35 675 besökare online
856 361 medlemmar • 45 794 457 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Feminism och jämställdhet
Svara på ämne
Ämnesverktyg
ManManne
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d1rtj4m
Nej, de har MER rättigheter än män, och mindre skyldigheter än män, och MER möjligheter än män.

Nej, de har FLER rättigheter än män, och färre skyldigheter än män, och FLER möjligheter än män.

Korrigera gärna igen. Flera upprepningar torde vara bra.

SinX
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strakbent
jag är så förbannat trött på att ordet feminism idag har blivit ett skällsord som sammanfattar de människor som vill att kvinnor och män ska ha lika rättigheter och skyldigheter

vad är problemet för er som reagerar på det?
är det ordet eller dess betydelse?

För att dagens feminism inte handlar om "lika rättigheter". Istället har det blivit en kamp mot männen. Om feminister och genusvetare hade minsta intresse av att öka jämnlikheten borde de jobba för att avskaffa de lagar som är direkt diskriminerade mot männen samt erkänna att könet inte är en social konstruktion.

d1rtj4m
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
tack för fin korrigering

Rätt skall vara rätt

I synnerhet är det viktigt, när vi vanligtvis säger att kvinnor redan har samma rätigheter som män, att poängtera att kvinnor har FLER rättigheter än män.

"Hej! Jag ska klä ut mig till gädda nästa fredag..." knokkelmann

Svara på ämne
Topp Dela »