2011-11-20, 15:49
  #15337
Medlem
Återigen visar det sig att poliserna har ljugit för folket. Denna gång om orsaken till varför de inte skjöt Breivik.

De påstår att de tänkte skjuta honom när en av dem uppmärksammade hans väst och sladden som gick från den eftersom de då fick för sig att han bar på en bomb. Men i sista sekund ska de ha bestämt sig för att inte göra det när en av dem såg att sladden gick till Breiviks öra och därför listat ut att det måste vara sladden till en iPod.

Citat:
Da politimannen skulle løsne skuddet mot Breivik, skal en kollega på skytterens høyre side ha ropt at massemorderen ikke hadde bombevest.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10031870&utm_source=twitterfeed &utm_medium=twitter

Citat:
At that moment the officers behind the trees noticed that the wire was leading up to Breivik's ear. "They then knew he wasn't wearing explosives," Snortheimsmoen said, and they decided to make their move.
http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,778026,00.html

Ni hör ju hur dumt det låter. Breivik lyssnade inte ens på musik har han berättat.

Citat:
- Han opplyser at han ikke hørte på musikk på Utøya, sier Tord Jordet, en av Breiviks fire forsvarere, til Dagbladet.
http://www.dagbladet.no/2011/11/13/nyheter/innenriks/terror/anders_behring_breivik/utoya/18992765/

Varför hade han hörlurarna till iPoden i öronen om han inte lyssnade på musik?
Nej, detta med att sladden gick upp till örat är inte sant utan en efterkonstruktion av Delta för att få det att låta bättre. En lögn!

Sanningen är den att Delta höll på att bajsa på sig när en av dem uppmärksammade att Breivik hade en tjock väst med en sladd. Hjälp, en självmordbombare!

Men de valde att inte döda Breivik för att de trodde att de själva skulle sprängas i bitar om de hade skjutit honom.

Citat:
- De var veldig bekymret for om jeg hadde rigget en bombe på meg, og de stolte ikke på meg da jeg sa at jeg ikke hadde det, har massemorderen forklart i avhør.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10031870&utm_source=twitterfeed &utm_medium=twitter

Det var Breivik själv som fick försäkra poliserna om att han inte var farlig.

Citat:
Etter det VG Nett får opplyst, skal massemorderen ha sagt til politiet at han så på dem som brødre og at han ikke var ute etter dem.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10090394
Citera
2011-11-20, 16:12
  #15338
Medlem
Inga kommentarer på det?
__________________
Senast redigerad av NothingToLose 2011-11-20 kl. 16:15.
Citera
2011-11-20, 17:30
  #15339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Inga kommentarer på det?

Nja, Du har ju redan tidigare hänvisat till denna förklarande artikel, jag återger ett belysande citat:

Breivik mener det er stor sympati for norske nasjonalister i politiet. 70-80 prosent av politiet er enig i prinsippene, selv om bare 15 prosent støtter metodikken. Delta ville ikke skutt så raskt, eller kanskje ikke i det hele tatt, hvis de var sympatisører, sier han i forklaringen og fortsetter: Logoen til Knights Templar er også et moment i psykologisk krigføring. Hvis en AUF-er ser en person med en dødningskalle, vil det føre til mer frykt enn en nøytral logo”.
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/11/19/ville-drukne-flest-mulig-auf-ere

För övrigt undrar jag också:

1) Vilka var de två vännerna som säga ha varit med honom vid besöket på Kragerø strax innan 22 juli-attentatet ägde rum? Här hoppas jag ngn polis läcker ut dessa uppgifter, igen...

2) Vem/vilka finansierade Breivik, if any? Finns det bekräftade fakta var pengarna kom ifrån?
En kommentator skriver på webben: "ABB beskriver noga hur han finansierade dådet med lån och kreditkort i sitt manifest. (Någonstans efter *800 sidor …)".

*[Har fortfarande inte orkat/velat läsa Manifestet]

3) Avslutningsvis, vet jag inte om detta tagits upp tidigare någonstans här på fb?
Why don’t we also mention the possible ”Jewish link”. Behring is supposed to be a Jewish name:
His mother's name was Wenche Behring; Germanised-Norwegian and points to jewish (original German name Behrman)?
Citera
2011-11-20, 18:18
  #15340
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Whistleblower
Berättigad fråga:

Finns mer att läsa om hans – bekräftade – flertalet resebesök, samt – sannolika – specialträning i tråden här:

Citat: “Breivik ‘underwent paramilitary training in Belarus’”
https://www.flashback.org/t1612541
”The former Soviet republic’s state border agency has confirmed he was in Belarus from March 4 to March 11, 2005”.

”In his manifesto Breivik mentions visiting Belarus and explains he wanted to see the aftermath of the CHERNOBYL NUCLEAR PLANT EXPLOSION *)
The problem with that is, the Chernobyl plant is in Ukraine”…
http://freepl.info/535-breivik-trained-belarus

(…)”Bland annat lanserar Breivik en märklig teori som ingen hört om tidigare om att CHERNOBYL OLYCKAN INTE VAR EN OLYCKA UTAN ETT SABOTAGE från terrorister. Breivik menar att denna aktion var en starkt bidragande orsak till Sovjets upplösning”(…)

Vidare,

Reshetnikov also claimed Breivik had participated in “sabotage-terrorism drills” under a former Belarusian special service officer and that he had used a fake passport to enter Belarus.
“His codename in Belarus’s KGB was Viking,” he added. “Rumors say he also had a girlfriend in Belarus.
http://global-news-n-views.blogspot.com/2011/07/breivik-underwent-paramilitary-training.html

“Mainstream Media Ignore Breivik-Belarus Tie:”
According to media reports, Anders Behring Breivik (another three-named assassin) "behaved with the efficient dullness of a machine programmed to do a certain job." When he finished his bombing-and-shooting rampage he reportedly telephoned the police and told them: "Mission accomplished.”
http://chinaconfidential.blogspot.com/2011/07/mainstream-media-ignore-breivik-belarus.html
He taunted Norway's incompetent cops (who took 90 minutes, incredibly, to reach the island of death).

*) För vidare läsförståelse samt tillhörande uppgrävd information om hans Frimurarebröder & släktingar – varav en av dem arbetar under danska FÖRSVARSMAKTEN med just förebyggande arbete vid eventuella kraftiga explosioner såsom vid KÄRNKRAFTSEXPLOSIONER m.m.….mer om i trådarna här:

ABB och Frimurarna
www.flashback.org/t1606052p8
Den ENDA tråden för konspirationsteorier om Norgeattentaten
www.flashback.org/t1605724p36 (inlägg nr: 424]
Det verkar vara ABB:s släkting och mentorn Jan Behrings son, som också är en skandinavisk frimurare tillika ”Doktorand” (Ph.D. student in radiation physics): Sonen är bosatt i Malmö, men arbetandes i Danmark vid Danish Emergency Management Agency, Beredskabsstyrelsen. Han visar sig också vara en skandinavisk FRIMURARE vid namn Jon Behring Doktorand och skriver väldigt rakt och öppet om sig själv och sin familj bl.a.
”My real name is Jon Behring. I'm a Norwegian, but I'm living in Malmö (southern Sweden), and working in Denmark. I'm employed at the Danish Emergency Management Agency working with the emergency preparedness for NUCLEAR ACCIDENTS”…

Noterat tidigare apropå ABB:s Mor & styvfar Tore:
(…)“ Wenche Behring, after divorcing Anders Breivik's father, married a captain in the Norwegian Army. Anders has written about his relationship with his stepfather, Tore, who became a major.
"I still have contact with him although now he spends most his time (retirement) with prostitutes in Thailand.
"He is a very primitive sexual beast..."(…)
http://aangirfan.blogspot.com/2011/07/breivik-thailand-minnesota-gay.html
http://aangirfan.blogspot.com/2011/07/mysterious-anders-breivik.html


>>>>>------------------------------------------------------------->
För övrigt...
...ska sedvanligt uppdaterade säkerhetskontroller naturligtvis göras på personer som arbetar inom samtliga dessa olika säkerhetsområden, så och om de råkar vara kansliråd med sidoinkomster, som eventuellt kan riskera att kunna komma bli en säkerhetsrisk…

Regeringstjänsteman driver massageinstitut!
www.flashback.org/t1694552p3
Dyr dammsugare på Ringhals
http://www.nyhetsverket.se/nyhet/20208/Dyr-dammsugare-p%C3%A5-Ringhals
Sån här skit hör inte hemma här utan i konspirationstråden...
Citera
2011-11-20, 19:41
  #15341
Medlem
mikxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Whistleblower
2) Vem/vilka finansierade Breivik, if any? Finns det bekräftade fakta var pengarna kom ifrån?
En kommentator skriver på webben: "ABB beskriver noga hur han finansierade dådet med lån och kreditkort i sitt manifest. (Någonstans efter *800 sidor …)".

*[Har fortfarande inte orkat/velat läsa Manifestet]

3) Avslutningsvis, vet jag inte om detta tagits upp tidigare någonstans här på fb?
Why don’t we also mention the possible ”Jewish link”. Behring is supposed to be a Jewish name:
His mother's name was Wenche Behring; Germanised-Norwegian and points to jewish (original German name Behrman)?

Han hade tjänat ihop en hel del egna pengar genom sina företag. Sen lånade han pengar av sin Mamma. Hundratusentals kronor om jag inte minns fel. Sen genom kreditkorten.
Tror inte det finns någon "skum" finansiering bakom ABBs dåd - Genom att göra det skulle han riskera allting han planerat.
Citera
2011-11-21, 12:11
  #15342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikx
Han hade tjänat ihop en hel del egna pengar genom sina företag. Sen lånade han pengar av sin Mamma. Hundratusentals kronor om jag inte minns fel. Sen genom kreditkorten.
Tror inte det finns någon "skum" finansiering bakom ABBs dåd - Genom att göra det skulle han riskera allting han planerat.

Breivik hade tio stycken kreditkort och han var duktig på att bränna pengar.

http://skattelister.no/skatt/profil/anders-behring-breivik-42116737/

Sommaren 2006 lånade han 600.000 norska kronor av sin mamma, skriver VG.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10039257

Frågan är bara var mamman fick de pengarna ifrån.

http://skattelister.no/skatt/profil/wenche-elisabeth-behring-breivik-42116902/
Citera
2011-11-21, 13:18
  #15343
Medlem
Många som läser (42 visningar sedan jag skrev mitt senaste inlägg för ca en timme sen) men ingen som svarar.
Citera
2011-11-21, 13:27
  #15344
Medlem
mikxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose

Frågan är bara var mamman fick de pengarna ifrån.

http://skattelister.no/skatt/profil/wenche-elisabeth-behring-breivik-42116902/

Bara för att hon inte har en inkomst på 600.000 det året betyder ju inte att hon inte har de tillgångarna. Hon kan ha haft pengarna undanstoppade, eller så kan hon ha sålt möbler, antikviteter eller andra föremål för att få ihop pengar. ABB växte upp i Oslos motvarighet till Östermalm. Så från den familj som ABB kom från, så är en sådan summa pengar möjlig att komma över på ett eller annat sätt, lagligt.
Citera
2011-11-21, 13:50
  #15345
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Återigen visar det sig att poliserna har ljugit för folket. Denna gång om orsaken till varför de inte skjöt Breivik.

De påstår att de tänkte skjuta honom när en av dem uppmärksammade hans väst och sladden som gick från den eftersom de då fick för sig att han bar på en bomb. Men i sista sekund ska de ha bestämt sig för att inte göra det när en av dem såg att sladden gick till Breiviks öra och därför listat ut att det måste vara sladden till en iPod.


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10031870&utm_source=twitterfeed &utm_medium=twitter


http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,778026,00.html

Ni hör ju hur dumt det låter. Breivik lyssnade inte ens på musik har han berättat.


http://www.dagbladet.no/2011/11/13/nyheter/innenriks/terror/anders_behring_breivik/utoya/18992765/

Varför hade han hörlurarna till iPoden i öronen om han inte lyssnade på musik?
Nej, detta med att sladden gick upp till örat är inte sant utan en efterkonstruktion av Delta för att få det att låta bättre. En lögn!

Jag vet inte om du någon gång befunnit dig i en medelstor stad, men det finns folk som använder hörlurar eller headsets för kommunicera med andra, och eftersom Delta sannolikt visste om att Breivik hade kommunicerat med omvärlden med hjälp av telefon var det inte otroligt att de trodde att det var ett headset. Dessutom kunde väl Delta inte veta att det inte var en iPod. Breivik har mig veterligen aldrig förnekat att han haft en örsnäcka eller in ear-hörlurar. Det Breivik har sagt efteråt var att iPoden inte var påslagen.

Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Sanningen är den att Delta höll på att bajsa på sig när en av dem uppmärksammade att Breivik hade en tjock väst med en sladd. Hjälp, en självmordbombare!

Men de valde att inte döda Breivik för att de trodde att de själva skulle sprängas i bitar om de hade skjutit honom.
Varför skulle de tro det? Hur skulle ett skott i tinningen få en eventuell bomb att detonera? Du bevisar ingenting genom att komma med grundlösa påståenden utan någon som helst verklighetsuppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10031870&utm_source=twitterfeed &utm_medium=twitter

Det var Breivik själv som fick försäkra poliserna om att han inte var farlig.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10090394

Vad menar du med det? Vem skulle annars göra det? Enligt vad jag erfar agerade Delta efter instruktionsboken och gjorde inte några misstag på Utöya. Vad vill du bevisa egentligen?

Du verkar vara en människa som tar dig själv på för stort allvar. Mitt tips är att du helt seriöst bör uppsöka en psykolog.
Citera
2011-11-21, 14:23
  #15346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikx
Bara för att hon inte har en inkomst på 600.000 det året betyder ju inte att hon inte har de tillgångarna. Hon kan ha haft pengarna undanstoppade, eller så kan hon ha sålt möbler, antikviteter eller andra föremål för att få ihop pengar. ABB växte upp i Oslos motvarighet till Östermalm. Så från den familj som ABB kom från, så är en sådan summa pengar möjlig att komma över på ett eller annat sätt, lagligt.
Ja det var nog så att hon hade över en halv miljon undanstoppat.

Eller att hon hade möbler för över en halv miljon i sin lilla lägenhet som hon sålde av för att ge sin son pengarna.
__________________
Senast redigerad av NothingToLose 2011-11-21 kl. 14:38.
Citera
2011-11-21, 14:36
  #15347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Jag vet inte om du någon gång befunnit dig i en medelstor stad, men det finns folk som använder hörlurar eller headsets för kommunicera med andra, och eftersom Delta sannolikt visste om att Breivik hade kommunicerat med omvärlden med hjälp av telefon var det inte otroligt att de trodde att det var ett headset. Dessutom kunde väl Delta inte veta att det inte var en iPod. Breivik har mig veterligen aldrig förnekat att han haft en örsnäcka eller in ear-hörlurar. Det Breivik har sagt efteråt var att iPoden inte var påslagen.

Så du menar att en Delta-gubbe stod så nära Breivik att han hade pistolen mot hans tinning och fingret på avtryckaren samtidigt som han var medveten om att Breivik när som helst kunde trycka på en knapp och låta spränga sig själv och alla andra i luften?
Sen plötsligt råkar någon annan polis som står gömd bakom några träd se att Breiviks sladd går upp till örat och då skrika till Delta-gubben att han inte ska skjuta Breivik för att det inte är en bomb Breivik har på sig?

Nej du. Delta trodde att Breivik var en självmordsbombare när de såg hans väst och en sladd. Breivik fick tala om för dem att sladden gick till en ipod.
Citera
2011-11-21, 14:55
  #15348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Hur skulle ett skott i tinningen få en eventuell bomb att detonera?



Vad menar du med det? Vem skulle annars göra det? Enligt vad jag erfar agerade Delta efter instruktionsboken och gjorde inte några misstag på Utöya. Vad vill du bevisa egentligen?

Du verkar vara en människa som tar dig själv på för stort allvar. Mitt tips är att du helt seriöst bör uppsöka en psykolog.
Det är först NU som vi får veta att någon påstår (vem är okänt) att en från Delta stått så nära Breivik och tänkt skjuta honom.
Detta går de ut med i efterhand eftersom anhöriga undrar vad fan de höll på med där på ön.

Polisen har ljugit och sagt att de var 10 man i polisbåten trots att de var 11 med följden att båten höll på att sjunka! De försöker sen sälja av båten på finn.no så snabbt de kan för att dölja bevis!

De fick bara tag i EN civilbåt och satte alla utom en man i en båt igen. Sen fick de kliva över till en civilbåt till. HUR lång tid tog det innan de fick tag i sista båten? Hur lång tid tog det att flytta över 5 män? Utrustningen vägde 30 kg!

De första gubbarna gick mot NORR. ABB befann sig på södra sidan!

Osv.

Känn på den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in