Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-21, 13:26
  #1
Medlem
Ripples avatar
OM man pånyttföds efter döden, vad tror ni om följande frågor? (detta är ingen tråd att diskutera mot/för reinkarnation)

1) Vad tror ni om att återfödas in i ett annat kön än den man är idag?
2) Är en tjejig kille tecken på att han har varit kvinna i tidigare i liv mer än de flesta män?
3) Tror ni sexuallitet följer med till nästa liv (dvs om var jag straight man i förra livet, pånyttföds som kvinna, så kommer jag känna attraktion mot kvinnor)?


Mina svar:

1) Jag tror starkt att man kan återfödas in i ett annat kön. Dock tror jag att man oftast föds in i samma kön som tidigare livet för att man passar bäst in som denna, och är under en utvecklingsfas av detta kön. Men tillslut så kommer obalansen mellan sitt feminina/maskulina bli för stort och då kommer man födas in i det andra könet för att börja utjämna balansen.

2) Någon som har utvecklat sin feminina sida väldigt mycket i tidigare liv tror jag kommer ha feminin personlighet i kommande liv oavsätt kön.

3) Jag tror att mycket av ens sexualitet följer med till nästa liv, men att sexualiteten är något som kan utvecklas och förändras under livens (sic) gång. Dvs, har man varit straight kille i alla sina tidigare liv, och blir tjej i nästa liv så kommer man vara ovanligt attraherad av tjejer för att vara en tjej, men med liven kommer man även kunna bli attraherad av, och känner kärlek till, killar.

Jag tror de som har kommit längst med att utveckla sin kärlek och sexualitet är de som är bisexuella. Jag tror alla är i grund och botten bi, men iochmed samhällets fördomar, samt fördelen evolutionsmässigt, så har denna sanning täckts över. De som är bi har antingen insett denna sanning och känt kärleken till allt och alla, eller har genom liven lärt sig älska både män och kvinnor, som lättast görs genom att leva som kvinna resp. man.

Om vår "själ" i grund och botten inte har något kön, och allt som betyder något är kärlek...
__________________
Senast redigerad av Ripple 2011-12-21 kl. 14:15.
Citera
2012-01-04, 04:15
  #2
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripple
OM man pånyttföds efter döden, vad tror ni om följande frågor? (detta är ingen tråd att diskutera mot/för reinkarnation)

1) Vad tror ni om att återfödas in i ett annat kön än den man är idag?
2) Är en tjejig kille tecken på att han har varit kvinna i tidigare i liv mer än de flesta män?
3) Tror ni sexuallitet följer med till nästa liv (dvs om var jag straight man i förra livet, pånyttföds som kvinna, så kommer jag känna attraktion mot kvinnor)?

1) Självklart
2) Knappast
3) Vet ej
Citera
2012-01-12, 17:53
  #3
Medlem
1. Ja, man kan födas till olika kön i varje liv för att man ska få så bred och djup livserfarenheter som möjligt.
2. Vet ej. Aldrig tänkt på det innan, faktiskt. Kan ju möjligen vara influenser från tidigare liv.
3.Nej, jag tror det varierar beroende på vad man behöver lära sig, liksom som med vilket kön man föds med.
Citera
2012-01-12, 22:59
  #4
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripple
OM man pånyttföds efter döden, vad tror ni om följande frågor? (detta är ingen tråd att diskutera mot/för reinkarnation)

1) Vad tror ni om att återfödas in i ett annat kön än den man är idag?
2) Är en tjejig kille tecken på att han har varit kvinna i tidigare i liv mer än de flesta män?
3) Tror ni sexuallitet följer med till nästa liv (dvs om var jag straight man i förra livet, pånyttföds som kvinna, så kommer jag känna attraktion mot kvinnor)?

1) Jo man kan skifta kön mellan olika liv. Jag har oftast varit man, men har vid minst ett tillfälle varit kvinna.
2) Nej, fjollighet har inget med det tidigare livet, tror jag. Jag har alltid varit strait/hetro oavsett vilket kön jag haft i tidigare liv.
3)Generellt sett nej. Läggning är ingen issue för de flesta. Man bara är det man är.
Citera
2012-01-12, 23:03
  #5
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
1) Jo man kan skifta kön mellan olika liv. Jag har oftast varit man, men har vid minst ett tillfälle varit kvinna.
2) Nej, fjollighet har inget med det tidigare livet, tror jag. Jag har alltid varit strait/hetro oavsett vilket kön jag haft i tidigare liv.
3)Generellt sett nej. Läggning är ingen issue för de flesta. Man bara är det man är.
Intressant, är detta något du är övertygad om, eller är det endast en dålig skröna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback