2012-02-25, 00:19
Medlem
Littis avatar
Har ni bra tips på Fotboll Podcast ?

http://www.guardian.co.uk/football/series/footballweekly
http://blogs.thescore.com/footyblog/
är vad jag lyssnar på
Citera
2013-09-03, 21:45
Medlem
Hittade en ny podcast om Premier League. Premier League Podden heter den. Ligger under amatörpoddar på iTunes. Överraskande bra och underhållande fotbollspodcast. Värt ett försök helt klart. Fotbollspodden har en hemsida på Facebook och har även en egen hemsida www.premierleaguepodden.se.
Citera
2013-09-04, 11:06
Medlem
direktörns avatar
En lite nishad podcast om Liverpool FC, https://itunes.apple.com/se/podcast/lfc-podden-lfc.nu-swedish/id669453023
Citera
2013-09-04, 11:48
Medlem
heyyoutheres avatar
  • Fotbollsarena Radiosporten (allmänt om fotboll)
  • Km d'Amore (om italiensk fotboll)
  • The Reserves (om Premier league)
  • Sportbladet Fotbollspodd (om Allsvenskan)
Citera
2013-09-04, 18:29
Medlem
Fotbollslotteriet!!
Citera
2013-09-24, 02:02
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Fotbollsrelaterade poddar i min lista, med betyg!

Calciomania (Expressen) 4/5
Silly Season-podden (Aftonb) 3/5
Pådden (Mats Olsson, Patrik Ekwall) 3/5
Agendasättarna (Expressen) 4/5
På Tal Om Fotboll (Sämst, lyssnar aldrig) 1/5
Fossa Degli Alci (Svenskafans AC Milan) 4/5
Km d'Amore (Borell och Abizzo, tidigare Wilbacher) hate/love
EuroTalk (Svenskafans) 4/5
08 Fotboll (Svenskafans) 5/5
Forza Italian Football Club Focus (forzaitalianfootball.com) 2/5
Italian Serie A Football Fancast (forzaitalianfootball.com) 5/5
Fotbollslotteriet (Ett gäng randoms) 3/5
It Ain't Over Till The Old Lady Sings (Juventus, uppdateras inte längre) 5/5
Sportbladet Fotbollspodd (Aftonb, slutat lyssna på skiten) 2/5

Vad finns det mer på marknaden?
Citera
2013-09-24, 15:47
Medlem
Gör som Moggi ovan och listar de fotbollsrelaterade poddar jag lyssnar på numera.

Football Weekly 5/5 (fotbollspoddarnas fotbollspod. Har med nöje lyssnat på varenda avsnitt sedan 2007 eller när den nu började)
Agendasättarna. 4/5 (Anders Cedhamre intervjuar sportprofiler. Oftast intressant. Påläst intervjuare)
ESPN FC Podcast 3,5/5 (Summerar helgens fotboll rätt bra utifrån ett engelskt perspektiv)
European Football Show. 4/5 (Väldigt bra pod, hade fått högre betyg om den kommit oftare och mindre oregelbundet)
Ewer 3,5/5 (långa, nyfikna intervjuer med svenska fotbollsspelare. Jag gillar't)
Expressen Calciomania 2/5 (Står inte ut med Wilbacher. Överkammad fjant. Birro är bra i måttliga mängder. Annars är ämnet intressant)
The football ramble 3/5 (engelska lustigkurrar som snackar fotboll. Ibland får de till det)
Fotbollsarena Radiosporten 3,5/5 (kan vara jävligt bra. Har resurser som andra poddar sällan har. Men ogillar idioter som Emelie Öhrlander. När hon är med blir det genast totalt outhärdligt att lyssna på)
Fotbollslotteriet 4/5 (har provat oändlig många, men detta är den enda svenska amatörpodcasten om fotboll jag står ut med. Härliga grabbar, roligt tugg.)
Från gräset i götet till plasten i Borås 1,5/5 (suktar efter podcasts om allsvenskan. Detta handlar om västsveriges lag. Dessvärre blir det för tradigt och utdraget)
La liga weekly - Sky Sports 3,5/5 (britter som snackar spansk fotboll. Oftast intressant.)
Larsson och Wall 3,5/5 (om sydsvensk fotboll, av kvällsposten. Ogillar Larsson skarpt men ämnet är jävligt intressant och podcasten är ett måste för oss skånska fotbollsfantaster)
The Spanish football podcast 4/5 (Fantastiska Sid Lowe och en annan snubbe diskuterar helgens omgång i la liga)
Sportbladet fotbollspod 3/5 (Varken Laul eller Månsson är särskilt bra men det finns ju alldeles för få poddar om allsvenskan så man är ju svältfödd)
5 live World Football Phone-in 5/5 (ett jävla måste för oss som älskar fotboll världen över. Med uppslagsverket Tim Vickery som den stora stjärnan. Snubben vet ALLT om sydamerikansk fotboll, och har dessutom förmågan att förmedla sin kunskap på ett vettigt sätt)

Sen finns det ytterligare oändligt många om PL och engelsk fotboll. Fattar inte att både aftonbladet och expressen startar poddar om det uttjatade ämnet. Men inte om allsvenskan. Bedrövligt prioriterande.
Citera
2013-09-24, 16:14
Medlem
Bemwindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Fotbollsrelaterade poddar i min lista, med betyg!

Calciomania (Expressen) 4/5
Silly Season-podden (Aftonb) 3/5
Pådden (Mats Olsson, Patrik Ekwall) 3/5
Agendasättarna (Expressen) 4/5
På Tal Om Fotboll (Sämst, lyssnar aldrig) 1/5
Fossa Degli Alci (Svenskafans AC Milan) 4/5
Km d'Amore (Borell och Abizzo, tidigare Wilbacher) hate/love
EuroTalk (Svenskafans) 4/5
08 Fotboll (Svenskafans) 5/5
Forza Italian Football Club Focus (forzaitalianfootball.com) 2/5
Italian Serie A Football Fancast (forzaitalianfootball.com) 5/5
Fotbollslotteriet (Ett gäng randoms) 3/5
It Ain't Over Till The Old Lady Sings (Juventus, uppdateras inte längre) 5/5
Sportbladet Fotbollspodd (Aftonb, slutat lyssna på skiten) 2/5

Vad finns det mer på marknaden?
Du verkar missat Fotbollsarena Radiosporten vilket är SR fotbollspodd. Ganska bra faktiskt när kvinnsen som Emelie Öhlander håller sig borta, hon verkar dock inte vara kvar.
Citera
2013-09-26, 19:57
Medlem
En jag tycker är bra är "Från Bruket till Bögringen" Som handlar om svenskfotboll. Gjord av Gusten Dahlin och Elena Lövholm, läggs upp på youtube på Fantvs kanal samt på iTunes!

Avsnitt 1: http://www.youtube.com/watch?v=xz3MAeHD7ug
Citera
2013-09-27, 16:42
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Tack för tips, skall kollas upp.
Citera
2013-10-08, 23:12
Medlem
antonftws avatar
Expressens Kick and Rush (Premier League-podd) rekommenderar jag varmt, betydligt roligare att lyssna på än Sportbladets dito.
Citera
2013-10-08, 23:33
Medlem
Smirmats avatar
Viasat har också börjat med en fotbollspodcast. Där bland annat Ola Wenström och Henrik Strömbland medverkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in