2012-04-30, 20:41
Medlem
Linebbs avatar
På självaste Valborg :

http://www.corren.se/ostergotland/li...2-artikel.aspx

Någon som vet något mer??
Citera
2012-04-30, 20:59
Medlem
Jag såg från min balkong när det började ryka, tjock mörk rök. Det höll på ett tag men nu ryker det knappt alls längre. Mer än så vet jag dock inte.
Citera
2012-04-30, 21:05
Finns ingen bastu i den delen som är på bilden. Anlagt?
Citera
2012-04-30, 21:26
Medlem
Linebbs avatar
Tror också på anlagt! Några som inte orkade vänta på den riktiga brasan?
Väntar på uppdateringar på corren...
Citera
2012-04-30, 21:51
Medlem
Om jag inte har helt fel så måste man uppsåtligen starta en brand för att det ska räknas som en anlagd brand rent juridiskt.

En kväll som denna är nog barns lek med eld eller smällare ett mer troligt alternativ. I dessa båda fall har man troligtvis inget uppsåt. Om det visar sig vara något av de två senare så är rubriceringen skadegörelse genom brand eller mer trolig allmänfarlig vårdslöshet.
Citera
2012-04-30, 22:19
Medlem
Kalle81s avatar
Ser ut som den delen där de släcker på bilden är vid cafét / resturang, så det kan ju ha varit en glömd kastrull eller kaffebryggare också. Eller en TV eller dator. Eller annat.

Det är klart anlägga en brand går väl bra där bakom med, men ganska mycket folk i rörelse även på baksidan av huset, två av spåren går i närheten.

Så en proffsig /halvproffsig pyroman skulle nog gått hit på natten istället. Klart, några ungar kunde ju ha gjort det, om de lekt med eld av misstag, smällare finns väl inte längre på valborg?

Samantaget så lutar jag nog åt nån glömd spir / kaffebryggare / tv, elfel osv.....
Citera
2012-04-30, 22:39
Undrar hur det gick med delen som innehåller omklädningsrummen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in