Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2012-04-24, 15:40
  #85
Medlem
Piscines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Viktig jämställd poäng. Senaste från USA för några år sen va att fler kvinnor än män är i officiellt arbete.
Aha, det visste jag faktiskt inte. Men att mäta jämställdhet handlar om mer än det, det handlar om attityder och löneskillnader mm. Jävligt svårt att mäta faktiskt.

Jag grundar min tes om att USA är ojämställt på deras vidriga mediaklimat och alla fördomar jag har fått gentemot USA i mina suspekta vänsterkretsar.
Citera
2012-04-24, 16:04
  #86
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piscine
Aha, det visste jag faktiskt inte. Men att mäta jämställdhet handlar om mer än det, det handlar om attityder och löneskillnader mm. Jävligt svårt att mäta faktiskt.

Ännu en jämställd poäng. Yngre kvinnor tjänar mer än yngre män i amerikanska större städer, så du har helt rätt. Skillnaden där är inte tillräckligt stor!

Citat:
Ursprungligen postat av Piscine
Jag grundar min tes om att USA är ojämställt på deras vidriga mediaklimat och alla fördomar jag har fått gentemot USA i mina suspekta vänsterkretsar.

Nu är det så att det finns mer än Fox News i USA. "Aha, det visste jag faktiskt inte!"

Du grundar det på mediaklimatat där män framställs som löjliga i div. TV-serier o.s.v. Det kommer sannerligen intressanta analyser från dina kretsar. Ni levererar om man säger så!
Citera
2012-04-24, 16:30
  #87
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Våldtäkt = Resultat av ojämställt samhälle
Ja, det är vad hon säger.
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Alltså:
Ojämställt samhälle = Våldtäkt
Nej, det säger hon inte - och det är inte samma sak som sägs när du lägger fram det så.
Om våldtäkt är ett resultat av ojämställdhet, så innebär det att ojämställdhet generar våldtäkt. Utan ojämställdhet, inga våldtäkter. Med ojämställdhet så blir det våldtäkter. Vad menar du är den viktiga skillnaden?
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, då har du gjort din alldeles egen tolkning ... det har ingenting att göra med vad jag sagt eller menat.
Vad menar du med detta då? :
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Anser du att våldtäkt är något som kommer som en blixt från klar himmel, impulser om som faller ner på män och som de inte kan styra, eller tror du att det finns bakomliggande orsaker när en människa inte respekterar en annan människas rätt?
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den enda som talar om färger är DU - inte jag.

Det är alltså du som hävdar det -- inte jag.

Återigen; De allra flesta våldtäkter begås av män - det är en objektiv sanning. Män är individer.

Den enda som pratar om färger är DU -- inte jag.
Du uttrycker det dock som att när det kommer till våldtäkt så är det ett manligt problem som ska motarbetas genom kollektiva åtgärder mot män. När det kommer till svartbruna mäns mycket större våldtäktsbenägenheter, så tycker du inte att det är nödvändigt att göra något åt, utan då är det individer som gör det och inget kollektivt problem:
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är det inte snarare så att det finns en vilja hos många att dra utlänningar/invandrare över samma kam istället för att se att det är individer som begår brott?
Citat:
Ursprungligen postat av raxtoren4ever
Det har spekulerats om att våldtäkter i krig är mer en kränkning emot männen ifrån den andra sidan, att de inte kan försvara sina mödrar,systrar,fruar eller döttrar osv.
Varför invandrare, som är i bred majoritet, våldtar mest och främst svenska kvinnor är jag inte insatt i - däremot får svenska tjejer skylla sig själva som vandrar sent ute på nätterna inne i städerna.
Ja, visst är det på detta sättet också. Svarta och bruna män är revirpissare i hög grad och försöker alltid hävda sig genom att visa makt, i detta fall genom att förnedra vita män genom att våldta deras kvinnor. Men självklart spelar biologi och kultur också en roll, då svarta män också våldtar sina egna svarta kvinnor i mycket högre grad än vita våldtar sina egna.
Citera
2012-04-24, 17:11
  #88
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vill nog hävda att uttalandet är ganska allmänt - våldtäkt är resultatet av ett ojämställt samhälle. Skulle hon nu åsyfta något specifikt samhälle i relation till det fallet så torde det väl vara mest logiskt att männen är en produkt av det Afghanska - inte det Svenska - samhället. Min uppfattning är dock att hon inte pekar ut något specifikt samhälle alls, utan att det är ojämställdheten som sådan hon pekar ut som orsak.
OK, du menar ur ett globalt perspektiv, vi svenska män ska ta ansvar för könsstympningar nere i Afrika t ex?
Kvinnor är väldigt homofobiska av sig nere i Afrika, vad har du som kvinna att säga till ditt försvar?
Citera
2012-04-25, 22:42
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Blanda inte in dig och din pojkvän i detta tack.

Vad får dig att tro att jag gör det?
Citera
2012-04-25, 22:45
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Visst är det svårt och jobbigt, men det gäller killar också. Är ett förhållande tillräckligt dåligt har man ett eget ansvar att sticka. Myndigheter skall inte bestämma över när du tycker att ditt förhållande skall vara för dåligt. Det bestämmer du själv.

Att man dömer för en brutal våldtäkt inom familjen är väl ok, liksom man bör döma för mord osv, men upprepade våldtäkter är ju löjligt.

Det är väl värre när man genomför en och samma sak flera gånger.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback