Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-18, 00:53
  #1
Medlem
Kongo_89s avatar
Nintendo Gamecube fyller 10 år och det har spelsidan Gamereactor uppmärksammat med 2 artiklar!

http://www.gamereactor.se/artiklar/4...93264abfc919e1

http://www.gamereactor.se/artiklar/4...93264abfc919e1

vad har ni för top 10 lista över gamecube spel? vad saknar ni med GCN? vad var de bästa/sämsta?

vilka minnen snappar upp när ni tänker på Nintendo Gamecube?

här är min top 10 lista av spelen (Som jag införskaffade)

10. Donky Konga
9. Super Mario Strikes
8.Mario Kart Double Dash
7. Super Mario Sunshine
6. Legend of Zelda Twilight Princess
5. Starfox Adventures
4. Metroid Prime
3. F-Zero GX
2. Zelda Windwaker
1. Super Smash Bros Melee

notera att jag aldrig spelat resident evil 4 eller pikmin!
Citera
2012-05-18, 01:09
  #2
Medlem
Zabres avatar
Det är framför allt tre spel som jag tänker på när jag hör Gamecub och det är:

1. The legend of zelda:Wind waker
2. Mario kart: Double dash
3. Super smash bros melee

Satt faktiskt och spelade igenom Wind waker men eftersom att jag inte längre har Gamecub så fick jag köra det på en emulator istället.
Citera
2012-05-18, 01:27
  #3
Medlem
endures avatar
Super Mario Bros Melee <3
Super Mario Sunshine!
Den där Mario super rejält asså, gotta' love it!
Citera
2012-05-18, 01:42
  #4
Avstängd
WhiteBoardGraffarNs avatar
Gamecube <3 Saknar det

Brukade spela något Zelda spel där man var barn sen kunde man dra ut ett svärd ur en sten då blev man stor men alla människor blev zombies.. Kommer ej ihåg vad det hette Har försökt ta reda på detta i två år nu
Citera
2012-05-18, 01:52
  #5
Medlem
Frans.Ganzs avatar
10 år!?!?!

Herregud. Ja som faktiskt tog fram min svarta kub idag när jag städade i tevespelshyllan.. Känns som igår.

Jag har en ganska fin samling på runt 30 spel.

Fick kuben iochmed releasen med Luigis mansion och spelade sönder det på 4 dagar. Hade nog gått på 2 om det inte varit för att jag saknade minneskort från första början och fick vänta tills det gick att köpa..

Nåja.

Lite minnen.

- Luigis mansion.
Första spelet. Fin grafik, mysrysigt men aldrig läskigt. Vad hände med mario egentligen? Varför pratade professorn så jävla knepigt? Vad hände om ja använde dammsugaren här eller där? Mkt knep och knåp. Saknade först att kunna hoppa men oj så roligt det var.

- Crazy Taxi
Otroligt bra portning. Hållt i tio år utan tvekan. Spelas fortfarande rejält mycket.

Starfox adventures.
Grafikporr. Tunn story, sjukt irriterande dialog men oj så fint det är. Att Fox sen dessutom är så sjukt cool gör allt så mkt roligare

Resident Evil
Remaken på klassikern. Jävlar vad fint det är. Kan vara den bästa portningen någonsin. Grafiken är verkligen sjukt fin och kontrollen superskön. Jättebra lir

MGS
Snäppet bättre portning än RE. Lite knepig kontroll i början men härligt spel. Tog en vecka att knäcka ungefär.

Super Mario Sunshine
Nääää....

Zelda Wind Waker
Tog mig några år. Jag la ifrån mig det i början eftersom jag inte tyckte det va något vidare och plockade sedan upp det igen. Efter att ha benat ut det så menar jag att det tillsammans med Gameboyspelet links awakening är det bästa zeldaspelet

Die Hard Vendetta
Hårdkokt. Bra kul!

Eternal Darkness
Klass för sig själv. Psykologisk skräck rakt igenom som går djupare än RE många gånger.
Citera
2012-05-18, 09:56
  #6
Medlem
Schnauzers avatar
Det var det jävligaste, 10 år redan alltså. Trevlig artikel iallafall, synd att man aldrig kommer att få veta vad handtaget var till för. Sen håller jag med om att handkontrollerna var guld värda, tyvärr så har jag blivit av med dem så jag kan inte jacka upp kuben för ens jag skaffat någon ny på något vis. Tyvärr tyckte jag nog inte att det fanns så många bra spel till Gamecuben och om det inte var för att Zelda-serien är exklusiv till Nintendo så hade jag hellre köpt en PS2.

8. Metroid Prime
7. 007: Nightfire
6. Legend of Zelda: Ocarina of Time Master Quest
5. Super Smash Bros. Meele
4. Tony Hawk's Pro Skater 3
3. Legend of Zelda: Twilight Princess
2. TimeSplitters 2
1. Legend of Zelda: The Wind Waker

Så, kan inte komma på fler spel just nu...
Citera
2012-05-18, 12:36
  #7
Medlem
Lillstarks avatar
Jag köpte min GC när det blev klart för mig att Resident Evil "RE-make" aldrig skulle släppas i något annat format, sen släpptes även det sjukt roliga Wind Waker. Super Mario Sunshine var roligt om man fuskade så att vattnet aldrig tog slut.

Jag har förutom min GC tre stycken Wii av gamla bakåtkompatibla modellen och tre handkontroller för att vara säker på att kunna spela dessa spel i framtiden.

Jag har inte spelat så många andra spel så det får bli en topp fem lista:

1. Zelda Wind Waker
2. Resident evil
3. Resident Evil Zero
4. Super Mario Sunshine
5. Mario Kart: Double Dash
Citera
2012-05-18, 14:56
  #8
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoardGraffarN
Gamecube <3 Saknar det

Brukade spela något Zelda spel där man var barn sen kunde man dra ut ett svärd ur en sten då blev man stor men alla människor blev zombies.. Kommer ej ihåg vad det hette Har försökt ta reda på detta i två år nu

du pratar om ocarina of time till nintendo 64
Citera
2012-05-18, 16:34
  #9
Medlem
nollans avatar
Är jag efterbliven som tyckte att Mario Party var extremt jävla roligt att förkröka till i tre ovänners lag?
Citera
2012-05-18, 16:39
  #10
Medlem
Självklart toppar Mario kart listan, kanske blir o ta ut kuben och bli lite nostalgisk, sen hade jag aldrig 10 spel till den tror jag så jag kan ju inte lägga fram en lista precis.
Citera
2012-05-18, 16:59
  #11
Avstängd
wazzobazzos avatar
1: Ikaruga
2: THPS3
3. Super Monkey Ball (har över 15000 poäng i Monkey target på något minneskort någonstans = landning på minsta plattformen med full bonus varje runda )
4: Windwaker
5. Star Wars Rogue Squadron
6: Super Mario Sunshine
7: Metroid Prime
8: Luigis Mansion
9: RE4
10: Pikmin

Listan haltar för mig då jag helt enkelt inte hunnit med att spela flertalet spel (bl.a. Mariokart). Slutade spela mitt i TP också så måste börja om med det när det finns tid...kanske lagom till pensionen

Minnen = bära min ihoprullade kontroll + SMB och THPS3 till kompisen hela sommaren för att spela bl.a. det där spelsättet där man skulle "tagga" varandra i THPS3 och monkeyfight. Också en trevlig vecka med feber där jag tränade upp till MT-rekordet...samt många fler. Kändes som om det kom relativt få bra spel till GC (skaffade den betydligt sämre Xbox när den sjönk i pris ett par år senare) men de som är bra är ju guld.
Citera
2012-05-18, 17:08
  #12
Avstängd
WhiteBoardGraffarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
du pratar om ocarina of time till nintendo 64

Najj, jag vet att det var till GameCube, man fick två stycken Zelda spel, det ena var lite mer ''tecknad'' grafik på också..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback