2012-04-25, 23:12
Medlem
Buggigs avatar
Tjenare!

Kort bakgrundshistoria:
Vi kontaktar ett företag för en tjänst, detta företag refererar till en person som utför arbetet hos oss. Samtidigt som han är hos oss pitchar han sin affärsidé där han ska starta sitt eget företag och ta över det andra företagets kunder då det företaget är på väg nedåt.

Personen i fråga utför tjänsten hos oss i Oktober 2011. Inget tal om betalning görs, det verkar som om personen gör detta som en tjänst för att få oss att tänka på denne vid framtida jobb som behöver göras.

Nu, för några dagar sedan kommer en faktura från ett väldigt nystartat företag (Februari 2012) - precis det företaget personen pitchat om, samma namn som han pratade om. Fakturan har ett väldigt högt pris satt, klart högre än tjänsten var värd.

Vad kan jag i min situation nu göra? Jag är ju inte direkt villig att betala fakturan. Kan han verkligen göra så här, i sitt nystartade företag ta betalt för saker han gjorde på uppgift av ett annat?

(förlåt om det här hamnade i fel kategori, lite svårt att placera)
Citera
2012-04-25, 23:40
Medlem
Har du kontaktat det ursprungliga företaget? Finns det kvar?
Citera
2012-04-25, 23:43
Medlem
Buggigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Har du kontaktat det ursprungliga företaget? Finns det kvar?

Det har jag inte gjort. Är det något jag bör göra? Innan jag kontaktar personen som skickat denna faktura?

Jag vet inte om företaget finns kvar idag, men kan relativt enkelt ta reda på det imorgon. Men med stor risk så gör det det fortfarande.
Citera
2012-04-26, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buggig
Det har jag inte gjort. Är det något jag bör göra? Innan jag kontaktar personen som skickat denna faktura?

Jag vet inte om företaget finns kvar idag, men kan relativt enkelt ta reda på det imorgon. Men med stor risk så gör det det fortfarande.

Det var ju det företaget som du beställde jobbet av, då ska detta företaget också fakturera för jobbet.
Senast redigerad av emilemilemil83 2012-04-26 kl. 07:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in