Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-21, 22:16
  #13
Avstängd
SexToy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Du lillen - ja e ingen tomte

Du verkar lite dryg - men bär gärna på 35kg och njut av turen.....
Svara gärna på om du ens gjort lumpen,,
du e 22-25 år så du har inte gjort ok,,,
testa själv vad du kan hehe
Citera
2012-04-23, 00:46
  #14
Medlem
448s avatar
Jag spelar fiol och går i åttan på kristen skola.

Ditt namn,ditt mål och lasten säger att du vill att näbbgäddan till brud skall bära en midjeväska på 0,7kg medans du tar resten.

Well , gör det då

Jag har pipit omrking med 32-35kg - men det är ju inte så där jättekul.

15-22kg är komfort och ger dig hög mobiiltet - på den vikten får du med allt.
Citera
2012-04-23, 01:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexToy123
Frågar eftersom jag/med tjejen tänkte ta en vecka gående i fjälltrakterna,,
jag tar nog rygga med +35
tjejen kanske +10 ,, hur länge vart e lämpligt
,,jag e riktigt van vid vandring i all terräng,, hon e nybörjare?
Norr om Keb?


Kan du lägga ut en utrustningslista på vad du/ni har tänkt att ha med er skulle vara intressant att se vad ni har planerat att ha med er, skriv gärna upp vikterna på vad sakerna väger.
Citera
2012-04-23, 04:38
  #16
Medlem
PaddTorskeNs avatar
För att svara på din fråga tycker jag att ni skall gå på kungsleden då damen i fråga var nybörjare. Mitt tips blir nog isåfall runt kebnekaise där man kan pipa omkring i olika dalar och ha det mysig, jag rekommenderar även Claes Grundstens bok om kebnekaiseområdet då den innehåller mycket intressant och underlättar planeringen något oerhört. Tiden skulle jag uppskatta till omkring fyra dagar. Varför inte bestiga keb?

Vad gäller din ryggsäck så tycker jag du skall sikta på 35 eller under, iallafall inte över detta men det känner du bäst själv. Annars tycker jag att ni kan fördela vikten lite bättre. Du kan till exempel bära tält, mat och kök så får bruden bära kläder och dylik utrustning. Jag bar omkring på 35 när jag vandrade genom padjelanta förra året, tungt som fan i början men tillslut växer man ihop med ryggsäcken
Citera
2012-04-23, 10:25
  #17
Medlem
nu var det lite svart att forsta om det fanns en fraga i din post, men jag gissar att du onskar kommentarer ang hur mycket "tjejen" bor bara. da hon enligt dig ar nyborjare pa vandring sa skulle jag inte rekommendera mer an 10 kg. detta av framst tva anledningar: "tjejens" ovana resp for trivsel.

kvinnan i fraga kan mycket val klara av att bara tyngre, men jag ar overtygad att hon kommer att uppskatta vandringen mer om hon ar lite "lattare".

ang. dina 35 kg. skall jag vara riktigt arlig sa har jag svart att packa en rygga sa den vager over 35 kg, speciellt da klader, sovsack resp liggunderlag ar relativt latta och skrymmande saker. det tyngsta jag kan tanka mig ar just vatten och ev flytande bransle. huruvida det gar att vandra med 35 kg, sa ar val svaret att det gar sakerligen att vandra med dubbelt sa mycket, men fragan som kanske ar viktigare att stalla sig ar: hur kul ar det?!
Citera
2012-04-23, 12:39
  #18
Medlem
448s avatar
Dom gångerna jag lyckats komma upp i dom vikterna har jag lyckats knöla ned mer än ett flak öl i ryggsäcken förutom standard utrustningen som ligger på 10-15kg(beronde på sommar/vinter kit) för 3-4 dagar.
Då har man bara bärt bärsförådet till baslägret.

Ryggsäcken köper du innan till bruden - se lastar du ned den får hon bygga upp sig - går ganska fort.
Kängorna måste hon ju ändå gå in - annars får du ta me bärstol också
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback