24 711 besökare online
856 739 medlemmar • 45 809 444 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Sport & träning > Träning, kost och kosttillskott > Skador och rehabträning
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Bodjo
Medlem
Bodjos avatar
Kan magnesium vara något kanske? Då det får musklerna att slappna av när de inte är aktiva vilket gör så att kroppen återhämtar sig bättre?

rymdfisken
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodjo
Kan magnesium vara något kanske? Då det får musklerna att slappna av när de inte är aktiva vilket gör så att kroppen återhämtar sig bättre?

Låter intressant. typ; http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...-100-kapslar-2 eller?

Enzyme
Medlem
Enzymes avatar
-dålig teknik
-vilar för lite
-äter för dåligt

rymdfisken
Medlem
tränar just nu en split något i den här stilen;

måndag: Bröst/triceps
tisdag: vila
onsdag: Rygg/biceps
torsdag: vila
fredag: Axlar/trapz/mage
lördag: vila
söndag: Ben/Vader

för lite vila tror jag alltså inte, även med tanke på att jag alltid haft lätt för att skada mig, inte bara nu.
dålig teknik, hur skulle jag kunna ha dålig teknik när jag t.ex springer eller spelar fotboll?

jag äter ganska mycket, men det är möjligt att jag äter för lite av någon slags vitamin eller liknande - mycket keso/tonfisk/mjölk osv blir det - grönsaker, frukt och dylikt käkar jag mindre av.

Bodjo
Medlem
Bodjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdfisken

Precis men finns billigare på mmsports!

rymdfisken
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodjo
Precis men finns billigare på mmsports!

Okej, då köper jag det därifrån! Lätt värt en chans Men vet du om det kan vara skadligt på något sätt att få i sig för mycket magnesium eller om det går annars bara utsöndras med urinen?

Bodjo
Medlem
Bodjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdfisken
Okej, då köper jag det därifrån! Lätt värt en chans Men vet du om det kan vara skadligt på något sätt att få i sig för mycket magnesium eller om det går annars bara utsöndras med urinen?

Får man i sig för mycket magnesium så får man diarre men då ska du upp i en stor mängd. Sen finns det olika sorters magnesium men de som säljs idag av relativt kända märken är "rätt" magnesium.

Pankreatit
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
-dålig teknik
-vilar för lite
-äter för dåligt
Detta!

Särskilt den första, dålig teknik och för höga vikter hjälper inga tillskott mot.
Du får sänka vikterna och läsa på mer om hur du ska utföra vad det nu är du utför.
förlåt det var inte meningen att bli arg, du vet att jag inte vill göra så här men ibland tvingar du mig till det. vi kan väl hålla det här mellan oss, ingen annan behöver få veta. det var ju mest ditt fel från början.. såja schyyss vår hemlighet schyss sss ss s...... //Sopis o jag är sams nu!
TräningsjounalEn man och hans stång med sina nerbajsade karlsonger.
Tyngdlyftning i världsklass!
Labisiffre gjorde min avatar lite mer "down med kidsen" (nu julavatar).

creepingdeath
Medlem
creepingdeaths avatar
ligg på 300-400mg magnesium per dag bör räcka.

Gald
Medlem
Kör strikt, ryck ej i övningarna. Kolla så du utför övningar rätt från början så du inte gör fel, om du är osäker på någon övning fråga.

Vila ordentligt
Värm upp ordentligt(viktigt som fan)
Strecha mellan seten kan vara bra om du är ovig

Få massage regelbundet.

Smörj på tiger balsam innan träning där du har ont.

Just axlar och armbågar är vanligt bland styrketränare, många som får problem just dessa 2. Se till att va uppvärmd använd en tjocktröja och känn att du blir riktigt varm innan du börjar utföra massa tunga övningar

hee4r
Medlem
Men jag undrar ändå: "Har alltid tränat mycket sedan jag var liten, många olika sporter... "
Ursäkta om jag är påträngande nu, men detta väcker en del frågor?
Alltid tränat mycket. Alltid?
Sedan jag var liten? Hur liten då?
Hur många olika sporter då? Och varför alla dessa olika sporter?

Jag undrar fortfarande varför du tränar?

Svara på ämne
Topp Dela »