Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-02, 04:31
  #61
Medlem
Negerbollar och mjölk är gott men oftast är dom för stora.
2 cm i diameter är det perfekta måttet för en munfull.
2011-11-02, 04:35
  #62
Medlem
Jag stoppar in hela i munnen. Älskar att krossa pärlsockret mellan tänderna för att sedan smeta runt chokladen lite grand innan jag tuggar klart och sväljer det hela. Är det kokos istället för socker blir det inget tillfredsställande knaster, men lite godare smak (kokos och choklad är en fantastisk kombination, och negerbolls-smet är vanligtvis så pass söt att det inte krävs ytterligare socker).

Oftast dricker jag ingenting till, då jag tycker att upplevelsen är som bäst när negerbollarna är det enda som konsumeras.
__________________
Senast redigerad av Icemael 2011-11-02 kl. 04:38.
2011-11-02, 05:25
  #63
Medlem
Jag brukar avnjuta min negerboll med en banan och en påse Djungelvrål;
http://2.bp.blogspot.com/_ZaViORedm9...0/DSC02108.JPG
2011-11-02, 06:47
  #64
Medlem
Jag gör negerbollssmet i en bunke och äter rakt ur bunken. Det bästa som finns.
2011-11-02, 06:59
  #65
Medlem
AfricanWarriors avatar
Vad är negerbollar? Pungkulor av en svart man?

Chokladbollar avnjuter jag som de är, utan några tillbehör. Äts på 2-4 tuggor eller mer/mindre beroende på storlek.
2011-11-02, 06:59
  #66
Medlem
sam_elofs avatar
När jag skall göra negerbollar blir det alltid att jag stannar efter att smeten är färdig. Sen käkar jag upp negerbollssmeten direkt ifrån bunken.
2011-11-02, 07:05
  #67
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfricanWarrior
Vad är negerbollar? Pungkulor av en svart man?

Chokladbollar avnjuter jag som de är, utan några tillbehör. Äts på 2-4 tuggor eller mer/mindre beroende på storlek.

Förmodligen är tråden skapad med topic enbart för att skapa kaoz. Vem fan vill veta hur man äter en chokladboll på ett speciellt sätt..


FAN vad många onödiga trådar det skapas alltså.
2011-11-02, 07:26
  #68
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sam_elof
När jag skall göra negerbollar blir det alltid att jag stannar efter att smeten är färdig. Sen käkar jag upp negerbollssmeten direkt ifrån bunken.

hehe ja det e gott de med
2011-11-02, 07:33
  #69
Avstängd
Korvknullarns avatar
Edit;skrevfel
__________________
Senast redigerad av Korvknullarn 2011-11-02 kl. 08:25.
2011-11-02, 07:36
  #70
Medlem
Cavewalkers avatar
Sjukt gott är att dela en färsk fralla (sån med vallmofrön på) , lägga in negerbollen och sen pressar du ihop den och äter! Kombon "Bullebulle" är grym! Funkade alltid när det var äcklig mat i skolan
2011-11-02, 08:13
  #71
Medlem
Herregud. Hur svårt kan det vara att bara säga chokladboll, när du VET att svarta tar illa upp av ordet neger? Eller är du en sån egoist som tänker "det har alltid hetat negerboll, så varför ska jag ändra mig?" (läs med snobbig tantröst). Brist på respekt för andra människor. Eller är det rentutav kul att provocera? Och tyst bara med era offtopic skit. Det är det här det handlar om. Inget annat. Han vill att folk ska reagera på ordet negerboll.
2011-11-02, 08:25
  #72
Medlem
FarbrorFarbrors avatar
Det är försommar, klockan är runt åtta-nio på kvällen och det är fortfarande ljust ute och i luften känner man att nu stundar sällare tider. Har just varit inne på ICA och handlat bland annat en negerboll, eller götteböll som vi säger här. Sätter mig i sätet på min gamla SAAB som står för sig själv en bit bort på ICAs parkering och avnjuter med öppen dörr min boll.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback