• 64 570 online
  • 1 189 265 medlemmar
  • 61 542 485 inlägg
2011-05-17, 23:20
Medlem
Hej! Jag har haft problem med min hud i ansiktet ett par år nu. Eller rättare sagt kinderna! När min hud är "normal" är den ljus, len och fin. Men den har väldigt lätt att blossa upp och bli röd. Det räcker med att gå en promenad på 30 min i småkylig vind och sedan komma in när det är hyfsat varmt så blossar den upp efter ca 30 min. När huden är "normal" så går det inte peta eller varken klia på den utan att den blir illröd där man berör den. På kvällarna när kroppstemperaturen har gått upp lite kan jag få små slags värmerysningar i kroppen och då blossar ansiktet upp under någon minut men går genast tillbaka till normal igen. Jag har försökt med alla möjliga krämer för känslig hud men inget hjälper och det börjar bli psykiskt påfrestande då jag inte mår bra av det.

Någon som vet vad jag kan göra utan att blanda in läkare osv?
Citera
2011-05-17, 23:56
Medlem
--j--s avatar
Har du provat kortison? Det hjälper mot eksem och kan köpas receptfritt på apoteket.
Citera
2011-05-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Har du provat kortison? Det hjälper mot eksem och kan köpas receptfritt på apoteket.

Det hjälper nog inte eftersom jag inte har eksem.
Citera
2011-05-18, 17:01
Medlem
--j--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JippeKippe
Det hjälper nog inte eftersom jag inte har eksem.
Ok, symptomen passar lite in på exem i alla fall. Mitt råd till dig är att dra till närmaste apotek och snacka med personalen. Det finns en jäkla massa receptfria krämer som kanske kan hjälpa dig. Inte bara mot exem Lycka till!
Citera
2011-10-31, 19:42
Medlem
*Bump*

Tar upp problemet igen då det börjar bli kallare ute och problemen ökar!
Citera