Citat:
Ursprungligen postat av fossing
Det var ett gäng zigenarna som knivhögg en chilenare (fel kille, skulle egentligen ha varit tvillingbrodern), dagen efter svarade chilenarna med att skjuta skallen av en zigenare. Lillebrorsan (som också var med) till han som sköt drog till Chile ett år sen kom han tillbaka. Nånting sånt, var en lugn sommar med polispiketen och civiliare över hela Söderort.
Allt detta för Leifis skull? Otroligt!
Men min lilla Leifi-historia är väl snarast oskyldig i jämförelse:
Det var sista dagen på Gej Prajd 2003. Konferencier för kvällen var Jonna Bergh. Hon hade en olivaktig overall som var nertjoppad i ett par vadhöga stövlar. Håret var som ett par skygglappar som hölls på plats av en pajig läderbögskeps. Hon hade klätt upp sig kvällen till ära.
I ett stånd nära scenen så kunde man skriva små hälsningar som hon läste upp. Min hälsning var att Leifi Plomeros hälsade till kompisarna i QX-klubben Mustalainen Pride. Jag hade nästan glömt bort att jag hade skrivit den hälsningen då jag plötsligt hör att hon har börjat läsa upp den. Jag sprintar iväg så att jag åtminstonde kan se henne säga resten av hälsningen. Vad jag önskar att jag hade haft en videokamera så att jag kunde sitta och lurpassa.
Men även om jag inte spelade in den hälsningen (kanske någon på detta forum har några videoupptagningar från GP'03?) så kan jag än idag le åt denna min stora stund.
MVH
/Herr Lindholm