30 420 besökare online
858 253 medlemmar • 45 870 568 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Grafisk formgivning > Bildhantering
Svara på ämne
Ämnesverktyg
kaptewn
Medlem
kaptewns avatar
Tjaa, har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med.

Nu är det så att jag sitter och fipplar lite i photoshop och vill sudda en pixel i taget och det är där jag får problemet.

Jag ställer in "eraser tool" på "pencil" inställningen istället för "brush" och ställer ner det till 1 pixel. Men den vill fortfarande inte sudda pixeln jag trycker på utan när jag höjer musen 2-3 pixlar ovanför och trycker så tar den bort typ 1-3 pixlar runtom den jag vill ta bort. Det är väldigt irriterande för om jag använder "pencil tool" med samma inställningar så fyller den i endast den pixeln jag trycker på.

Har även provat att göra en egen "brush" på en pixel men det funkar inte heller.

Är "eraser tool" helt cp för alla eller har någon med samma problem lyckats fixa det?

Letade på google och hittade en tråd av en med samma problem men ingen lösning.

Kan ju även nämna att jag är i rätt lager och att lagret INTE är låst

thepirate
Medlem
thepirates avatar
Hej!

Jag försökte som du genom att använda pencil och fick samma resultat som du, alltså att den vägrar sudda. Men jag hittade en lösning. Ändra från "pencil" till "block" i "Mode:". Det kräver dock att du har bilden så kraftigt inzoomat som möjligt. Men jag fick detta resultat av det!

http://i40.tinypic.com/15aj5g.png
"Värst av allt är feminina, metrosexuella halvbögar i 20 årsåldern som står och fnittrar tillsamans vid ciderhyllan/blanddrycksväggen. Då vill jag gå fram och köra morakniven i dom (fast då kan jag ju knappast gå hem och dricka min Koskenkorva i fred sen)." - Pulver-Henke

"Ju längre bruk, desto fler hål. Efter ett tag ser hjärnan ut som en schweizerost." - Filippa på newsmill

kaptewn
Medlem
kaptewns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Hej!

Jag försökte som du genom att använda pencil och fick samma resultat som du, alltså att den vägrar sudda. Men jag hittade en lösning. Ändra från "pencil" till "block" i "Mode:". Det kräver dock att du har bilden så kraftigt inzoomat som möjligt. Men jag fick detta resultat av det!

http://i40.tinypic.com/15aj5g.png

Problemet här är ju att det inte händer nått alls när jag försöker sudda i block mode.

Märkte även att jag nu har samma problem med "pencil tool" och att det beror på vart på ytan man försöker sudda/rita. På vissa ställen så gör den det precis där man har markören, på andra ställen så händer saker flera centimeter ifrån och då kan den ta 2-3 pixlar samtidigt. Väldigt irriterande när man vet att den ska sudda/rita endast den pixeln där man har markören...

kaptewn
Medlem
kaptewns avatar
Gaaaaaaaaaaah Såååååååååååååååå Irriterande!

Svara på ämne
Topp Dela »