Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-09, 10:30
  #13
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znazen
TS:
Jag kom bara in som hastigast och slutade läsa vid de länkarna; så har missat följande diskussion. De där apparaterna ska du inte lita på. Anledning:
De flesta säkerhets** du hittar, särskilt kommersiella, har svagheter: dåliga implementationer av krypteringsalgoritmer, annat som sänker entalpin (vilket gör dem enklare att knäcka), använder gammal teknik, använder egna ej standardiserade algoritmer, använder kryptering med låg entalpi (gäller särskilt äldre apparater), ...

Det du skall kolla upp är apparater som använder standardifdj oiajf ...

Kolla bara att de använder en säker algoritm, med en tillräckligt stor nyckel, och skumma runt lite på nätet och kolla så att de har implementeratsjo fas ... kolla att de är säkra.

Din säkerhet ligger också i hur pass viktig du är för polis/militär. Om du och polaren bara tänkt skicka roliga kiss-och-bajs-meddelanden till varandra så kan du ju skita i säkerheten. Om du tänkt råna en bank så kan du dra åt helvette.

Det är enklare och billigare att skaffa några androidmobiler med kontantkort och använda nån SIP-app med höggradig kryptering. Då får man bra räckvidd så länge man inte är ute i skogen.
Citera
2012-02-09, 10:56
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är enklare och billigare att skaffa några androidmobiler med kontantkort och använda nån SIP-app med höggradig kryptering. Då får man bra räckvidd så länge man inte är ute i skogen.

Absolut. Det bästa alternativet hittills. Då kan man etablera anslutningar som är fullständigt (praktiskt taget) omöjliga att göra en 'man in the middle' med. Men om TS tänkt utföra några massmord, massvåldtäkter eller liknande så kan TS dra åt helvette (jag vet, det är allvarliga anklagelser där, men detta gäller bara OM).

Annars (om TS tänkt rädda världen och ev. demokratin från en hårt pressande högre instans) bör TS se upp för följande:
http://google.com/search?q=apple%20backdoor

Då får även fler åtgärder vidtas. Låt säga att samhället blir något slags Nazist-stasi-samhälle. Då är krypterad trafik detsamma som ställa sig mitt på gatan med en megafon och skrika: "Titta på mig!".
__________________
Senast redigerad av znazen 2012-02-09 kl. 10:58.
Citera
2012-05-07, 02:57
  #15
Medlem
FRA-mannens avatar
Det bästa är om man kan komma på ett eget krypto vilket är ganska svårt om inte besitter lite djupare kunskaper om ämnet, sen har du det tekniska biten också...
Citera
2012-05-13, 01:48
  #16
Medlem
Det finns inte! Brevduva är bättre! Då menar jag allvar!
FRA har redan spec inom de flesta krypt.....
__________________
Senast redigerad av SAKer-liberal 2012-05-13 kl. 01:52.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback