30 420 besökare online
858 253 medlemmar • 45 870 569 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Nätverk och datorkommunikation > Trådlösa förbindelser
Svara på ämne
Ämnesverktyg
nypan89
Medlem
Kan ej ansluta till vårt trådlösa nätverk! Routern är en fyra år gammal Dlink DIR-615 och datorn köpt i USA (om det spelar någon roll). wifit har aldrig krånglat med någon annan produkt. xbox, ps3, smartphones, PC-laptops har alltid connectat utan problem.

När jag klickar på vårt nätverk kommer texten "anslutningen nådde en maxtidsgräns" upp. Efter mycket googlande har jag ändå inte lyckats lösa det! Är väldigt okunnig när det gäller datorer och teknik, så är tacksam för tydliga svar!

Är routern för gammal? Kan man uppdatera den på något sätt? Eller är det nånting med att datorn är utländsk? i USA var det aldrig några problem att connecta till nätverk. Så har någon tips på hur jag löser detta??? Tack på förhand

erikaxel
Medlem
erikaxels avatar
Testa att starta om routern och datorn. Just det meddelandet har jag fått på min macbook pro också. Kommer inte exakt ihåg vad jag gjorde då för att lösa det. men starta om allt brukar fungera. good luck

nypan89
Medlem
Jag har provat det flertalet gånger, utan resultat. vad finns det mer man kan göra? ingen av alla vänner jag frågat om detta har varit med om samma problem... HJÄLP

nypan89
Medlem
någon annan måste ju ha något tips! är det någon inställning på routern??

PeterNoster
Medlem
PeterNosters avatar
Det finns lite skillnad på WiFi från USA och Sverige. De har inte kanal 12, 13, 14 och vi har inte 14. Kolla i routern vilken kanal den är inställd på och ändra lite. Googla på wifi channels för att hitta mer info.

Svara på ämne
Topp Dela »