bland blufföretagen?
Jo, uthyraren är Extensium AB!
Dokumentet är undertecknat av Extensium:s VD Mattias Schönhult och Företagslansering Sverige:s Nicolas Khadhraoui
Ska vi räkna lite: 32000 per månad. Och kommer jag ihåg rätt så upphörde eländet först i december i och med att någon blev annhållen.
April fram till december är 9 månader dvs 9 * 32 000 = 288 000:- (ex. moms = 360 000:-) eller med andra ord:
Extensium har tjänat mer än 1 000:- per dag (ex. moms) på att Företagslansering Sverige AB:s bluffakturerat svenska företag på 16 miljoner – från start till slut."

Konsult TT
Medlem
Konsult TTs avatar
Frikänd! Helt otroligt...

http://www.forenadebolag.se/artikel/...uvudman-friad/
http://hd.se/skane/2013/01/16/utpekad-bluffchef-frias/

/ TT

cirkulation
Medlem
cirkulations avatar
Är väl inte direkt förvånande att det blev ett frikännande, med tanke på den kompetens och fingertoppskänsla som genomsyrar det juridiska systemet.

Svara på ämne
Topp Dela »