44 519 besökare online
858 443 medlemmar • 45 878 988 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Telefoni och mobiltelefoner > Tele - operatörer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
automations
Medlem
Hej,

Tänkte beställa ett 4G Mobiltbredband kontant på comviqs hemsida (går endast att beställa där). När detta anländer, kommer det vara kopplat till mig på något vis? T.e.x. att telefonnummret är kopplat mot mit ordernr eller dylikt?

Går det att beställa påfyllning i valfri pressbyrå?

Svar skulle upskattas!

Tack!

bog11
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av automations
Hej,

Tänkte beställa ett 4G Mobiltbredband kontant på comviqs hemsida (går endast att beställa där). När detta anländer, kommer det vara kopplat till mig på något vis? T.e.x. att telefonnummret är kopplat mot mit ordernr eller dylikt?

Går det att beställa påfyllning i valfri pressbyrå?

Svar skulle upskattas!

Tack!

Nej, nej.
Ja
Var så god.

albert666
Medlem
albert666s avatar
varför suger erat mobilanät nån så in i helvete?

martinovich
Medlem
Jag hakade på ett erbjudande från Tele2 hösten 2008. Mobilen jag fick funka inte & efter att de skickat nytt simkort & två vändor in på mobilakuten framkom det att de skickat mig en stöldspärrad mobil och det kosta 120 spänn att få mobilen tillbaka & först hösten 2009 fungerade telefonen och först ytterligare två år senare och massor med samtal och telefonköer fick jag ersättning. Varför kan de nu inte erbjuda mig ett sjysst abonnemang som min sambo har bara för att det inte längre erbjuds? Det är väl bara ett avtal det handlar om.

tantigheter
Medlem
För många, många år sedan - då när det var ganska nytt och ovant med mobiltelefon, skaffade vi en genom Comviq för att min man snabbt skulle kunna få hjälp om hans hjärta krånglade. På den tiden betalade man in till samtalspott i förskott. Med åren blev potten ganska stor och det är den fortfarande. Nu är vi riktigt gamla och skulle vilja använda det kapitalet även till annat än samtal, men si! det går inte för sig. Tele2, som fakturerar numera, vägrar låta min man omvandla potten/abonnemanget till ett kontantkort. Som jag förstår det är det det vi skulle behöva för att t.ex. kunna betala SL-resor med de pengarna.
Tele2 stinker redan som det är, men denna nedrans oginhet är makalös.
De sitter alltså på våra sparpengar år efter år och ger oss inte chansen att komma åt dem. Vi är nu så gamla att flera av våra vänner är borta och de få SMS och de få samtal vi har kan inte komma att kosta på långa vägar vad där finns. Ska vi sälja abonnemanget i andra hand eller finns det något bättre sätt att komma åt pengarna?

Svampspor
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
För många, många år sedan - då när det var ganska nytt och ovant med mobiltelefon, skaffade vi en genom Comviq för att min man snabbt skulle kunna få hjälp om hans hjärta krånglade. På den tiden betalade man in till samtalspott i förskott. Med åren blev potten ganska stor och det är den fortfarande. Nu är vi riktigt gamla och skulle vilja använda det kapitalet även till annat än samtal, men si! det går inte för sig. Tele2, som fakturerar numera, vägrar låta min man omvandla potten/abonnemanget till ett kontantkort. Som jag förstår det är det det vi skulle behöva för att t.ex. kunna betala SL-resor med de pengarna.
Tele2 stinker redan som det är, men denna nedrans oginhet är makalös.
De sitter alltså på våra sparpengar år efter år och ger oss inte chansen att komma åt dem. Vi är nu så gamla att flera av våra vänner är borta och de få SMS och de få samtal vi har kan inte komma att kosta på långa vägar vad där finns. Ska vi sälja abonnemanget i andra hand eller finns det något bättre sätt att komma åt pengarna?

Mig veterligen har Tele2 aldrig bedrivit någon bankverksamhet, så några sparpengar är då inte denna samtalspott. Det avtal som undertecknades när abonnemanget tecknades klargjorde också detta faktum. Överlåt abonnemanget till någon som kan nyttja det bättre och byt för sjutton abonnemangsform om ni inte redan gjort detta.

tantigheter
Medlem
Nej det har de inte, naturligtvis
Men: när detta abonnemang bokades fanns ingen annan abonnemangsform, och villkoren var att man satte in pengar i förväg, varje månad. Detta blev som ett "sparande" för oss eftersom vi andvände telefonen väldigt sällan. Potten har har alltså bara blivit större och större - det är pengar som betalats in för eget bruk. Det är i den meningen inte Tele2s eller Comviqs pengar. På så sätt är det sparade pengar. Det här med att använda telefonen för annat än samtal fanns överhuvud taget inte då. Nu vill vi kunna använda dessa pengar till annat än bara samtal. Men det får vi inte. Ska det vara så svårt att förstå?

AntonS
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nej det har de inte, naturligtvis
Men: när detta abonnemang bokades fanns ingen annan abonnemangsform, och villkoren var att man satte in pengar i förväg, varje månad. Detta blev som ett "sparande" för oss eftersom vi andvände telefonen väldigt sällan. Potten har har alltså bara blivit större och större - det är pengar som betalats in för eget bruk. Det är i den meningen inte Tele2s eller Comviqs pengar. På så sätt är det sparade pengar. Det här med att använda telefonen för annat än samtal fanns överhuvud taget inte då. Nu vill vi kunna använda dessa pengar till annat än bara samtal. Men det får vi inte. Ska det vara så svårt att förstå?

Ni har betalt en avgift. Inte satt in era pengar på ett konto. För den avgiften ni har betalt, får ni ringa och liknande teletjänster. Ska det vara så svårt att förstå?

enoutarn
Medlem
enoutarns avatar
Hejsan där!

Har ni medvetet gjort om vissa av era avtal för att våldta oss kunder så rejält som möjligt eller vad är det frågan om?

Har under ett par års tid haft comviq kompis student, vilket inneburit ett visst antal fria sms och så vidare. Har aldrig haft några fakturor på över 200:-. I somras så ringde det någon tomte från er och hävdade att mitt gamla abonnemang hade upphört att existera eller nåt skit vad han nu tjaffsade om varpå ett nytt avtal ingicks via telefon där. Detta nya avtal innebar TYDLIGEN att jag nu inte längre har fria sms, vilket fick min senaste räkning att skjuta i höjden som bara den och då är alltså min uppenbara fråga: Gör ni dessa förändringar för att blåsa folk eller vad fan är det frågan om?

Och ja ja, nu kan folk säga här att jag får väl skylla mig själv som uppenbarligen inte riktigt hade koll på vad för SKITDEAL jag tydligen ingick och ja jag har lärt mig en läxa, nej TVÅ läxor. Den första är att vara väääldigt mkt mer försiktig när dessa avskum till försäljare ringer och vill lura en, men den andra och kanske viktigaste läxan är väl att man fan inte skall vara trogen någon operatör och speciellt inte Tele2.

edit: Visade sig att det i mitt nya avtal alltså inte ingick fria sms till andra operatörer vilket det tydligen fanns en tillägstjänst på 69:- månaden vilket om jag blivit ordenligt informerad om detta givetvis hade beställt och därmed givetvis sluppit bli våldtagen på otaliga hundralappar innan jag insåg vilken katastrof detta nya skitavtal innebar..
Senast redigerad av enoutarn 2012-09-30 kl. 01:52.

Nyekillen
Medlem
Nyekillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt_johansson
Har kan ni ställa frågor om tele2.comviq så kan jag svara på era frågar.

Shoot!

har lite skulder så undrar vad jag kan säga för att få beställa tele, bredband och tv ändå??

RissaTridactyla
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyekillen
har lite skulder så undrar vad jag kan säga för att få beställa tele, bredband och tv ändå??

Det kan gå att ta ett abonnemang även om man har skulder, detta avgör dock våran UC, blir du nekad i beställningen på webbsidan får du ett nummer dit, det kan hända att de kan låta dig teckna ett billigare abonnemang

Svara på ämne
Topp Dela »