Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-02-12, 23:25
  #25
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fum
Å andra sidan så valdes ju Jytte efter strid om ordförandeposten med Laila Naraghi (som sannolikt varit bättre för SSU,vi tackar för valet).

Nu får någon se till att läcka lite info Snacket måste ju ha börjat för flera månader sen.

Inte säkert, kanske jyttja...hrm Jytte har fått ett telefonsamtal att ingå i den inre kretsen i S när det nu byter partiordförande inom SAP.
Kanske därför jyttjebrottaren Jytte ville att Mona skulle avgå för att sparka sej själv ett snäpp upp.
Citera
2011-02-13, 01:57
  #26
Medlem
fums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Inte säkert, kanske jyttja...hrm Jytte har fått ett telefonsamtal att ingå i den inre kretsen i S när det nu byter partiordförande inom SAP.
Kanske därför jyttjebrottaren Jytte ville att Mona skulle avgå för att sparka sej själv ett snäpp upp.

Absolut, men att Jytte skulle avgå kan inte kommit som en överraskning för någon. Hon är 31 och har suttit i fyra år.

Som aktiv i ett annat ungdomsförbund vet jag att spekulationerna om hennes efterträdare borde ha börjat för ett tag sedan vid det här laget.

Så min undran är inte så mycket vad som kommer hända med Jytte, utan hur spekulationerna ser ut kring hennes efterträdare.
Citera
2011-02-17, 01:38
  #27
Medlem
jytte måste sluta man får vara högs 32,5 år i su. hon kommer garanterat gå vidare inom sitt parti. lite lustigt att hon själv skriver att det är dax för en ny generation, hon får ju inte pga åldern va kvar
Citera
2011-02-17, 11:36
  #28
Medlem
fums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
lite lustigt att hon själv skriver att det är dax för en ny generation, hon får ju inte pga åldern va kvar

Jag vet inte om det är så lustigt. Det är nog mest sosse-adel språk för "Nu är jag för gammal för SSU, jag har röstat som partiledningen vill på alla kongresser, därför är det inte mer än rättvist att jag nu ska ha en fin position i partiet".

Sossarnas kultur är lite speciell.
Citera
2011-08-04, 08:04
  #29
Medlem
Francos avatar
Ut med det gamla, in med det nya. Jytte har kastat in handduken och Gabriel Wikström är den nya Führern inom (SS)U. Frågan är om det räcker för att Bajsresorna till Bryssel skall vara ett minne blott?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback