Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-15, 23:55
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likethetruth
EN FRÅGA, var han medlem och i vilken organisation, då när han var i 25-års åldern???

En seriös fråga inget annat och tacksam för ett seriöst svar!!!

Frågan ställs till ER som vet.

MVH

Nej, Fredrik Winter var inte medlem i Brödraskapet Kristianstad när han var 25 år och golade ner sin målskamrat på bl a Stöld och vapenbrott.

Han har aldrig varit medlem i Brödraskapet Kristianstad, utan blev utslängd redan som "Hangaround" när golningen uppdagades.

Låt mig klargöra detta en gång för alla. Brödraskapet ser varken mellan fingrarna eller tillämpar olika så kallade "tolkningar" av vad en golning kan tänkas vara.

Vad en golning är, behöver man inte ens fråga om inom dessa kretsar, alla vet redan och vet du inte det, så har du ingenting där att göra.

Det spelar ingen roll om du var 15 år och livrädd för polisen, eller klassikern om han som försåg polisen med Reg nummer på bilar och sedan hävdade att det inte alls var en golning.

Detta sa Brödraskapets grundare Danny "The Hood" Fitzpatrick om vad klubben anser om golningar

"En medlen i Brödraskapet ska kunna visa upp sina domar och förundersökningar utan att skämmas. Kunna stå för vad han gjort och ha klara papper på att han inte tjallat"

Källa:
http://i50.tinypic.com/xpph61.jpg

Tydligare än så kan det inte bli
Citera
2011-11-16, 07:48
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
Nej, Fredrik Winter var inte medlem i Brödraskapet Kristianstad när han var 25 år och golade ner sin målskamrat på bl a Stöld och vapenbrott.

Han har aldrig varit medlem i Brödraskapet Kristianstad, utan blev utslängd redan som "Hangaround" när golningen uppdagades.

Låt mig klargöra detta en gång för alla. Brödraskapet ser varken mellan fingrarna eller tillämpar olika så kallade "tolkningar" av vad en golning kan tänkas vara.

Vad en golning är, behöver man inte ens fråga om inom dessa kretsar, alla vet redan och vet du inte det, så har du ingenting där att göra.

Det spelar ingen roll om du var 15 år och livrädd för polisen, eller klassikern om han som försåg polisen med Reg nummer på bilar och sedan hävdade att det inte alls var en golning.

Detta sa Brödraskapets grundare Danny "The Hood" Fitzpatrick om vad klubben anser om golningar

"En medlen i Brödraskapet ska kunna visa upp sina domar och förundersökningar utan att skämmas. Kunna stå för vad han gjort och ha klara papper på att han inte tjallat"

Källa:
http://i50.tinypic.com/xpph61.jpg

Tydligare än så kan det inte bli



Tackar för ett tydligt svar på vad Brödraskapet står för!

Det jag tycker är märkligt är inte "Brödraskapet"!!!

Har följt lite trådar nu en tid och just "GOLNING" kommer upp en hel del.

Vad jag förstår så måste man vara med i något "gäng", "klubb", "organisation" t.ex för att då är man "INGEN VANLIG SVENSSON".

Det är något jag funderat på och bl.a frågat om och nu fick jag ett väldigt utförligt svar av dig "TROJAN".

Du måste ju ändå hålla med om att det låter lite märkligt emellanåt.

Vill bara ha lite mer "kött på benen" och det kanske de som kommer med ändå så allvarliga anklagelser, ska väl kunna tåla det, sorry.

Den här "STORKEN", kunde inte han sagt detta för 20- 15- år sedan eller?

Om jag påstår att vissa visste andra saker som "BSK" inte accepterar men det var ändå ok att han var med och hängde, hur ser man på det då???

Kan det vara så att orsaken till att han blev "UTESLUTEN" (fast han aldrig varit medlem), kan ha varit en helt annan???

MVH
Citera
2011-11-16, 08:46
  #1203
Medlem
Vad gäller den utpekade "KVINNOMISSHANDLAREN" så har jag kollat upp lite där också.

Väldigt märkligt att man är snabb att ta avstånd från honom, tycker jag.

Den tjejen det handlar om, har hört att hon ska varit någon slags medlem också men det kanske inte stämmer.

Vad jag kan utläsa så är det väldigt "skumt" och inte trovärdigt det han anklagas för.

Det har säkert varit något bråk mellan dem men "MISSHANDEL"???

Dessutom flera gånger samma dag???

Vad jag hört är hon "hel" och är duktig på att "hitta på" en massa.

Kan det vara så att det är han som råkat illa och att hon utnyttjat hans "register" för sin egen del av någon anledning?

Vet bara att det är något som inte stämmer i allt detta och det tycks som väldigt få "vill" se det!!!

Vet att det finns en och annan brud som påstår sånt här för att "hämnas" av någon anledning.

Jag är absolut EMOT KVINNOMISSHANDLARE men tycker att om man är oskyldig är det grymt att anklagas för det.

Kvinnomisshandlare och golare är ändå allvarligt inom organisationen så då tycker jag det MÅSTE stämma om man ska få den stämpeln på sig.

Krävs nog inte mycket för att han ska bli häktad. Räcker kanske med att han säger BUUU så låser de in honom för han är "känd" av polisen sedan tidigare.

Tycker man ska ta reda på mera innan man dömer någon överhuvudtaget det är allt jag menar.

Detta oavsett om man är medlem eller inte i någon organisation och i detta fallet BSK.

Det är väl inte så att det har undgått "BSK" vad dessa är för några sedan tidigare???

Detta är bara mina åsikter och inget annat.

MVH
Citera
2011-11-16, 10:55
  #1204
Medlem
Denna organisationen ligger närmast mina egna värderingar om jag ska gå efter vad BSK står för skriftligt!

Det som jag ogillar i allmänhet är "HYCKLERI" och det tycker jag det finns alldeles för mycket av i vårt samhälle för övrigt.

Står själv för vad jag gör och vad jag tycker och det betyder inte att jag aldrig begått misstag i livet eller att det inte finns saker man ångrat.

Men t.o.m det får jag stå för!!!

Så naiv kan väl ingen vara som påstår att den skulle vara perfekt och alltid gjort rätt???

Tycker att det är märkligt att i den stora lilla staden där alla tycks känna alla, har undgått höra information ang. vissa personer som gör dem högst olämpliga att få vara medlemmar av något slag!

Det är mina funderingar och därför ställer jag frågor angående dessa exempel.

Därav tidigare fråga om man endast skämmer ut org. om man åker dit för det eller inte?

Någonstans känns det som att organisationen måste vetat något eller några i organisationen i alla fall.

Undrar varför i så fall man kan vara med trots denna vetskap för att sedan "ingen vill kännas vid dessa" och "vad de gjort"???

Hoppas inte det är så men det är en fråga som jag är intresserad av att få svar på.

Måste finnas personer som tagit in dessa i "gänget", har de inte också då begått en "felbedömning" ett "misstag" eller hur ser man på det?

Som "broder", sviker man sin "broder" och tar avstånd pga ev. falska anklagelser innan man är mer säker och övertygad???

Ta inte illa upp men tycker man måste få diskutera sånt här också.

MVH
Citera
2011-11-16, 20:10
  #1205
Medlem
likethetruth

"Inget är hugget i sten" alla beslut bör fattas med eftertanke och med hänsyn till Klubbens/föreningens bästa.

Anledningen till att man väljer bort personer som gjort sig skyldiga till en viss sorts brott, är inte för att det är något som har uppdagats för allmänheten och att man är rädd för vad andra ska tycka "Sånt skiter BSK i".

Har du gjort dig skyldig till t ex: Golning, sexbrott eller kvinnomisshandel så har du helt enkelt inte samma värderingar och principer som klubben har och så småningom riskerar man att urvattna dessa principer som utgör klubbens identitet, om sådana medlemmar får vara kvar.

En person som gjort sig skyldig till Sexbrott är inte särskilt populär inne på kåken. Det är inte ok att ha som fredagsnöje att våldta en brud eller systematiskt piska på frun hemma. Det är inga brott som man kan stå upp för så att säga, de är inte försvarsbara.
Citera
2011-11-16, 20:34
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
likethetruth

"Inget är hugget i sten" alla beslut bör fattas med eftertanke och med hänsyn till Klubbens/föreningens bästa.

Anledningen till att man väljer bort personer som gjort sig skyldiga till en viss sorts brott, är inte för att det är något som har uppdagats för allmänheten och att man är rädd för vad andra ska tycka "Sånt skiter BSK i".

Har du gjort dig skyldig till t ex: Golning, sexbrott eller kvinnomisshandel så har du helt enkelt inte samma värderingar och principer som klubben har och så småningom riskerar man att urvattna dessa principer som utgör klubbens identitet, om sådana medlemmar får vara kvar.

En person som gjort sig skyldig till Sexbrott är inte särskilt populär inne på kåken. Det är inte ok att ha som fredagsnöje att våldta en brud eller systematiskt piska på frun hemma. Det är inga brott som man kan stå upp för så att säga, de är inte försvarsbara.


Tack ännu en gång för en klar och tydlig skriftlig information och den håller jag fullständigt med om.

Du är en mycket bra talesperson och nästan en "politiker" med det menar jag inget nedsättande.

Tror du förstår vad jag frågar trots allt och hur det var möjligt att det finns personer (med vissa fredagsnöjen) som kunde vara med ett tag (på något sätt) fast man kände till att personen hade ett visst nöje???

Det förstår jag väl att det är omöjligt att veta om det är ett "ogräs" alltid men om man visste det, om det fanns någon som visste, det är min fråga?!

Det tror jag du förstått men för att inga missförstånd ska uppstå så kanske jag lyckats vara tydligare denna gången.

Om det skulle vara så att det är för känsliga uppgifter och om jag vill delge sådana, vart och vem ska jag kontakta???

Jag är inte ute efter att i detalj lägga ut vad som helst här eller i någon tidning osv.

Har ett intresse att reda ut någonting och därav mina frågor.

MVH
Citera
2011-11-16, 22:15
  #1207
Medlem
blavitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
Nej, Fredrik Winter var inte medlem i Brödraskapet Kristianstad när han var 25 år och golade ner sin målskamrat på bl a Stöld och vapenbrott.

Han har aldrig varit medlem i Brödraskapet Kristianstad, utan blev utslängd redan som "Hangaround" när golningen uppdagades.

Låt mig klargöra detta en gång för alla. Brödraskapet ser varken mellan fingrarna eller tillämpar olika så kallade "tolkningar" av vad en golning kan tänkas vara.

Vad en golning är, behöver man inte ens fråga om inom dessa kretsar, alla vet redan och vet du inte det, så har du ingenting där att göra.

Det spelar ingen roll om du var 15 år och livrädd för polisen, eller klassikern om han som försåg polisen med Reg nummer på bilar och sedan hävdade att det inte alls var en golning.

Detta sa Brödraskapets grundare Danny "The Hood" Fitzpatrick om vad klubben anser om golningar

"En medlen i Brödraskapet ska kunna visa upp sina domar och förundersökningar utan att skämmas. Kunna stå för vad han gjort och ha klara papper på att han inte tjallat"

Källa:
http://i50.tinypic.com/xpph61.jpg

Tydligare än så kan det inte bli
vem va det som startade upp bsk i kristianstad???????...nån som vet...
Citera
2011-11-16, 22:27
  #1208
Medlem
Jag kan inte svara på vad folk visste eller inte visste. Jag är helt enkelt inte såpass insatt.

Visst kan skit ibland slinka in, för det gör det och det är det ingen som förnekar. Men det väsentliga är ändå vad man väljer att göra åt saken.

Eftersom att Golningar, våldtäckter, kvinnomisshandel strider mot Brödraskapets värderingar så förstår jag själv inte varför en person som tycker att det är ok med den typen av brott skulle vilja söka sig till en sådan organisation som BSK där detta inte anses vara "försvarbart".

Den starkaste anledningen till att du söker dig till en specifik Klubb/förening är just för att du anser att du delar samma värderingar och principer som Klubben har. Så att den frågan som jag ställer mig är snarare

- Varför väljer en person att vara kvar i en klubb som inte delar hans moraliska och etiska värderingar?
__________________
Senast redigerad av trojan 2011-11-16 kl. 22:32.
Citera
2011-11-16, 22:31
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavitt
vem va det som startade upp bsk i kristianstad???????...nån som vet...

EX-LEX MC Bildade Brödraskapet Kristianstad 2002

http://4.bp.blogspot.com/_LpkTJMq-7e..._7084693_n.jpg

http://bsk-arkiv.blogspot.com/search...max-results=20
Citera
2011-11-16, 23:23
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojan
Jag kan inte svara på vad folk visste eller inte visste. Jag är helt enkelt inte såpass insatt.

Visst kan skit ibland slinka in, för det gör det och det är det ingen som förnekar. Men det väsentliga är ändå vad man väljer att göra åt saken.

Eftersom att Golningar, våldtäckter, kvinnomisshandel strider mot Brödraskapets värderingar så förstår jag själv inte varför en person som tycker att det är ok med den typen av brott skulle vilja söka sig till en sådan organisation som BSK där detta inte anses vara "försvarbart".

Den starkaste anledningen till att du söker dig till en specifik Klubb/förening är just för att du anser att du delar samma värderingar och principer som Klubben har. Så att den frågan som jag ställer mig är snarare

- Varför väljer en person att vara kvar i en klubb som inte delar hans moraliska och etiska värderingar?



Hoppas DU INTE menar att jag skulle vara FÖR KVINNOMISSHANDEL!

Du är mer insatt än vad jag är hur det SKA VARA och vad GRUNDVÄRDERINGARNA är i BSK!

Det väsentliga är vad man väljer att göra åt saken, låter mycket bra!!!

Varför gjorde man inget åt saken??? Fanns kännedom om det tidigt, innan man ens behövde nämna namnet BSK!!!

Jag tycks inte få ett tydligare svar på mina frågor eller andra funderingar.

Tycker att det är mycket trist med sådan dubbelmoral, trots tydliga "regler" som inte kan misstolkas!

Trist är också att när man ställer frågor går personer in i försvarsställning som om de själva anklagas.

Står man för något som någon bryter emot borde väl klubben vilja veta det så de kan göra något åt saken.

Visst det har det stått om tidigare i tråden men helst vill man egentligen inte höra eller veta.

Nej den enda man egentligen har och kan lita på (knappt det ibland) är sig själv.

MVH
Citera
2011-11-16, 23:29
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavitt
vem va det som startade upp bsk i kristianstad???????...nån som vet...


TROJAN kan säkert något om det.

Hört så många namn och hur många presidenter som helst om man ska gå efter vad som står här på fb.

Ett namn som jag sett som ska ha kommit upp tidigare år är en "OGGE" men vet inte om det var han som startade upp eller inte.
Citera
2011-11-16, 23:39
  #1212
Medlem
Måste tillägga att personligen skulle jag INTE välja en klubb som jag inte delar värderingarna med.

Vill inte heller tillåta att andra ska kunna skämma ut mig och dra ner mig i något som jag själv är helt emot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback