Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-03, 21:37
  #1
Medlem
jGuruns avatar
Hycklande politiker har alltid gjort en förbannad, oavsett politiks färg, men med tiden när vi fått lite distans till det kan man inte annat än att skratt åt skiten. Personligen har jag inget emot att ha politiker som har några skellett i garderoben och har gjort lite snesteg, super sig lite för fulla vid någon partifest, snedknullar med sekreteraren, har svart städhjälp eller vad det nu är – för det är precis vad du och jag också har, så länge folk står för sitt handlande ser jag inga problem med det. Då är det värre med politiker (med andra ord, ALLA dagens politiker) som försöker framstå som perfekta supermänniskor och aldrig har gjort något dumt i hela sitt liv.

En sökning på Wikipedia gav följande politiska affärer:
1881 – Hamiltonaffären
1948 – Kejneaffären
1952 – Haijbyaffären
1952 – Catalinaaffären
1973 – IB-affären
1977 – Geijeraffären (och Bordellhärvan 1976)
1981 – Telubaffären
1983 – Raineraffären
1985 – Harvardaffären
1986 – Boforsaffären
1988 – Ebbe Carlsson-affären
1995 – Tobleroneaffären
1996 – Sigvard Marjasins avklippta representationskvitton
2000 – Freivaldsaffären
2003 – Gudrun Schymans skattefusk
2005 – Egyptenavvisningarna
2006 – Tsunamiaffären – Sveriges regerings hantering av jordbävningen i Indiska oceanen
2006 – Stängningen av Sverigedemokraternas webbplatser 2006
2006 – Ministeraffären vid tillsättandet av regeringen Reinfeldt 2006
2006 – Dataintrångsaffären i den svenska valrörelsen 2006
2010 – Littorinaffären, obekräftade uppgifter om sexköp

Men jag blev inte nöjd med det resultatet, det är bara toppen av isberget, det finns fler skandaler, enormt många mer! Idag tycks ju Håkan Juholt(2011) och alla andra sossepolitiker stå för majoriteten av dem, Mona Sahlin och hennes Tobleronelast(1995) är en klassiker som hon alltid kommer att bli förknippad med, SSU-ordföranden Anna Sjödins fight på nattklubben Crazy Horse(2006) mot en ordningsvakt är några av dem. Jag tycker också att Göran Person hör hemma i denna kategori, har aldrig varit något större fan till Göran Person, en person som hade som valsloganen ”Alla ska med” dvs, står för en ideologi där svennebanan ska dela lika på precis allt medan han själv bor i 12,5-miljoners herrgård där han kan leka bonde medan han drar in mer pengar än vad du eller jag ens kan räkna till…

Andra sköna snedsteg är Sydafrikafiaskot(1999) där 25 miljoner av våra skattepengar gick upp i rök när svenska staten skulle slicka Sydafrikaarsle för att promota svenska företag samt anordna en välgörenhetskonsert där Dr Alban fick sjunga på en jättearena i Soweto men där endast 3 av Sydafrikas 48 miljoner invånare valde att köpa biljetter för att få höra ”Hello Afrika”… som sagt, 25 miljoner kronor!

Eller Maria Borelius och Cecilia Stegö Chilò(2006) som satt på sina ministerposter som handelsminister samt kulturminister i en vecka men tvingades avgå efter en himla massa turer med deras svarta städhjälp, skattefusk och utebliven tv-licens under flera flera år.

Eller Björn Rosengren som gick på porrklubb (1991) utan att märka det?! Älskar när folk gör bort sig och sedan försöker förklara att de aldrig har gjort bort sig. Det blir bara ännu roligare då samt man dumförklarar bara sig själv! Jag har också varit på vissa klubbar av den typen men, tro mig, det går fan inte ta mista på vad det rör sig om för verksamhet!

Så vad säger du, vilka svenska politiska skandaler, politiska snedsteg minns du? Dela med dig av de politiker och/eller incidenter som du vill ha med i den här tråden!
__________________
Senast redigerad av jGurun 2012-01-03 kl. 21:44.
Citera
2012-01-04, 18:54
  #2
Medlem
L.A.s avatar
Citat:
Det tog 45 minuter innan jag insåg att jag befann mig på en porrklubb.
- Björn Rosengren (S) förklarar en nota från porrklubben Studio Anna55 000 kronor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback