Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-11, 20:16
  #27553
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Var helt nyligen i Turkiet där en mycket gammal man ropade på mig:
- Var kommer du ifrån?
- Sverige, svarade jag.
- Vet du vad "Säpo" är? undrade han.
- Självklart men vet du vad det är?
- Det var dom som mörade Olof Palme! sa gubben.
- Tyvärr tror jag att du har rätt, blev mitt svar.

Har aldrig trott på nåt gammalt fyllo som sköt Palme, han hade inte orkat fly eller hålla käft.
Sverige är ett brutalt högerland som styrs av några få familjer.
Den som styr för långt till vänster är dömd att dö.

Men kanske vi får uppleva motsatsen en dag. Jag hoppas det!

Mvh C.
Vänsterextrema lögner här ej hemma här, gör om, gör rätt. Detta är ett forum för vuxna. Återkom när du blivit vuxen lille pjök .


On topic: Info om Stig Engström någon?
Citera
2012-05-11, 20:40
  #27554
Avstängd
Acechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantisjavel
Vänsterextrema lögner här ej hemma här, gör om, gör rätt. Detta är ett forum för vuxna. Återkom när du blivit vuxen lille pjök .


On topic: Info om Stig Engström någon?

Men rokare/nacnamara/meckigt/kleinfeldts/Security/Mias....är du här igen?
__________________
Senast redigerad av Acech 2012-05-11 kl. 20:42.
Citera
2012-05-11, 21:00
  #27555
Avstängd
Hittade lite om Stig Engström
Citat:
Tidningarnas Telegrambyrå 1986-04-06 15:57

STOCKHOLM: Jag tror att polisen kan ha lämnat fel signalement på Olof Palmes mördare. Deras signalement stämmer in på mig. Det säger reklamkonsulenten Stig Engström från Täby. Han var en av de allra första som kom fram till mordplatsen, bara några sekunder efter att Palme skjutits. - Det signalement som polisen lämnat på mördarens klädsel, mörk trekvartslång rock, keps, stålbågade glasögon,

...stämmer exakt med vad jag hade på mig vid tillfället, säger han. Han säger också att Lisbet Palme sagt ''blå täckjacka'' till honom och pekat in i gränden där mördaren försvann. Mördaren kan alltså i stället ha burit en sådan jacka. .

Enligt polisen är det dock uteslutet att man förväxlat signalementen på mördaren och Stig Engström. Man säger också att man inte har något behov av att höra Engström igen.

(forts) 860406-2235 TTA0820 3 i 31 mt sn palvittne2 Stig Engström berättar för TT om mordkvällen: - Jag hade jobbat över på mitt arbete på Skandia. Klockan 23.20 stämplade jag ut och gick snabbt mot Kungsgatan för att hinna med en tunnelbana. - Jag hade bara gått en kort bit när jag hörde smällar. Jag var då bara cirka 20 meter från mordplatsen. Tyvärr tittade jag på klockan just då så jag så aldrig mördaren(...).

Stig Engström och några andra personer rysade fram till den skjutne. De visste då inte att det var Palme. - Mannen blödde kraftigt. En flicka började med upplivningsförsök. Efter några minuter kom polis och ambulans. Några poliser började springa efter mördaren. - Efter ett tag kom jag på att Lisbet Palme sagt ''blå täckjacka'' till mig och pekat in i gränden. Jag försökte springa ifatt poliserna för att tala om det för dem.

Stig Engström hann dock inte ikapp poliserna(...). I stället gick han tillbaka till mordplatsen. (forts) 860406-2245 TTA0832 3 i 43 mt sn palvittne3 - Då stod ett vittne och beskrev mördarens klädsel. Men alltihopa stämde in på mig, rocken, kepsen, glasögonen. Jag försökte göra polisen uppmärksam på detta, men han verkade inte intresserad, trots att jag stod klädd just så mitt framför honom.

På lördagen kom signalementet ut till allmänheten. Stig Engström kände åter igen sig själv. - Då ringde jag polisen och berättade om detta. Jag tyckte de skulle ta bort det felaktiga signalementet.

Sedan åkte Engström på en veckas semester. När han kommit hem blev han samma dag uppringd av sex olika poliser som ville ha hans uppgifter(...). Han fick dra alltihop om och om igen. - Den sjätte som ringde sade att han inte kunde tyda de föregåendes anteckningar så han ville spela in samtalet på band.

Trots Stig Engströms uppgifter hävdar polisen fortfarande att det givna signalementet gäller. Enligt polisen har man fått detta signalement från ett vittne på en plats då David Bagares gata, där Engström aldrig befann sig(...). Engström har inte heller fått delta i den rekonstruktion av mordet på Palme som polisen utfört på lördags- och söndagsmorgonen. - Det tycker jag är lite märkligt. Jag var trots allt bland de första på mordplatsen. - Polisen säger att den lägger pussel. Men om man tar bort pusselbitar tycker jag att polisen är dålig på att lägga pussel."
__________________
Senast redigerad av lantisjavel 2012-05-11 kl. 21:12.
Citera
2012-05-11, 21:14
  #27556
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantisjavel
trams.

On topic:

Hittade lite om Stig Engström

Vad är det egentligen som driver dig människa? Du verkar vara en helt vrickad och grotesk personage, vars enda nöja är att paja denna tråd.
Citera
2012-05-11, 21:21
  #27557
Medlem
Durgedurgs avatar
Mod!

Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Vad är det egentligen som driver dig människa? Du verkar vara en helt vrickad och grotesk personage, vars enda nöja är att paja denna tråd.
Citera
2012-05-11, 21:22
  #27558
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Vad är det egentligen som driver dig människa? Du verkar vara en helt vrickad och grotesk personage, vars enda nöja är att paja denna tråd.
Jag vill på ett seriöst sätt diskutera Palmemordet, stör jag dig med min närvaro eller vad är problemet?
Citera
2012-05-11, 21:27
  #27559
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantisjavel
Jag vill på ett seriöst sätt diskutera Palmemordet, stör jag dig med min närvaro eller vad är problemet?

Vi vet mycket väl att du inte är det minsta intresserad av en seriös diskussion gällande ämnets beskaffenhet. Du är avslöjad och infångad, igen...
__________________
Senast redigerad av OilersFan 2012-05-11 kl. 21:38.
Citera
2012-05-11, 21:57
  #27560
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Vi vet mycket väl att du inte är det minsta intresserad av en seriös diskussion gällande ämnets beskaffenhet. Du är avslöjad och infångad, igen...
Spekulationer och trams. Du vet absolut ingenting om mina eventuella motiv, sluta smutskasta mig tack.
Citera
2012-05-11, 22:56
  #27561
Medlem
Carlstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantisjavel
Vänsterextrema lögner här ej hemma här, gör om, gör rätt. Detta är ett forum för vuxna. Återkom när du blivit vuxen lille pjök .


On topic: Info om Stig Engström någon?
Jag är varken vänster eller lögnare men jag vill ha rättvisa.
Och jag lovar att du är en liten putte jämfört med mig.
Palme mördades av högerextremister sannolikt med pengar från utlandssvenskar.

Men som sagt, det kommer en paybackday!

Mvh C.
Citera
2012-05-11, 23:02
  #27562
Avstängd
Flaxx08s avatar
Ikväll läste jag Jallais blogg och då fick vi läsare"veta" att det inte finns något hål under vattenlinjen. Men för säkerhets skull tillägger han lite "MUST-mystik" genom att skriva "det betyder ju inte att allt är okej ändå" för det "vet" vi ju att MUST transporterade hemliga grejer ombord. MUST har de facto medgett att man använde Estonia för frakt av kommunikationsutrustning men av detta spinner Jallai insinuationer och en saga om hemliga sprängmedel. Inte ett ord om taskigt bogvisir, för hög fart i dåligt väder etc...Därtill talar han om att en chef på MUST vid namn Christer Loklinth är knäpp i huvet, ful och äcklig och det inte svårt att ta reda på vem det skall föreställa. Och Ingvar Carlssons alter beskrivs som en alkoholiserad, halvpatetisk föredetting.

Någon skrev att Jallai är en sjysst person. Då skulle jag gärna vilja veta vad som menas med "sjysst" i dennes värld. Min uppfattning är att Jallai bedriver en slags personlig vendetta mot MUST och möjligen sossarna och han tycks leta upp personer som bistår honom i denna vendetta.

http://www.fokus.se/2007/09/sveket/
__________________
Senast redigerad av Flaxx08 2012-05-11 kl. 23:05.
Citera
2012-05-11, 23:26
  #27563
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Jag är varken vänster eller lögnare men jag vill ha rättvisa.
Och jag lovar att du är en liten putte jämfört med mig.
Lilla vän Che Guevara är alltså inte vänster? Carlstad gillar Che Guevara se här

Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Palme mördades av högerextremister sannolikt med pengar från utlandssvenskar.
Källa?
Citera
2012-05-11, 23:49
  #27564
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Teorin att mordet anstiftades av de ledande ägarfamiljerna i Sverige är den enda möjligheten att förklara varför mördarna aldrig ens varit i närheten av att eftersökas.
//
Teorin förklarar också varför SAP inte varit intresserade av lösning på mordet: de kan inte vinna mot den ekonomiska makten ..


Delar den teorin till fullo. Om (S) förlorat valet 1985 hade OP sannolikt varit slut som maktspelare i svensk politik - en maktspelare som från den ekonomiska elitens utgångspunkt spelade för bra i motståndarlagets röda tröja. Man avvaktade valresultatet och hoppades, men när förhoppningarna kom på skam och det politiska nederlaget var ett faktum beslöts om andra metoder, och därmed inleddes jakten mot nollpunkten i syfte att oskadliggöra Olof Palme.

Jag tror att (S) under nytillträdda Ingvar Carlsson, som påstod sig träda tillbaka från sin oförberedda maktposition av personliga skäl, varnades och kanske rent av hotades att avstå från äventyrlig ekonomisk vänsterpolitik, inbegripet löntagarfonderna, och kanske IC även beordrades att inte driva OP's hjärtefråga om ett kärnvapenfri zon i Norden samt att hålla klaffen om svenska kärnvapen. Satt under denna press valde Ingvar Carlsson att träda åt sidan. Den ekonomiska makten i Sverige visade musklerna när alltför mycket att förlora för dem stod på spel. Återstår att hitta GM samt länken som binder samman Carl Fredrik Algernons död med Olof Palmes.
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2012-05-12 kl. 00:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback