Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-24, 03:53
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Livet går vidare.

Inte för den mördade.
__________________
Senast redigerad av Akvamarin 2012-02-24 kl. 04:20.
Citera
2012-02-24, 06:31
  #434
Medlem
lampross avatar
Nu har jag bloggat om fallet:

http://lennart-svensson.blogspot.com...es-ripper.html

Jag återger det hela, länkar hit och till NI. Min slutsats blir:

Citat:
Domen har fallit, den får man acceptera. Men jag accepterar inte det sentiment som på studs rehabiliterar en dråpare bara för att han har rätt åsikter. Jag accepterar inte det sentiment som utmålar en 21-årig före detta främlingslegionär och Lustans Lakejer-konferencier som fascist och hot mot samhället, en som det tydligen är "rätt" att döda. Något är ruttet i den svenska staten.
Citera
2012-02-24, 07:30
  #435
Medlem
Har Jacques Wallner gått under jorden?

Har någon av gammelmedia tagit upp NI-s artikel?

Tacksam för svar!
Citera
2012-02-24, 07:36
  #436
Avstängd
hummussexuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droid59
Som jag tidigare tagit upp i tråden tror jag att det finns någon koppling mellan Pelle Jacobsson och Wallner, var de inte kompisar direkt så kände de nog till varandra. Mycket misstänkt med Ws kompis som i artikeln kom upp på redaktionen och grät ut om hur fin människa W var. Det luktar uppgjort lång väg.
Pelle Jacobsson säger ju själv att han brukade sitta på Pelikan på söder, är det inte troligt att Wallner också var där och de träffades? Då är korruptionen på Aftonbladet fulländad.

Notera också att Wallner och Jacobsson har glassjobb dom bil och rese journalister. Söker man på Pelle Jacobsson så dyker han upp på en massa resesajter, verkar vara lite för nära kopplingar mellan en journalist på resebilaga och resebolag. Även om han nu pensionerats så har han nog kucklat en hel del med sina resor och skriverier (promo) om bolag som säljer dessa, hur går detta ihop med rödvinskommunismen?

teori: aschberg, jacobson och wallner hade mer gemensamt än att de bara var rödvinskommunister. som barn kanske de tillhörde samma religiösa församling. deras föräldrar kanske kände varandra. det skulle förklara varför de alla har haft glassiga jobb inom svensk media.

det känns som om wallner hade ett enormt hat inom sig när han stabbade ihjäl BO, nästan något simon wiesenthalskt. det kan vara något han fått med sig från föräldrarna.
Citera
2012-02-24, 07:39
  #437
Avstängd
hummussexuells avatar
addendum: wallners utseende är onekligen talmudiskt. http://mrhall.blogg.se/images/2010/j...2_88018524.jpg
jacobsson vet jag inte, men det finns en judisk släkt med det namnet i sverige. aschberg vet vi alla är jude.
Citera
2012-02-24, 07:49
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
addendum: wallners utseende är onekligen talmudiskt. http://mrhall.blogg.se/images/2010/j...2_88018524.jpg
jacobsson vet jag inte, men det finns en judisk släkt med det namnet i sverige. aschberg vet vi alla är jude.
WARNING

Hej!
Kollade på bif länk, det var inte någon grann syn.
Jag satte morgonkaffet i vrångstrupen.

Vilken blick denne herr Wallner har, han vill jag inte möta på väg hem från jobbet i kväll
Citera
2012-02-24, 08:18
  #439
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Har Jacques Wallner gått under jorden?

Har någon av gammelmedia tagit upp NI-s artikel?

Tacksam för svar!

Ingen gammelmedia har så vitt jag vet nämnt det än. Och kommer antagligen inte att göra det heller.

DN räddar väl ansiktet genom att ge Wallner ett fett avgångsvederlag och skuffa ut honom genom bakdörren. På förfrågan var Wallner är kan de säga, "efter en framgångsrik karriär på DN har Jacques Wallner har sagt upp sig för att möta nya utmaningar. Vi önskar honom lycka till i framtiden".

M a o, Wallner förs diskret undan "och vi som sett hur allt går till får veta att vi drömt"... Nåja, så illa är det inte, allt finns dokumenterat på nätet, men det är nog ganska lätt för eliten att desarmera denna bomb genom att helt enkelt förpassa Wallner till någon fin exil på Österlen eller så. Där kan så Wallner leka med bilar resten av livet.
Citera
2012-02-24, 08:39
  #440
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Artikeln finns i nr 5/82: Den sanna historien om mordet på en "skinhead". Ett reportage om händelsen utanför Berns i Stockholm för fjorton dagar sen, av Madeleine Gedin. Rättegången hade då ännu inte inletts och offret och gärningsmannen benämndes "Leffe" respektive "Jörgen". ETC var ju ingen vän av kvällspressen och deras artikel syftade väl i hög grad till att slå Expressen och Aftonbladet på fingrarna i deras skildring av "skinhead-mordet", hur tvåhundra skinheads höll "sorgetåg för en mördad kamrat" etc.

Ännu mer belägg för att han framställdes som en skinnskalle av systempressen. Bullen framstår som mer och mer dåraktig ju mer uppgifter som kommer fram....

Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Om Bullens läsförmåga är skral har ABF i Solna en nybörjarkurs i svenska.

+1
Citera
2012-02-24, 09:29
  #441
Medlem
LuminorBases avatar
Jag är LÅNGT ifrån högerextrem. Närmare mitten än högern men detta är fan nog. Nu säger jag upp min prenumeration på DN. Dömd politisk mördare? Jävla idioter.
Citera
2012-02-24, 10:08
  #442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Jag är LÅNGT ifrån högerextrem. Närmare mitten än högern men detta är fan nog. Nu säger jag upp min prenumeration på DN. Dömd politisk mördare? Jävla idioter.
Säg du upp din prenumeration.

Andra som inte vill ha med Jacques Wallner att göra är motorbranschen.

Vilket bilmärke vill få sin bil testkörd av JW, och bli förknippad med en syndikalistisk mördare.

Tro mig, nu blir JW portad av Volvo, BMW och andara företag¨

Han är DÖD!

"Marknaden är livrädda att få sina varumärke nedsolkade av en galen mördare.
Citera
2012-02-24, 10:11
  #443
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
addendum: wallners utseende är onekligen talmudiskt. http://mrhall.blogg.se/images/2010/j...2_88018524.jpg
jacobsson vet jag inte, men det finns en judisk släkt med det namnet i sverige. aschberg vet vi alla är jude.

WARNING

Hej!
Kollade på bif länk, det var inte någon grann syn.
Jag satte morgonkaffet i vrångstrupen.

Vilken blick denne herr Wallner har, han vill jag inte möta på väg hem från jobbet i kväll



Nej verkligen inte! Karl ser verkligen ut som en fullblodspsykopat. Helt allvarligt borde inte "Jaques the ripper" vara intressant för diverse olösta mordfall, som till ex. fryshusmordet?
Citera
2012-02-24, 10:14
  #444
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Jag är LÅNGT ifrån högerextrem. Närmare mitten än högern men detta är fan nog. Nu säger jag upp min prenumeration på DN. Dömd politisk mördare? Jävla idioter.

Precis, det här handlar inte om vilka politiska åsikter man har eller inte har. Det här handlar om att reagera mot hyckleri och korruption.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback