Det händer att undertecknad får slut på pengar och svinar till sig, tar saker som står och skräpar här och var. Mina kompisar gör ibland detsamma, inget vi talar högt om i nyktert tillstånd men nu är frågan hu pass vanlingt detta är.
En polares brorsa gjorde en liten annorlunda grej förra torsdagen. Han gick och samlade ihop halvfulla ölglas och satte sig sedan vid ett bord och svepte dem. Jag skulle aldrig få för mig att ta någon annans glas.
Aldrig gjort. Men känner till en kille som brukade fråga barpersonalen om han fick köpa glasen som stod bredvid ölkranen, det där som mest består av gammal skum och spill.. snåljävel.
Om jag inte hade råd att gå på krogen skulle jag inte få för mig att ta någon annans halvdruckna snuskdricka. När jag var tonåring och inte hade så mycket pengar har det hänt att jag har smugglat in sprit på krogen.
Såg rubriken "Snor ni dricka på krogen?" och tänkte att nu jävlar är det någon skön lirare som böjer sig över bardisken och fyller på sitt tomma ölglas då bartendern tittar bort som är i farten.
Men så får jag till min stora besvikelse läsa om något äckel som dricker övergiven alkohol på krogen. Ärligt talat, folk fimpar och spottar i halvtomma ölglas, det finns till och med folk som pissar i ölglasen. Och så går du och dina polare runt och dricker upp skiten!
När vi gick på studentskivor hade vi alltid tävlignar om vem som kunde sno sprit från baren. Det var ganska kul och som tjej så såg man ju alltid bra mycket oskyldigare ut . Jag lyckades nog få 2-3 helflaskor sprit med mig under den perioden.