Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-22, 16:07
  #1
Medlem
Roland.Gs avatar
Jag har starka källor på att Hanna Wigh Mazeitaviciene gift sig mot betalning med utländsk man (självklart för att mannen ska få stanna i Sverige).
Det anordnades även giftermål i hennes krets där "vänner" till Hannas man erbjöd större summor pengar till kvinnor mot giftermål i gengäld, pengarna betalades så klart enbart delvis eller aldrig ut.
Jag har nämligen en nära vän som nämligen var med på en av dessa tillställningar och var vittne till spektaklet.

Nå vad är detta för representant för SD i Västergötland, som illegalt har tagit in en "utlänning" till Sverige mot betalning?? Att Hennes man körde rattfull, var jävligt bråkig och påstods ingå i någon form av maffia bör kanske nämnas också.


Vad vet vi om den här lurendrejaren; Hanna Wigh?


//Roland.G

edit: stavning
__________________
Senast redigerad av Roland.G 2011-09-22 kl. 16:32.
2011-09-22, 18:20
  #2
Medlem
Roland.Gs avatar
Tro vad du vill, har användare på forumet sedan 2008, vill dock inte använda min "riktiga" andvändare.. så det slipper kopplas till mig. oh well..

Jag umgicks även då och då med Hanna Wigh som barn och kan outa hennes man, men gör det inte av schyssta skäl. detta kanske kan vara förtroendeingivande? vad vet jag?

(På tal om avatar så ser inte din så mogen ut heller, vilken typ av avatar någon har eller gillar spelar ingen roll och hör inte till ämnet)
__________________
Senast redigerad av Roland.G 2011-09-22 kl. 18:36.
2011-09-22, 19:05
  #3
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland.G
Tro vad du vill, har användare på forumet sedan 2008, vill dock inte använda min "riktiga" andvändare.. så det slipper kopplas till mig. oh well..

Jag umgicks även då och då med Hanna Wigh som barn och kan outa hennes man, men gör det inte av schyssta skäl. detta kanske kan vara förtroendeingivande? vad vet jag?

(På tal om avatar så ser inte din så mogen ut heller, vilken typ av avatar någon har eller gillar spelar ingen roll och hör inte till ämnet)
Du får nog komma med lite bevis först innan du blir betrodd.
2011-09-22, 19:27
  #4
Medlem
Roland.Gs avatar
Det blir svårt att komma med stenhårda bevis då det handlar om upplevelser och folk som varit "där" vid rätt tillfälle, det blir även svårt att gå ut med det utan att outa namn på människor jag bryr mig om.

Jag ska klura på det här, jag visste att det skulle komma upp förr eller senare och funderat mycket runt saken.

Som liten brukade jag komma i kontakt med Hanna då och då, jag fick ett fruktansvärt intryck av henne.. jämt. Hon var utstuderat elak mot folk och vänner, letade alltid efter bråk/tjafs och var jävligt kaxig med en översittar attityd.

När jag för några år sedan (minns ej exakt när?) fick nys om att hon var ett ansikte utåt i Falköping och även i större sammanhang för Sverigedemokraterna så blev jag fan mörk rädd. Att en så elak kvinna skulle ta sig dit var ju inte oväntat men hemskt.
2011-09-22, 21:57
  #5
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Då lägger vi ner trollsnacket.

/Mod
2011-09-22, 22:02
  #6
Medlem
Hon erkänner ju i T.Borgs blogg att hon är gift med en utlänning, och de undviker frågan annars!
Jag personligen har inget emot om hon har gjort det för en som behöver det, men om det är för pengar så tycker jag att det är fel!
2011-09-23, 15:21
  #7
Medlem
Roland.Gs avatar
jag instämmer faktiskt, hade någon verkligen behövt komma hit pga vidriga omständigheter så får man ändå se mellan fingrarna.. men detta har handlat om pengar.

En av dom flickorna som gifte sig var vän till en närstående till mig och jag har sett foton från tillställningen. Har hört massa om händelsen; hur jobbigt det var att alla skulle låtsas för prästen och hur brudgummen körde som en dåre på fyllan i sin bil m.m.

Jag har letat efter han på internet men inte funnit något om denna Mantas. Finns inget om honom på hennes facebook heller.. men det är ju så klart inget man visar upp som SD medlem kanske...
2011-09-23, 15:34
  #8
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland.G
Det blir svårt att komma med stenhårda bevis då det handlar om upplevelser och folk som varit "där" vid rätt tillfälle, det blir även svårt att gå ut med det utan att outa namn på människor jag bryr mig om.

Jag ska klura på det här, jag visste att det skulle komma upp förr eller senare och funderat mycket runt saken.

Som liten brukade jag komma i kontakt med Hanna då och då, jag fick ett fruktansvärt intryck av henne.. jämt. Hon var utstuderat elak mot folk och vänner, letade alltid efter bråk/tjafs och var jävligt kaxig med en översittar attityd.

När jag för några år sedan (minns ej exakt när?) fick nys om att hon var ett ansikte utåt i Falköping och även i större sammanhang för Sverigedemokraterna så blev jag fan mörk rädd. Att en så elak kvinna skulle ta sig dit var ju inte oväntat men hemskt.

Hon går alltså under namnet Hanna Wigh Mazeitaviciene. Namnet Mazeitaviciene har en distinkt litauisk klang.

Jag har ingen aning om det du skriver är med sanningen överensstämmande eller inte - om det skulle vara sant är det naturligtvis graverande för SD. Omständigheterna kring giftermålet bör under alla omständigheter klarläggas, när nu ämnet kommit upp: är det du skriver inte sant är allt frid och fröjd.
Är det sant ska Hanna Wigh Mazeitaviciene inte försöka dölja de verkliga omständigheterna - äktenskap är en allvarlig sak, som kräver total ärlighet: gifter man sig för pengar med en utländsk skumraskfigur ska man inte posera som talesman för ett påstått nationalistiskt-konservativt parti som strävar efter upprättandet av ett sundare samhälle.

Vad är din teori: fick Hanna de pengar hon utlovats av litauern? Är de "gifta på riktigt"? Förverkligades flera andra "giftermål för pengar" i Hannas vänkrets? Hur många, och var männen av samma etnicitet?

Jag har ju i Flashbacktrådar sett att Hanna Wigh Mazeitaviciene och andra SD-kvinnor utsatts för motbjudande hot under de senaste månaderna - man får hoppas att de som är ansvariga för dödshot och liknande skit tas av polisen.

http://galaxybloggen.blogspot.com/20...rnsmamman.html
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2011-09-23 kl. 16:12.
2011-09-23, 16:02
  #9
Medlem
Roland.Gs avatar
Ja folk som hotar människor för deras politiska åsikt är större idioter och inget som jag stödjer över huvudtaget.

Händelseförloppet är som så, Hanna Wigh gifter sig med Mantas för pengar, en kvinna som var vän med Hanna på håll blev intalad att hon skulle få 10.000-15.000kr för att gifta sig med Mantas vän/kompanjon/snubbe. Bröllopet gick igenom, dom nygifta gick varsin väg för att senare som planerat skilja sig om ett år eller två och mannen skulle då bli svensk medborgare, permanent.

Några pengar dök dock aldrig upp och hon blev totalt grundlurad (dock får hon ju självklart skylla sig själv) och hon "lät det bara vara ifred".

Hanna Wigh och hennes kära "man" var i allra högsta grad inblandade i detta och var så jävla väl medvetna om vad som skedde, det är sanningen.. tro mig.
Jag känner ett par stycken som var där och vittnade allt och som också visste om vad som hände, hur vida dom vill träda fram blir åter att se dock.



Jag kommer uppdatera snart, jag måste bara försöka få fram bevis utan att skada någon som är inblandad.


Edit: ja så vitt jag vet så var mannen av samma etnicitet som Hannas man Mantas.
__________________
Senast redigerad av Roland.G 2011-09-23 kl. 16:11.
2011-09-23, 17:05
  #10
Medlem
Attans. Hanna Wigh här. Jag har tillbringat en stund med att skriva ett långt detaljerat svar på allt som framkommit i denna högst intressanta tråd och när jag nu skulle skicka mitt svar så försvann allt. Därför kommer det här svaret med största sannolikhet inte vara lika detaljerat eller välskrivet (får hoppas ni har överseende med det). Alla är vi barn i början och det här är första gången jag skriver något på flashback.

Som offentlig person så borde man vara hårdhudad och klara av att vifta bort såna här hat grejer riktade mot sig och gå vidare. Men sån är inte jag alla gånger. Jag kan erkänna att jag blir sårad och ledsen över att läsa sånt här därför tänker jag nu bryta mot en regel jag har att aldrig gå i polemik med hatarna. Jag ska försöka bemöta det mesta som skrivits i den här tråden men en del av sakerna kan jag inte bemöta då jag inte vet vad som åsyftas och knappast kan sitta och gissa.

Det stämmer väl att jag i unga år gifte mig med en utländsk man. Det har även här i tråden framkommit att han är från Litauen. Men är det ingen här som reflekterat över varför man skulle arrangera ett äktenskap med en EU medborgare?

Men låt oss bortse från det en liten stund och återgå till vårt förmodat arrangerade äktenskap. Jag måste onekligen vara hängiven det jag åtar mig då jag dessutom skaffat två barn med den man jag ingått ett arrangerat äktenskap med? Jag och denne man har i skrivande stund varit gifta i sju år. Människor förändras och så även vi. När vi fått inse att vänskap är allt det handlar om numer och en gemensam kärlek till våra barn så har vi gemensamt beslutat att ta ut skilsmässa något som går igenom nu i höst. Det är en av förklaringarna till varför jag "talar tyst om min utländske man" en annan av anledningarna är för att jag anser att mitt privatliv inte ska blandas in i politiken. Att vara politiker för det parti jag företräder innebär en säkerhetsrisk och därför har jag valt att tala så lite som möjligt kring mitt privatliv och vill även fortsättningsvis fortsätta på den inslagna vägen.

Sen undrar jag även hur Roland G. för ett par år sen kunnat få reda på att jag "är ett ansikte" i sverigedemokraterna? Anledningen till att jag frågar är för att det inte blev offentligt förens i maj 2010.

Jag vet inte vad jag har gjort dig "Roland G" men jag ber ändå om ursäkt för det då det måste ha sårat dig så till den milda grad då du så lång tid efter fortfarande mår dåligt över det och bestämmer dig för att anonymt börja förtala mig på en internet sajt.

Du känner inte mig men du är hjärtligt välkommen att ta kontakt med mig och ta reda på om jag fortfarande är lika ondskefull. Mina kontaktuppgifter finns på vår hemsida eller så kan du adda mig på facebook då behöver jag inte ens veta att du är du. Det är trots allt inte ovanligt att gamla barndomsbekanta dyker upp för att höra hur det går i livet ;-)

Du känner inte mig Roland G. men du är som jag skrev ovan välkommen att lära känna mig. Jag vet som sagt inte varför du är så arg på mig eller vad jag har gjort för att förtjäna såna här attacker på nätet. Men kan du inte för en sekund stanna upp och fundera kring varför du vill såra mig? Jag är en kännande person som också kan bli ledsen och känna obehag och det åsamkar du mig med det här. Det kanske är dumt av mig att skriva så för det är kanske det du eftersträvar. Men jag vill att du ska veta att jag är en person som du skadar inte något anonymiserat känslolöst objekt.

Nu har jag slösat nog med tid här. Nu blir det Fredagsmys med kottarna efter en slitig vecka.
Önskar alla en trevlig helg.

Mvh
Hanna Wigh
2011-09-23, 17:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blommigardin
Attans. Hanna Wigh här. Jag har tillbringat en stund med att skriva ett långt detaljerat svar på allt som framkommit i denna högst intressanta tråd och när jag nu skulle skicka mitt svar så försvann allt. Därför kommer det här svaret med största sannolikhet inte vara lika detaljerat eller välskrivet (får hoppas ni har överseende med det). Alla är vi barn i början och det här är första gången jag skriver något på flashback.

Som offentlig person så borde man vara hårdhudad och klara av att vifta bort såna här hat grejer riktade mot sig och gå vidare. Men sån är inte jag alla gånger. Jag kan erkänna att jag blir sårad och ledsen över att läsa sånt här därför tänker jag nu bryta mot en regel jag har att aldrig gå i polemik med hatarna. Jag ska försöka bemöta det mesta som skrivits i den här tråden men en del av sakerna kan jag inte bemöta då jag inte vet vad som åsyftas och knappast kan sitta och gissa.

Det stämmer väl att jag i unga år gifte mig med en utländsk man. Det har även här i tråden framkommit att han är från Litauen. Men är det ingen här som reflekterat över varför man skulle arrangera ett äktenskap med en EU medborgare?

Men låt oss bortse från det en liten stund och återgå till vårt förmodat arrangerade äktenskap. Jag måste onekligen vara hängiven det jag åtar mig då jag dessutom skaffat två barn med den man jag ingått ett arrangerat äktenskap med? Jag och denne man har i skrivande stund varit gifta i sju år. Människor förändras och så även vi. När vi fått inse att vänskap är allt det handlar om numer och en gemensam kärlek till våra barn så har vi gemensamt beslutat att ta ut skilsmässa något som går igenom nu i höst. Det är en av förklaringarna till varför jag "talar tyst om min utländske man" en annan av anledningarna är för att jag anser att mitt privatliv inte ska blandas in i politiken. Att vara politiker för det parti jag företräder innebär en säkerhetsrisk och därför har jag valt att tala så lite som möjligt kring mitt privatliv och vill även fortsättningsvis fortsätta på den inslagna vägen.

Sen undrar jag även hur Roland G. för ett par år sen kunnat få reda på att jag "är ett ansikte" i sverigedemokraterna? Anledningen till att jag frågar är för att det inte blev offentligt förens i maj 2010.

Jag vet inte vad jag har gjort dig "Roland G" men jag ber ändå om ursäkt för det då det måste ha sårat dig så till den milda grad då du så lång tid efter fortfarande mår dåligt över det och bestämmer dig för att anonymt börja förtala mig på en internet sajt.

Du känner inte mig men du är hjärtligt välkommen att ta kontakt med mig och ta reda på om jag fortfarande är lika ondskefull. Mina kontaktuppgifter finns på vår hemsida eller så kan du adda mig på facebook då behöver jag inte ens veta att du är du. Det är trots allt inte ovanligt att gamla barndomsbekanta dyker upp för att höra hur det går i livet ;-)

Du känner inte mig Roland G. men du är som jag skrev ovan välkommen att lära känna mig. Jag vet som sagt inte varför du är så arg på mig eller vad jag har gjort för att förtjäna såna här attacker på nätet. Men kan du inte för en sekund stanna upp och fundera kring varför du vill såra mig? Jag är en kännande person som också kan bli ledsen och känna obehag och det åsamkar du mig med det här. Det kanske är dumt av mig att skriva så för det är kanske det du eftersträvar. Men jag vill att du ska veta att jag är en person som du skadar inte något anonymiserat känslolöst objekt.

Nu har jag slösat nog med tid här. Nu blir det Fredagsmys med kottarna efter en slitig vecka.
Önskar alla en trevlig helg.

Mvh
Hanna Wigh
Jag, som erfaren trolljägare, får starka vibbar på radarn.
Vem är denna man från Litauen, hur mycket betalade han och varför denna falska hängivenhet till äktenskapet?
Hans vänner, är de också från Litauen?
Har även de sysslat med liknande aktiviteter?

Sättet du skriver på antyder att något är lurt, vad är det Hanna?

/Mvh

Jorge

Dokumenterad Trolljägare
Doktor
President
2011-09-23, 18:03
  #12
Medlem
Roland.Gs avatar
Hanna:
Som sann politiker så undviker du att svara på det påstående som tråden handlar om, giftemål för pengar. Dra vilka snyft historier du vill, jag bryr mig inte.

Även om jag ogillar dig skarp så vill jag dock inte skada dig som person men som offentligperson och politiker vill jag granska dig och föra detta till ytan. Deal with it.

Ett "ansikte" för SD har du iofs blivit på senare tid, det har du rätt i.

En ursäkt är inte på sin plats då du inte vet vem jag är eller vad som du har gjort mig. Det hör heller inte hit att diskutera den saken, det är så kallat "off topic"

Ps: om du inte hade varit rädd för sanningen tror jag aldrig du hade "slösat" din tid på detta.

Jorgeriver: om du läser vad mod har skrivit tidigare så kanske du förstår att troll anklagelserna skulle läggas ned. Tack!



Edit:Stavning
__________________
Senast redigerad av Roland.G 2011-09-23 kl. 18:11.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback