2012-05-10, 20:46
Medlem
torenkajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comoncomon
Någon som vet hur det går för HA i Luleå idag då? Vad sysslar dom med etc?

Går väl ganska bra för HA och RwC i Luleå. Vad jag förstått så är dem ganska starka..
Citera
2012-05-12, 09:23
Medlem
comoncomons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torenkajja
Går väl ganska bra för HA och RwC i Luleå. Vad jag förstått så är dem ganska starka..

Okej, vad sysslar dom med? Man ser dom aldrig på stan osv iaf, har sett en hells angels väst en gång på stan där och jag är den personen som hänger mycket i Luleå, man ser dom aldrig på Heroes Rockbar eller liknande häller, vart håller dom hus? Vad gör dom? Smugglar enbart diesel eller?

Jag har också varit mycket i skumma kretsar vad det innebär med knark osv, i Luleå, men aldrig kommit i kontakt med någon RwC eller HA.

Man hörde iaf att många av dom var då mötley crue (stavning?) spelade i Luleå för några månader sedan.

Men annars då?
Citera
2012-05-12, 09:34
Medlem
torenkajjas avatar
Citat:
Okej, vad sysslar dom med? Man ser dom aldrig på stan osv iaf, har sett en hells angels väst en gång på stan där och jag är den personen som hänger mycket i Luleå, man ser dom aldrig på Heroes Rockbar eller liknande häller, vart håller dom hus? Vad gör dom? Smugglar enbart diesel eller?

Jag har också varit mycket i skumma kretsar vad det innebär med knark osv, i Luleå, men aldrig kommit i kontakt med någon RwC eller HA.

Man hörde iaf att många av dom var då mötley crue (stavning?) spelade i Luleå för några månader sedan.

Men annars då?

För tillfället så tror jag dem håller en ganska låg profil med tanke på att många sitter inne, både HA & RWC.
Och blir det för få på utsidan så läggs väl avdelningen ner, fast prez kommer väl ut denna månad?
. Ja vad finns det för olagligt att pyssla me i norr? Alkohol, diesel, prostitution, bärplockarr, tjyvjakt... finns mycket att tjäna stora pengar på, fast vet inte vad deras specialite är
Citera
2012-05-12, 09:43
Medlem
comoncomons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torenkajja
För tillfället så tror jag dem håller en ganska låg profil med tanke på att många sitter inne, både HA & RWC.
Och blir det för få på utsidan så läggs väl avdelningen ner, fast prez kommer väl ut denna månad?
. Ja vad finns det för olagligt att pyssla me i norr? Alkohol, diesel, prostitution, bärplockarr, tjyvjakt... finns mycket att tjäna stora pengar på, fast vet inte vad deras specialite är

Prez? du menar Presidenten? Undra vad som händer då ?

Tror inte det är så mycket prostitution faktiskt, tjuvjakt iofs, men tror mycket är diesel och CB dom sysslar med, tror dom tar det ganska lågt.
Citera
2012-05-12, 10:06
Medlem
torenkajjas avatar
Citat:
Prez? du menar Presidenten? Undra vad som händer då ?

Tror inte det är så mycket prostitution faktiskt, tjuvjakt iofs, men tror mycket är diesel och CB dom sysslar med, tror dom tar det ganska lågt.

presidenten ja..prostitutionen är nog mestadels bedriven kring gränen till finland och sen är det ju ganska nära till ryssland oxå, så finns nog endel.

Finns ju inte så mycket konkurans i norr, så dem kan ju spela ganska fritt
Citera
2012-05-12, 14:15
Medlem
Roadrages avatar
Citat:

Men annars då?
WTF??? Har Mötley Crue spelat i Luleå nyligen?
Citera
2012-05-15, 08:37
Medlem
Var det inte Motorhead som spelade i Luleå ?
Citera
2012-05-15, 08:41
Medlem
torenkajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamboni11
Var det inte Motorhead som spelade i Luleå ?

Stämmer, det var motorhead....

Ingen annan med info om HA i luleå?
Citera
2012-05-15, 09:56
Medlem
swedishsteels avatar
Det här med att Hells Angels uppe i norr skulle ägna sig åt storskalig tjuvjakt låter spännande! Det får ni gärna berätta mer om.

Jag är lätt skeptisk.
Citera
2012-05-15, 10:32
Medlem
torenkajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
Det här med att Hells Angels uppe i norr skulle ägna sig åt storskalig tjuvjakt låter spännande! Det får ni gärna berätta mer om.

Jag är lätt skeptisk.

Nu sa jag ju inte att DET ÄR SÅ DEM GÖR, men
här uppe i norr har vi väldigt gott om ödemarker och älg.
En person kan utan problem tjuvjaga och sälja kött för 3- 500 tusen per år (sept-dec)
Och om nu det skulle handla om en organisation med transport möjlighetet och tillgång till mer folk så handlar det om miljonbelopp.

Kan vara svårt att förstå för någon som bara har asfalt under skorna, men norrland är möjligheternas paradis
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback