Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-15, 16:21
  #13
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilL
men en annan fråga. vilken byggnad är Toafabriken i dr. mugg ?http://surl.se/tzl
En fabrik i Gustavsberg. Dock verkar den vara i drift (rätta mig om jag har fel, helst i PM).
Citera
2005-10-15, 16:50
  #14
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Blådåre
Jag använder den här tråden istället för att skapa en ny:
Skjulet där björne hängde? Nån som vet var det ligger?


Björnes magasin har aldrig funnits. Det va bara en scen på svt i sthlm
Citera
2005-10-16, 00:05
  #15
Medlem
LonErs avatar
När Kenny Starfighter sändes för första gången i slutet av nittiotalet var det snack om inspelningsplatserna någonstans i någon intervju.

Ett gammalt lager (då) tillhörande SKF nämndes.

Samma plats har använts vid ett flertal inspelningstillfällen genom åren, exempelvis till en musikvideo med bandet 59 TTP (skitband).

Korridoren där mähäliemonstrena sticker ut sina fula nunor ur hål i väggarna vill jag minnas var en del av en byggnad som tjänade som någon sorts militär anläggning - hålen användes när det begav sig för förvaring av någon form av raketer.

(Och ja, naturligtvis var Björnes Magasin filmat i en studio.)
Citera
2005-10-16, 01:04
  #16
Banned
Blådåres avatar
Då den grova ironin kring den fullständigt absurda frågeställning denna tråd för med sig i mitt förra inlägg verkar ha passerat även dom skarpaste hjärnorna här passar jag på att tacka Col, Parker för upplysningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Col, Parker
Björnes magasin har aldrig funnits. Det va bara en scen på svt i sthlm

Min vän.
Vad skulle jag göra utan folk som dig.
Citera
2005-10-16, 09:43
  #17
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Blådåre
Då den grova ironin kring den fullständigt absurda frågeställning denna tråd för med sig i mitt förra inlägg verkar ha passerat även dom skarpaste hjärnorna här passar jag på att tacka Col, Parker för upplysningen.



Min vän.
Vad skulle jag göra utan folk som dig.


Tro mig. Det finns garanterat folk som skulle tro att björnes magasin funnits,,
Citera
2005-10-18, 02:02
  #18
Medlem
hårdkårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
En fabrik i Gustavsberg. Dock verkar den vara i drift (rätta mig om jag har fel, helst i PM).
Stämmer bra det. Das Fabrik är i drift.
Citera
2005-10-18, 16:09
  #19
Medlem
Japp. men jag Tror att vissa delar av den är nerlagd, har nämligen ett par polare som va där inne för några år sen och röjjde runt :P
Citera
2005-10-19, 12:04
  #20
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghozy
Japp. men jag Tror att vissa delar av den är nerlagd, har nämligen ett par polare som va där inne för några år sen och röjjde runt :P
Därav min osäkerhet. Stället ser förbannat nergånget ut men jag vet med mig att det bland annat finns en cykelbutik på hörnet. Någon som kan kasta lite mer ljus på det här stället?
Citera
2005-10-19, 13:55
  #21
Avstängd
Gemini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Stämmer bra det. Das Fabrik är i drift.
pappahumor deluxe..

tror också som en del säger att det bara är en del som är i drift.. men kolla upp istället för att istta här och gagga..
Citera
2005-10-20, 16:52
  #22
Medlem
hårdkårs avatar
Fabriken ligger inte i cykelförsäljningsbyggnaden. Utan nästa hus söderut. Det är ganska mycket aktivitet i området. Bakom fabriken ännu längre bort finns det ett industriområde med en del aktiviteter bland annat AA som jag tror ligger där och doctus gymnasium.
Kartbild
Tar ni en sväng dit ut kan ni alltid fynda i porslin.
Citera
2005-12-31, 17:24
  #23
Avstängd
BARRELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildhack
Kaklad korridor med hål: V&S, Liljeholmen
Inte den där källaren/kulverten de springer runt i med karta och sedan kommer ut genom en bokhylla väl? Såg inte kaklad ut tycker jag men såg ganska lång..
Citera
2006-01-20, 21:23
  #24
Medlem
swardfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumman
Angående Kenny Starfighter, TV-serien som gick på ettan, vart är scenerna från tunneln med domedagsmaskinen inspelade? Undrar även över scenerna från den kaklade korridoren med hål i väggarna.


Tror den kaklade korridoren även figurerar i lågvattenmärke
nummer 1 inom svensk film,Hamilton.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback