Då är det inte mycket att orda om; flera av skribenterna i den här tråden vill ha en tävling och då ordnar vi väl en tävling...
Är det okej med TS att jag lånar konceptet och sparkar igång en tävling; eller vill du styra upp det själv?
För att inte skapa förvirring och för att kunna attrahera så många tävlande som möjligt till projektet anser jag nämligen att vi behöver "ny" tråd för information, förslag till regelverk, riktlinjer, datum för olika steg i projektet och så vidare så att det inte blir en massa förvirring i denna...
Om TS tycker att det är okej eller om h*n inte svarat inom 48h, startar jag en ny tråd för förslag på regler och riktlinjer, jag kontaktar även berörda moderatorer (evilhoney och Evil Ed) för att se om någon av dem kan vara behjälplig med att styra upp en poll där vi kan rösta fram vilka av förslagen till regelverk som ska styra tävlingen. Sedan startar jag en tråd där alla som vill kan publicera sina bidrag, där vi sedan även har en poll och utser vinnaren.
Självklart kommer jag att länka i denna tråden till den "nya" och i den tråden länkar jag till den här, för att få så många som möjligt att delta.
Jag föreslår att vi lägger det hela i
Bakning, matbröd och kakor istället.
Mina andra förslag är att vi kör publicering av bidrag fram till Luciadagen (2011-12-13), från det datum vi sätter som start (Alltså när reglerna är satta och alla kan börja skapa.).
Sedan omröstning fram till annandag jul (2011-12-26), så att vi kan ha en segrare som kan få äran att sitta och skryta under mellandagarna, men allt är ju öppet och den diskussionen kan vi ju ta i den nya tråden. Ju förr vi kan börja desto fler kan vi få med och därmed även få till en "bättre" tävling...
Flashback; snart även pepparkakshus på riktigt!