2011-11-20, 13:07
Bannlyst
Avser tråden:
https://www.flashback.org/t1718349

Den gör lika stora kast i sina placeringar som Stenmark körde slalom.
Just nu är den förpassad till kändisskvaller, men Kajsa Borgnäs är ingen "kändis" utan en politisk påläggskalv som torskade att sno böcker och ska upp i rättegång, alltså bör krimtråden där den var tidigare ett tag vara bästa platsen. Sättet hon torskade på påvisar att detta inte var första gången och hon tog ett helt gäng med böcker och uppvisade stor färdighet att avlägsna larmlapparna. Dessutom sammanfaller hennes agerande med rekordtråden om Assange som redan finns i krimtråden. Risken just nu är att många bidrag faller bort då folk får svårt att hitta denna "dam" som åker slalom här på fb.

Synpunkter ?
Citera
2011-11-20, 16:13
Medlem
Jonassons avatar
Men om du ser på trådens innehåll så har de flesta inlägg inte med brottet i sig att göra utan det är skvaller om henne och hennes gäng inom socialdemokratin. Så jag förstår varför moderatorerna valde att flytta tråden.
Citera
2011-11-20, 16:50
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasson
Men om du ser på trådens innehåll så har de flesta inlägg inte med brottet i sig att göra utan det är skvaller om henne och hennes gäng inom socialdemokratin. Så jag förstår varför moderatorerna valde att flytta tråden.

Men faktum kvartsår att hon inte är någon kändis och att hennes handling var en kriminell sådan. Sedan så skall användarna i tråden följa topic, och ifall folk går OT så skall man ju inte flytta på tråden, utan radera det som är OT.
Citera
2011-11-20, 16:54
Bannlyst
Då har jag ett förslag innan tråden blir helt vildvuxen:
Mod splittar upp / bryter ut tråden så vi har en i BoK och en i skvaller, borde funka nu innan det blir för många sidor, kan jämföra med prataomdet-tråden som bröts loss från huvudtråden om Assange.
Bu eller bä ...?
Citera
2011-11-20, 17:49
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Fast om det nu inte är någon form av kändis utan en vanlig snattare så lär brottet i sig inte ens vara i närheten av något som platsar under Aktuella brott och därmed alltså något som ska läggas i Papperskorgen. Enda anledningen till att någon över huvud taget bryr sig om det som hänt är för att det är en halvkänd socialdemokrat, och vägrar man acceptera att det är kändisskapet som ger tråden ett existensberättigande så har man samtidigt tagit ställning för att tråden ska slängas.
Citera
2011-11-20, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast om det nu inte är någon form av kändis utan en vanlig snattare så lär brottet i sig inte ens vara i närheten av något som platsar under Aktuella brott och därmed alltså något som ska läggas i Papperskorgen. Enda anledningen till att någon över huvud taget bryr sig om det som hänt är för att det är en halvkänd socialdemokrat, och vägrar man acceptera att det är kändisskapet som ger tråden ett existensberättigande så har man samtidigt tagit ställning för att tråden ska slängas.

Så mina åsikter skulle ge dig mandat att kasta tråden, fastän jag är inte trådskaparen.
Citera
2011-11-21, 00:10
Medlem
TTKs avatar
Skulle hon kunna vara berättigad en egen tråd i "Politik > Politik - Inrikes > Politiker"?

Verkar ju vara någorlunda etablerad inom S.
Citera
2011-11-21, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Skulle hon kunna vara berättigad en egen tråd i "Politik > Politik - Inrikes > Politiker"?

Verkar ju vara någorlunda etablerad inom S.

Bra tänkt - jag röstar iaf för en tråd.
Hon är/var ganska högt upp i hirearkin, och det lär bli mer om henne, speciellt hennes domstolsförhandling men absolut hennes deltagande i diverse fejkade gräsrotsprojekt och den kommande rättegången mot Assange.
Citera
2011-11-21, 02:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Avser tråden:
https://www.flashback.org/t1718349

Den gör lika stora kast i sina placeringar som Stenmark körde slalom.
Just nu är den förpassad till kändisskvaller, men Kajsa Borgnäs är ingen "kändis" utan en politisk påläggskalv som torskade att sno böcker och ska upp i rättegång, alltså bör krimtråden där den var tidigare ett tag vara bästa platsen. Sättet hon torskade på påvisar att detta inte var första gången och hon tog ett helt gäng med böcker och uppvisade stor färdighet att avlägsna larmlapparna. Dessutom sammanfaller hennes agerande med rekordtråden om Assange som redan finns i krimtråden. Risken just nu är att många bidrag faller bort då folk får svårt att hitta denna "dam" som åker slalom här på fb.

Synpunkter ?

Jag förstår att det kan vara milt förvirrande, men vi har standardmässigt lagt trådar där personen snarare än brottet i sig tilldrar sig uppmärksamhet i Skvaller och inte haft kvar dem i Krim. I linje med det flyttade jag tråden till Skvaller, efter jag lagt till namnet i rubriken.

Man skulle iofs kanske kunna lägga den i Politik Inrikes likaväl. Men observera att det t.ex ligger en tråd om Sverigedemokraten Perzäll i Skvaller.
Citera
2011-11-21, 06:38
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Så mina åsikter skulle ge dig mandat att kasta tråden, fastän jag är inte trådskaparen.
Nej, jag förklarar bara bristen i ditt resonerande. Ledsen om jag var otydlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in