• 33 596 online
  • 1 138 865 medlemmar
  • 58 995 451 inlägg
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-10-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
För övrigt undrar jag när svenska gammelmedia skall börja skriva om den här helt otroliga historien? Det är ett givet scoop.

För att det kanske inte är sant? Vi har skribenter i tråden som hävdar saker.. vet vi att det stämmer? Det står väl inte i Gehlins PM specifikt om cellkärne vs mitokondrie? Vi har haft skribenter som hävdat saker.. vet vi säkert att det stämmer? Det är mycket frågor .. men inga definitiva svar, som jag ser det. Det är ofta på Flashback att om något hävdas tillräckligt i en tråd så blir det sanning.

Sen har väl inte kondomen så stor sak i fallet. Ja, det kan användas mot AA. Men i själva caset mot JA inte. Ingen har förnekat sex osv. En förfalskad kondom av AA kan ändå betyda att JA är skyldig till det som sägs. I teoretiska termer i alla fall. Sen att AAs trovärdighet sjunker är en annan femma.
Citera
2011-10-22, 19:36
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
För att det kanske inte är sant? Vi har skribenter i tråden som hävdar saker.. vet vi att det stämmer? Det står väl inte i Gehlins PM specifikt om cellkärne vs mitokondrie? Vi har haft skribenter som hävdat saker.. vet vi säkert att det stämmer? Det är mycket frågor .. men inga definitiva svar, som jag ser det. Det är ofta på Flashback att om något hävdas tillräckligt i en tråd så blir det sanning.

Sen har väl inte kondomen så stor sak i fallet. Ja, det kan användas mot AA. Men i själva caset mot JA inte. Ingen har förnekat sex osv. En förfalskad kondom av AA kan ändå betyda att JA är skyldig till det som sägs. I teoretiska termer i alla fall. Sen att AAs trovärdighet sjunker är en annan femma.

Du har rätt i ovanstående.

Fokus i kondomhistorien ligger inte på JA.

Men, kondomhistorien är fortfarande högintressant (om den stämmer), just för att fokus då hamnar på AA.

Frågorna kvarstår således:

a) Varför hittar man inget DNA? Varken från JA eller AA?

När det gäller AA, menar jag inte i första hand för att hon hanterat kondomen när den lämnades till polisen. Vi har inga uppgifter om att polisen själva skulle ha hämtat kondomen. Är så fallet, behöver inte AA:s DNA ha hamnat på kondomen vid detta tillfälle.

MEN

b) Varför finns inte AA:s (eller JA:s, för den delen) DNA överhuvudtaget på kondomen. Detta är totalt oförklarligt, om den använts till ursprungligt ändamål, som AA hävdar. Och då pratar vi inte om mitokondrie DNA utan cellkärne-DNA.

OCH

c) VARFÖR tar inte polisen tag i detta uppenbara försök till bevisförfalskning från AA:s sida?
Citera
2011-10-22, 20:28
Avstängd
DrKrastapopoloss avatar
Citat:
Sen har väl inte kondomen så stor sak i fallet. [...] I teoretiska termer i alla fall. Sen att AAs trovärdighet sjunker är en annan femma.

Teoretiskt, schmeoretiskt.
I VERKLIGHETEN, Om det skulle gå att bevisa att man faktiskt har förfalskat bevismaterial betyder det allt.

Tror du mig inte?
Prova att lägga in "hon förfalskade bevismaterial" i en av rutorna i "rape apologist bingo" nedan och se vad som händer.

http://www.flickr.com/photos/bewildery/5252373958/

Printa ut och spela...
Citera
2011-10-22, 21:23
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Kommer ni ihåg alla sidor om SKL:s kondom-undersökning, där det inte fanns något DNA på Ardins kondomer, med dito förvecklingar och frågor om SKL verkligen visste hur man undersökte dessa.
Nu sitter SKL:s syster RMV (Riksmedicinalverket) mycket djupt i skiten efter ett "utlåtande" i det omtalade barndråpet, länken nedan är rena avrättningen av nämnda verk, så frågan auktaliseras på nytt, hade SKL på fötterna eller var dom också helt uppe på läktaren. ....

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...et_6573469.svd

Glöm inte att SKL inte på något sätt är auktoriserade för att undersöka hur kondomer gått sönder. Jag har flera gånger skrivit om hur de rimligtvis borde gått tillväga. Deras variant var ju att helt enkelt förstöra den kondom de tagit i beslag genom att rycka och skära sönder den, utan att titta på bäst-före-datum, JAs penisstorlek vs kondomstorlek och så vidare.
Citera
2011-10-22, 21:25
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Kondomen är ju troligtvis det "nya" som framkom och som gjorde att Ny valde att överpröva. Har för mig att inga nya förhör gjordes under den aktuella tidsperioden. Det enda nya som tillkom var två kondomer. (ca 25 aug till 1 sept?)
Citera
2011-10-22, 21:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint

c) VARFÖR tar inte polisen tag i detta uppenbara försök till bevisförfalskning från AA:s sida?

Jag tror vi drog paralleller till bruttan med den förfalskade förlovningsringen och kom fram till att samma sak gällde kondomer. Dvs det är inte bevisförfalskning utan bevistillverkning (?). Vilket inte ses som alls lika allvarligt.

edit:

"kvinnan i Blekinge som lät tillverka falska förlovningsringar för att få sin exsambo fälld. När det uppdagades ställdes hon inför rätta men friades! Motiveringen var att förfalskningen inte nödvändigtvis bevisade att hon ljugit – hon var bara så rädd att inte bli trodd att hon ”förbättrade” bevisläget."

"Den 23-åriga kvinnan som förfalskade förlovningsringarna frias nu av tingsrätten.
Enligt tingsrätten har kvinnan inte förfalskat bevis. Hon har bara förbättrat dom."
http://www.bltsydostran.se/nyheter/k...en(2693350).gm

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article321120.ab
Senast redigerad av MoLoK 2011-10-22 kl. 21:33.
Citera
2011-10-22, 21:41
Medlem
Juxtaposition666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Glöm inte att SKL inte på något sätt är auktoriserade för att undersöka hur kondomer gått sönder. Jag har flera gånger skrivit om hur de rimligtvis borde gått tillväga. Deras variant var ju att helt enkelt förstöra den kondom de tagit i beslag genom att rycka och skära sönder den, utan att titta på bäst-före-datum, JAs penisstorlek vs kondomstorlek och så vidare.

Har tråden tidigare diskuterat penisstorlek vs kondomstorlek?
Citera
2011-10-22, 21:47
Medlem
BaalZeBubs avatar
Enligt Torbjörn Tännsjö kan åklagaren i fallet med barnläkaren som frias åtalas för "okynnesåtal". Jag tycker att detta även stämmer perfekt in på Marianne Ny. Kanske hon kan få fängelse för Assangeaffären. Hoppas

Nu är jag osäker på vad lagen säger exakt, men Marianne Ny driver ett rättsfall in absurdum trots att det inte har några som helst utsikter att gå till att åtalet gillas i någon domstol. Hon gör det uppenbart på grund av politiska agendor och påtryckningar från olika håll - feministisk politik, utrikespolitik med usa i centrum m.m. Under arbetet bryter hon mot snart nog alla principer om rättssäkerhet, rimlighet och proportion vi har inom EU. Det borde vara tillräckligt för några år i buren och ett avsked. Men i verkligheten får hon väl någon slags pris för det.
Citera
2011-10-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
"Den 23-åriga kvinnan som förfalskade förlovningsringarna frias nu av tingsrätten.
Enligt tingsrätten har kvinnan inte förfalskat bevis. Hon har bara förbättrat dom."
http://www.bltsydostran.se/nyheter/k...en(2693350).gm

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article321120.ab

Då är jag övertygad: Sverige ÄR feminismens Saudiarabien!
Citera
2011-10-22, 22:18
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juxtaposition666
Har tråden tidigare diskuterat penisstorlek vs kondomstorlek?

Oh ja. Fast snarare spekulerat!
Citera
2011-10-22, 22:21
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimaz

Det är alltså en skillnad på om man förändrar ett existerande bevis (som förändrar ens story) eller om man tillverkar ett nytt bevis (som stöd för sin story).

Om Ardin rivit sönder den faktiska kondomen så hade hon kunnat dömas för det men om hon rivit sönder en ny kondom så frias hon.
Citera
2011-10-22, 22:58
Avstängd
DrKrastapopoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimaz

På god farlig väg åtminstone. Därför är det viktigt att inte blanda ihop begreppen.
Jag förordar begreppet "neofeminism". (Neokonservatism möter feminism)

För dem som ändå har problem är tumregeln:
"respekt för Saudarabiens feminister, förakt för feministernas Saudiarabien".

Neofeminist-begreppet är åtminstone inte långsökt för AA och SSW, inte heller kopplingarna till landet saudiarabien: Svensk politik/msm-lobby*-(PrimePR/timbro)-KRove-Bush-Saudiarabien (banden är tajta hela vägen).

www.politicalprosecutions.com

*"Vårt perspektiv är långsiktigt. Grunden för vårt påverkansarbete är relationer. Vi känner de flesta av dagens beslutsfattare. Och de flesta av morgondagens.

Primes Public Affairs består av omkring 25 konsulter, med olika bakgrund och olika inriktningar. Vi delar ingen ideologi, ingen övergripande idé, ingen ”grand plan”. Däremot har vi alla ett nördigt intresse för samhällsfrågor och kommunikation, ett barnsligt engagemang i allt vi tar för oss, och den stilla övertygelsen att vi gör demokratin en tjänst genom att höja nivån på det offentliga samtalet."
<-- Utdrag i hur PrimePR beskriver sin verksamhet (nej, varken frimurarorden eller illuminati är inte inblandade i denna "konspiration") http://www.primegroup.com/tjaenster/public-affairs
Senast redigerad av DrKrastapopolos 2011-10-22 kl. 23:23.
Citera