16 403 besökare online
856 722 medlemmar • 45 808 253 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Droger > Tripp- och rusrapporter
Svara på ämne
Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 4,43 i medelbetyg (7 röster).
adline86
Medlem
Kön: Man
Ålder: 27
Vikt: 69
Tidigare erfarenheter: Nikotin, Alkohol, Cannabis, Kola, Svampar, Tryfflar

Resan tar sin början på centralstationen i Stockholm. Grabbarna sitter redan på franchise-kedjan Olearys och dricker pilsner. Ljus pilsner.

Jag, 20 någonting, slår mig ner bredvid H med en fyra Averna och en vanlig fatöl. Den berömda ”taggen” är total. Alla, tre till antalet, är så in i helvete sugna på att dra till den tyska huvudstaden och borsta klubbarna rent. Det pratas om gamla knull, refresha minnet över vem i gänget man är bukis med osv. Det vanliga tugget som går grabbar emellan.

Vi dricker upp, cashar notan och dricksar rikligt. Ut med Arlanda Express med god marginal. Vi alla gillar att vara ute i god tid. Då hinner vi ju med några rundor samt den där Premier Leauge-matchen som H & D har spelat på. Det blir ingen segerpeng men taggen är, om möjligt, större nu.

På planet byter vi från bärs till grogg och det är ett jävla stapplande fram och tillbaka till toaletten. Döm oss inte för det där skitjobbiga-brudar&bärs-gänget som bara är allmänt påfrestande. Våra medresenärer roas av vår tagg och börjar hälla i sig friskt. Det skrålas allsång och flygvärdinnorna verkar inte bry sig ett dugg. Kul med resenärer som livar upp, tänker de med all säkerhet.

Vi, tre till sällskapet, ska ner och möta upp de övriga grabbarna som redan befinner sig på plats. En taxi från flygplatsen, raka vägen till hotellet för en uppiggande dusch. Ni vet, vakna till liv och känna hur man bara vill äta hela världen. Det är maximal stämning just nu, vilket alla känner.

Det blir först en promenad vid kvarteren runt Watergate fast på andra sidan bron, mer mot staden. Skitfulla som vi är så lägger vi inte adresser och sånt i minnet. Skitsamma, lixom. Ingen har varit här innan och det är rätt skönt. Då slipper man den där jävla bruden/killen som ska berätta vad som är 'bäst' med Berlin. Vi vill ha det spontana. Vi vill ha Berlin där vi hamnar för det är just där vi tror att Berlin passar som allra bäst.

Vi hamnar i vart fall på en schysst bar där vi dricker billig pilsner. Fotboll, brudar, surret om andra ställen man vill resa till, tröttnanden på Stockholm etc. Samtalsämnena avlöser varandra och jag noterar samtidigt en skön doft av min yttersta favorit - Cannabis Sativa. Det visar sig att hela stället kryllar med folk som rullar upp. Bartenderna har en stor redig spliff i munnen och verkar trivas. Alla verkar trivas. Vi trivs. Jag blir lite förbluffad av hela grejen. Sitter och funderar kring det här. Öppenheten, det liberala, anti-byråkratin osv. Saker som präglar och definierar Berlin.

Vi väljer i alla fall att förflytta oss till ett ställe bara över gatan, samma kvarter. Samma ljuva känsla finns även här. Unga studenter sitter och bolmar fint gräs och dricker bärs. Nån DJ spelar techno och stämningen bland oss är fortsatt på högsta nivå. Klockan närmar sig 01.30-02 och J väljer att ringa ett samtal till en brud han känner, som bor här. Vi ska till Bar 25 ikväll. Tydligen ett legendariskt Berlin-ställe. En taxi och vi är framme.

Vid första anblicken ser det ut att vara största jävla soptippen. Två lador med trägolv. Inte så mycket på utsidan men det visade sig att vi skulle ha fel. Den första timmen går vi mest bara runt och softar. Dricker bärs och bara surrar med varandra. Timme två slår det mig dock. Vore det inte förjävla fint att scora lite MDMA här? De andra, som är ordentligt onyktra tittar på mig och ba: Varför inte? Med vetskapen att det florerar MDMA överallt i Berlin så tar det drygt en halvtimme innan jag hittar en kontakt.

Kranen är fransos och verkar vara en jävligt skön dude. Inflyttad från Paris så lever han på natten i Berlin, kranar runt och levererar högklassig centralstimulantia som man fixar från Amsterdam. Vi beslutar för att göra affärer och jag tömmer hela plånboken på cäsh. 35 EUR för ett gram, om jag vill minnas rätt. Jag köper allt han har (4 påsar) och leker med tanken över vad grabbarna (som står och raggar brudar på dansgolvet) kommer att säga när jag levererar.

Vinkar in mig boysen och förklarar läget. In på toaletten och sen ut med skiten på den snuskiga handfatskanten. J, äldst i sällskapet, har varit med förut och säger att "allt ska ut". Nu skiter vi i morgondagen. Skiter i moralen. Ikväll är vi kungar som det så fjantigt låter. Jag står dumt å lägger upp en lina och han ba garvar och tittar på mig.

- Käka, inget jävla snorta. Käka skiten som de vore en glass. Sug in vartenda korn och känn hur världen älskar dig.

Som den nybörjare jag är blir jag lite paff. Käka knark? Onekligen hade jag ingen som helst kunskap kring MDMA, men vad göra? Vi tömmer i vart fall två påsar och alla suger in med fingrarna och gnider in under läppen. Nu jävlar ska väl helvetet bryta loss, tänker jag.

Men det tar ett tag, i alla fall för undertecknad. N, i sällskapet och gammal vän, verkar må bra. Upprepande kommer han fram till mig och bara säger med ganska låg volym hur mycket han älskar mig. N är vanligtvis en ganska svår person som inte är direkt verbal. Men jag fattar onekligen att för han har det slagit på riktigt. Jag noterar att hans pupiller är stora som tennisbollar och att han är extremt kramig utav sig. Jag som inte har nått som helst problem med närhet besvarar hans kramar och svarar lite fnittrigt ”jo, jag älskar dig också…” varpå N frågar ”känner du inget?

Märker du inte hur skönt det är?” och jag svarar ”nä, inte en fan.. kanske måste ta mer..” och N drar in mig på toaletten och vi trycker i oss en halv påse till. Shit, tänker jag. Nu får jag fan ta det lugnt. Jag brukar vara en person som tänker först och gör sen. På mindre en timme har jag tryckt i mig nästa en påse MDMA själv.

Vi glider in på andra sidan nu (som öppnat) och noterar hur folk står och diggar den minimala technon. Här är kvällens absoluta höjdpunkt. Framför J som ska beställa bärs till mig så säger jag ”shit… J… jag är så jävla digital nu” och han svarar ”A, dina pupiller är som monster, du är helt väck va?” och jag nojar för ett par sekunder över vad han säger. Granskar noga det han nyss sa. Märker hur min kroppstemperatur stegrat ordentligt. Jag mår bra, men jag fattar fan inte ett jävla skit vad som händer. Jag hajar inte.

Jag lämnar han och känner att jag måste ta en nypa. Luft. Varenda andetag av luft den här kvällen var som den renaste luft du andats in. Den bara dök ner i mina lungor och knullade skiten ur mig. På samma sätt som varenda öl, cigg osv. knullade skiten ur mig. Jag sätter mig utanför, vid vattnet, och börjar SMS:a. Mina vänner får långa, långa SMS som är fyllda med kärleksförklaringar.

Boysen är inne på dansgolvet och skevar loss ordentligt. Alla börjar ringa mig och jag svarar att jag sitter utanför. De kommer springandes och undrar hur fan läget är fatt. Hur mår jag? Hur fan mår du A? - Jag mår bäst. Jag är så jävla glad. Även om det är kemisk lycka, så är det tamejfan lycka. Alla bara sitter och håller om varandra och det pratas utav ba fan. Alla tuggar och alla är så djävulskt peppade. Vi är kvar på stället till 09. Höstsolen dyker upp över staden och vi har stått och dansat, rökt hysteriskt mycket cigg, druckit öl i drygt 9 timmar i sträck.

Är vi trötta? Nja, nä. Vi är inte trötta. Vi är hungriga på livet. Afterglow effekterna börjar nu ta fart och vi är så sjukt klara. Vi är alla ense om att det här var typ det ballaste och sjukaste och helt jävla överlägsnaste vi gjort i hela våra liv. Reinkarnation på sätt och vis.

Ta det lugnt, dopeheads där ute. Ses.
Senast redigerad av adline86 2011-12-30 kl. 17:18.

Nightfiree
Medlem
Nightfirees avatar
Helt fantastisk rapport, underbart bra skriven!

Blev riktigt glad av att läsa den, och avundsjuk, verkar som ni hade erat livs kväll!

jakobs
Medlem
jakobss avatar
Ja förstklassig MDMA är svårslaget. Nästa tillfälle för mig kommer först i februari Mycket trevlig läsning som även var lättläst! 7/10

Moment
Avstängd
Moments avatar
Skulle vara kul om du kunde skriva ut hela resan :P

Stressoraklet
Medlem
Stressoraklets avatar
Drog du i dig ett gram MDMA under första timmen?

Resklar
Medlem
Bar 25!! Samma ställe, samma upplevelse för mig sommaren 2010. Tyvärr slutade det inte så bra för min del.

trasiga.krukaN
Medlem
trasiga.krukaNs avatar
Galen natt!
Jag och några homies tänkte dra till berlin senare i vår, bar 25 står nu officiellt på listan

lehleh
Medlem
lehlehs avatar
Fy fan när det kommer smygandes och man känner hur armarna lättar och värmen kommer ifrån benen upp till bröstet. Känslan av att andningen blir tung och man bara kollar på varandra...

Mycket härlig läsupplevelse. Påminner om mig själv och mina vänner så otroligt mycket!

adline86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Drog du i dig ett gram MDMA under första timmen?

Nja, men det var ungefär dem volymerna ja.

Kul att rapporten mottags med värme. Sitter på ett par roliga lappar syra som jag och dem här idioterna som var med ska slicka av.

Rapport kommer.

Stressoraklet
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasiga.krukaN
Galen natt!
Jag och några homies tänkte dra till berlin senare i vår, bar 25 står nu officiellt på listan
Bar 25 is no more.

wsb
Medlem
wsbs avatar
Trist att du inte verkade bli överväldigande ead så som man i princip bara blir första gången...

Okej rapport, men du borde använda fiktiva namn istället för bokstäver.

We risk sanity for moments of temporary enlightenment. So many ideas. So little memory. The last thought killed by anticipation of the next. We embrace an overwhelming feeling of love. We flow in unison. We're together. I wish this was real. We want a universal level of togetherness, where we're comfortable with everyone. We're in rhythm. Part of a movement. A movement to escape. We wave goodbye. Ultimately, we just want to be happy.

Svara på ämne
Topp Dela »
Du betygsatte det här ämnet: