Flashback bygger pepparkakshus!
2005-12-28, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Tror nog att du övervärderar svensk fotbollsjournalistik en aning, det handlar om att lära känna 20-25 pers, och det gör du nog en halv säsong och ett dussin mysiga julkort senare.
Du arbetar uppenbarligen inte i branschen. Kolla Linné i Presstext och upptäck följande: Stora stjärnor som säljer mycket tidningar och som inte alltid pratar med andra pratar med Linné.
Citera
2005-12-28, 11:19
Medlem
Den viktigaste frågan att få svar på är väl ändå varför Robert Laul kallar Linné för Huvudrörelsen? Någon som vet...?
Citera
2005-12-28, 11:25
Medlem
NetenKushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
Den viktigaste frågan att få svar på är väl ändå varför Robert Laul kallar Linné för Huvudrörelsen? Någon som vet...?

Jag har för mig att detta har sitt ursprung i att Linné kallade Zlatans skallning av Sinisa Mihajlovic för just "huvudrörelse"...
Citera
2005-12-28, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NetenKushi
Jag har för mig att detta har sitt ursprung i att Linné kallade Zlatans skallning av Sinisa Mihajlovic för just "huvudrörelse"...

Aha! Jag trodde att det var någon form av lyteskomik dvs att Linné hade någon form av spasm som gjorde att han tiltade med huvudet på ngt konstigt sätt. Det hade kanske varit för taskigt men roligare iofs...
Citera
2005-12-28, 20:08
Bannlyst
Haha! Snacka om att den här snubben suger på att skilja mellan punkt och komma. Efter några rader orkade jag inte läsa resten av hans skit; blev för mycket. Säg mig: är han värre än Virtanen? Då jävlar är man usel.
Citera
2005-12-29, 02:42
Medlem
Läste bara första artikeln som länkades till, men kunde hitta ett par märkliga saker... Noll språkflöde, total överdrift av "less is more"-tankesättet där allt kortas ner. En vision om att Zlatan och Drogba ska bilda anfallspar i Chelsea, bara det att Chelsea i regel spelar med en anfallare.... Drogba och Crespo har fått dela på sysslan under säsongen.

En förklaring av vad han menar med Premier League, med många primitiva och osmarta försvarare". Tyvärr lyser ditt strax under medelmåttiga fotbollskunnande igenom i din artikel, när du visar dig okunnig om elementär taktik och snar att ta till klichéer som i citatet, Hans.
Citera
2005-12-29, 21:40
Medlem
Citat:

Exakt... Linné beskrev händelsen som att Zlatan gjorde en huvudrörelse mot Sinisa. Dessutom hade man bara en spalt längst ner på en sida om det hela, medan Aftonbladet hade flera helsidor...
Citera
2005-12-29, 22:58
Medlem
Diplomats avatar
Citat:
Här är det Robert Laul som är pajasen. Zlatans "skallning" var mycket mer en huvudrörelse än en skallning.
Citera
2005-12-30, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomat
Här är det Robert Laul som är pajasen. Zlatans "skallning" var mycket mer en huvudrörelse än en skallning.
Varför blev Zlatan då avstäng i flera matcher för en liten huvudrörelse..?
Det var en skallning.. kanske inte en skallning som orsakar blod och knäckt näsa, men träffar han är det en skallning...
Citera
2005-12-30, 07:00
Medlem
Diplomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emde
Varför blev Zlatan då avstäng i flera matcher för en liten huvudrörelse..?
Det var en skallning.. kanske inte en skallning som orsakar blod och knäckt näsa, men träffar han är det en skallning...
Du svarar själv på frågan: träffar han är det en skallning.... Han träffade inte - alltså var det ingen skallning. Möjligt att huvud snuddade mot varandra, men inget mer. Osnyggt, klumpigt och korkat gjort (och befogat med en avstängning) - men ingen skallning. Snarare en huvudrörelse.
Citera
2005-12-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomat
Du svarar själv på frågan: träffar han är det en skallning.... Han träffade inte - alltså var det ingen skallning. Möjligt att huvud snuddade mot varandra, men inget mer. Osnyggt, klumpigt och korkat gjort (och befogat med en avstängning) - men ingen skallning. Snarare en huvudrörelse.
Därom tvistade de lärde... Jag anser att han träffade. Tror jag Italienska fotbollförbundet också ansåg eftersom anstängningen blev tre matcher.
Citera
2005-12-30, 12:08
Medlem
Diplomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emde
Därom tvistade de lärde... Jag anser att han träffade. Tror jag Italienska fotbollförbundet också ansåg eftersom anstängningen blev tre matcher.
Om jag i slow motion höjer min högra arm, knyter näven i samma låga tempo innan jag saaaaaakta för knytnäven i riktning mot ditt ansikte och varsamt trycker den mot din högra kind. Är det en käftsmäll?

Sök rätt på klippet (det finns på nätet), titta, begrunda och återkom så kan vi fortsätta diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in