Citat:
Ursprungligen postat av Patrik32
Efter allt som hänt här i Malmö på senare tid så har jag själv blivit allt mer och mer sugen på att fråga föräldrarna om lite investeringskapital för att kunna köpa mig en lägenhet i Västra Hamnen istället för det område där jag bor idag - för att kunna sova lite lugnare om nätterna.
Själv tror jag absolut att det är ett område som kommer att hålla sig i värde, om de bara kan få bukt med sina enorma låneproblem som gör att avgifterna blir enorma.
Jag tror också att man ska hålla sig till de områden där det bor skötsamt folk. I skåne finns det fortfarande gott om folk med pengar trots allt. De kommer inte att bosätta sig nära Rosengård och Seved.
Avgifterna är inte högre i Västra Hamnen än vad det är i andra nyproducerade kåkar. I övrigt är det höga avgifter överallt i Malmö om man jämför med sthlm, även på äldre hus, så det blir bara en marginell skillnad kostnadsmässigt.
När området blir klart lär det bli dyrare och då ska alla bo där... Själv föredrar jag att köpa när det är lugnt på en marknad. Som nu till exempel.