27 105 besökare online
856 825 medlemmar • 45 813 567 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Dator- och konsolspel > Spelrelaterat
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Svamps
Medlem
Svampss avatar
Tjenare!

har en lång stund varit intresserad av att göra radio eller att streama spel. Nu har jag just beställt en monsterdator och tänkte att jag skulle prova på att göra en stream på Twitch.tv. Tanken är att jag ska streama när jag spelar multiplayerspel (typ HoN, sc2,WoW, quake live, tf2, och liknande) tillsammans med folk man känner via spel och IRL till en början, kanske senare om man får hyffsat med followers bjuda in folk eller ha gäster från streamen eller liknande).

Tanken är att man ska spela ett eller några games, väldigt casual och prata om spel i allmänt. T ex: vad som händer i pro-scenen, nya spel och patchar (även där kan man utveckla till casts över gäster och folk som följer streamen). Det kommer också att vara en 18+ stream om mycket skämt och liknande.

Målet är att göra det till något av en blanding mellan den vanlilga gamerstreamen och de mer showliknande streams man hittar relaterat till gaming. Däremot vill jag inte att det ska bli något där man bara sitter och snackar skit, utan det vara att man sitter snarare och snackar medans man spelar.

Värt att nämna är att jag är inte särskillt bra på att spela och ligger runt kanske 1500-1600 mmr i HoN gold league i sc2 och har inte kommit över 1900 pst i WoW (spelar dock inte det längre). Däremot har jag en ganska bra förståelse över spel och är ganska okej på att analysera, det är snarare utförandet som är lite kasst.

Finns det en chans att det kan bli något av det här? Eller kommer det snarare rinna ut i sanden? Detta är än så länge bara en tanke och det hade varit kul att höra vad folk tycker om det innan man börjar ta tag i det.
Senast redigerad av Svamps 2012-01-30 kl. 17:46.

danzo
Medlem
danzos avatar
Varför inte?

Jag hade lätt kollat någon slö dag sådär, speciellt om du spelar WoW (om du är bra)

scmhoo
Medlem
scmhoos avatar
Vad skulle vara speciellt med dina sändningar?
Det känns som om att detta har blivit gjort, några gånger om. Men visst, om du har något unikt och nyskapande, så varför inte!

dakire
Medlem
dakires avatar
Hur kul är det att lyssna på ett spel egentligen?

Spoiler:

Svara på ämne
Topp Dela »