2006-02-19, 01:48
Medlem
Cryingmantiss avatar
Jag och pappa brukade skratta rätt hårt åt hans samtal när han var mest aktiv.. men, nu är han borta ?!

Jag postar en liten länk där det finns en hel del godbitar
http://www.jesper.nu/filmer/leifi.php
Citera
2006-02-19, 08:17
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gluelimit
"Leifie plomeros" samtalen är ju riktiga klassiker nuförtiden..

Men vad hände med honom egentligen?
varför tog det stopp?

var det så att han fick 6 månader för olaga hot, eller hur var det?

Dax att diskutera fritt om Leifie!

Jag trodde att han redan var död men han kanske lever på någon söderhavsö numera
Citera
2006-02-21, 12:47
Medlem
MataGringoss avatar
Det verkar som om INGEN vet något om denne hjälte. Inga andra trådar har lyckats luska reda på något heller.
Citera
2006-02-21, 16:56
Medlem
Det jag har hört är att det är en DJ som är uppvuxen med finska zigenare ngnstans i Farsta/Trångsund/Skogås.
Citera
2006-02-22, 00:33
Medlem
fossings avatar
Fanns en zigenare som hette Leif Blomerus i Bagarmossen, dom fick skydd och försvann efter grejen med chilenaren som sköt en zigenare. Självsanering när jag tänker på det.
Citera
2006-02-22, 15:16
Medlem
saxat från en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Aha...hehe asså jag känner inte han personligen. Men en fd arbetskamrat känner han. Enligt uppgifter från han så kommer han från stockholms södra förorter och har pysslat med en hel småkriminalitet. Anabola och stöldgods och såna grejjer. Han skall enligt min kompis ha vart så "störd" som han är i samtalen hela tiden. Men han har skaffat barn och lagt sitt gamla liv bakom sig.

En hundring på att han döpt ungen till tanja
Citera
2006-02-22, 15:37
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fossing
Fanns en zigenare som hette Leif Blomerus i Bagarmossen, dom fick skydd och försvann efter grejen med chilenaren som sköt en zigenare. Självsanering när jag tänker på det.

Finns/fanns en hel drös Blomerusare i Rågsved/Hagsätra.
Var det inte en av ziggissarna som sköt den chilenska killen och sen angav sig själva av rädsla för represalier?

Det dök ju även upp en hel del copycats till Leifi, vimlade av tidningsannonser om folk som blivit telefonhotade av en galen finskspråkig man. Vilken hotade att han "skulle komma med niven".
Citera
2006-02-22, 16:47
Medlem
fossings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Finns/fanns en hel drös Blomerusare i Rågsved/Hagsätra.
Var det inte en av ziggissarna som sköt den chilenska killen och sen angav sig själva av rädsla för represalier?

Det dök ju även upp en hel del copycats till Leifi, vimlade av tidningsannonser om folk som blivit telefonhotade av en galen finskspråkig man. Vilken hotade att han "skulle komma med niven".

Det var ett gäng zigenarna som knivhögg en chilenare (fel kille, skulle egentligen ha varit tvillingbrodern), dagen efter svarade chilenarna med att skjuta skallen av en zigenare. Lillebrorsan (som också var med) till han som sköt drog till Chile ett år sen kom han tillbaka. Nånting sånt, var en lugn sommar med polispiketen och civiliare över hela Söderort.
Citera
2006-02-22, 17:40
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Det var ett gäng zigenarna som knivhögg en chilenare (fel kille, skulle egentligen ha varit tvillingbrodern), dagen efter svarade chilenarna med att skjuta skallen av en zigenare. Lillebrorsan (som också var med) till han som sköt drog till Chile ett år sen kom han tillbaka. Nånting sånt, var en lugn sommar med polispiketen och civiliare över hela Söderort.
Allt detta för Leifis skull? Otroligt!

Men min lilla Leifi-historia är väl snarast oskyldig i jämförelse:

Det var sista dagen på Gej Prajd 2003. Konferencier för kvällen var Jonna Bergh. Hon hade en olivaktig overall som var nertjoppad i ett par vadhöga stövlar. Håret var som ett par skygglappar som hölls på plats av en pajig läderbögskeps. Hon hade klätt upp sig kvällen till ära.

I ett stånd nära scenen så kunde man skriva små hälsningar som hon läste upp. Min hälsning var att Leifi Plomeros hälsade till kompisarna i QX-klubben Mustalainen Pride. Jag hade nästan glömt bort att jag hade skrivit den hälsningen då jag plötsligt hör att hon har börjat läsa upp den. Jag sprintar iväg så att jag åtminstonde kan se henne säga resten av hälsningen. Vad jag önskar att jag hade haft en videokamera så att jag kunde sitta och lurpassa.

Men även om jag inte spelade in den hälsningen (kanske någon på detta forum har några videoupptagningar från GP'03?) så kan jag än idag le åt denna min stora stund.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-02-22, 20:08
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:

Just a ordinary day in the deep south

Nej nu väntar jag på att Leifi bryter med Svensson-livet och gör comeback!
Citera
2006-02-22, 21:52
Medlem
xallos avatar
Grek-cypriot från fagersta som för övrig talar perfekt svenska, har på senare år gått upp ett par kilo men lever i övrigt svenssonliv!
Citera
2006-02-22, 21:58
Bannlyst
Jag har hört att han heter Misha och äger/har ägt en frisersalong i Högdalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in