27 418 besökare online
856 180 medlemmar • 45 785 552 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Sport & träning > Träning, kost och kosttillskott > Näring, kost och kosttillskott
Svara på ämne
Ämnesverktyg
JonnyRocker
Medlem
Ska som rubriken tyder cykla Vättern om drygt en månad och försöker cykla så mycket jag bara kan. Ligger självfallet efter i träningen och måste ligga i tiden som är kvar. Försöker köra 1-2 h pass 4-5 dagar i veckan vilket måste räcka. Det jag undrar över här är vad ni som tränar inför cykellopp äter i samband med träning. Före, medans och efter. Just nu försöker jag äta en kolhydrats och proteinrik måltid någon timme innan och så dricker jag EEA innan och efter träning.

SiSenior
Medlem
SiSeniors avatar
Fokusera i kosten borde ligga på kolhydrater. Kör på som du gör om du trivs med det. Glöm inte att fylla på med mycket mat efter träningen bara. Under vättenrundan kan jag rekommendera saft/powerrade i vattenflaskor, gels och andra lättätna snabba kolhydrater så som skumgodis nära till hands.

Jack33d
Medlem
Min farsa har kört vättern ett xx antal gånger, och nu på de senaste så dricker han maltodextrin både innan han kör (detta gället även när han har sina träningsrunder på allt mellan 7-12 mil) och under tiden han kör. 1 Dl innan och sen delar han upp ½ dl per vattenflaska under själva cyklingen. Han tycker att han får bra energi på det. Sen så laddar han självklart upp ordentligt med kolhydrater dagen innan det är dax i form av mycket pasta. Lycka till!

NyahKev
Medlem
Mycket kolhydrater is the shit.

Svara på ämne
Topp Dela »