Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-08, 14:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Klart som fan han ska ha det! En rättslig reprimand kanske gör att arbetsgivare och läroinstitutioner tänker efter innan de kommer med facistendenser
Absolut. Allvarligt, hur kan man ens tro att det är ok att INTE ta in en "ras"? Fan, detta är ju inte bättre än nazism eller rasism. Helt sjukt med andra ord.
__________________
Senast redigerad av Machonist 2011-07-08 kl. 14:22.
Citera
2011-07-08, 15:08
  #14
Medlem
parkmattans avatar
Snart är det nog olagligt att anställa män, om feministerna får som de vill. Vem bryr sig om kompetens eller prestation när vi kan få 50/50 på arbetsplatserna.
Citera
2011-07-08, 15:10
  #15
Medlem
Det roliga är ju egentligen att Jimmie Åkesson trodde att detta skulle hända, haha. Kanske blir att rösta på SD 2014 istället för Moderaterna.
Citera
2011-07-08, 15:13
  #16
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machonist
Det roliga är ju egentligen att Jimmie Åkesson trodde att detta skulle hända, haha. Kanske blir att rösta på SD 2014 istället för Moderaterna.
han är ju likadan han , bara tvärtom, sossar är patrask, SD eller S.
Citera
2011-07-09, 00:11
  #17
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
SVD 8/7:


"Simon Wallmark fick besked av Södertörns brandförsvar att han, trots rätt utbildning, inte var behörig att söka sommarjobb där - han hade fel kön och fel etnicitet. Brandförsvaret ville ha kvinnor och personer med utländsk bakgrund som sommarvikarier. Av de 32 personer som till sist anställdes saknade 10 relevant utbildning för jobbet. Stiftelsen Centrum för rättvisa kräver nu 100 000 kronor i skadestånd för diskriminering, enligt SR Ekot."

Kanske hade Simon haft större chans att få sommarjobb om han klätt sig i burka och pratat med pipig röst. Vad tror ni andra?
Sa artikeln något om vad det var för typ av tjänst?

Kvotering är skit oavsett.
Jag skulle skämmas om jag fick reda på att jag inte blev antagen primärt för de kvalitéer som jag besatt.
Citera
2011-07-09, 00:13
  #18
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Kanske hade Simon haft större chans att få sommarjobb om han klätt sig i burka och pratat med pipig röst. Vad tror ni andra?
Han hade fått jobbet då eftersom 10 andra utan utbildning fick det tydligen...
Citera
2011-07-09, 02:51
  #19
Medlem
lurvposens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machonist
Det roliga är ju egentligen att Jimmie Åkesson trodde att detta skulle hända, haha. Kanske blir att rösta på SD 2014 istället för Moderaterna.
Det här är precis vad som händer. En snubbe får inte jobb för att han inte e blatte. Kan ju inte bli tydligare än såhär. Visst han får 100k, men vad händer med Sverige ? Nästa gång e det en byggarbetare, gången efter det e det en lagerarbetare.. Denna raskvotering måste upphöra.. frågan e bara hur ?
Citera
2011-07-09, 05:42
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurvposen
Det här är precis vad som händer. En snubbe får inte jobb för att han inte e blatte. Kan ju inte bli tydligare än såhär. Visst han får 100k, men vad händer med Sverige ? Nästa gång e det en byggarbetare, gången efter det e det en lagerarbetare.. Denna raskvotering måste upphöra.. frågan e bara hur ?
SD 2014! Haha, har alltid viljat prova skriva så där. Men vi får se hur utvecklingen sker, jag tar det som jag tror gynnar Sverige mest.
Citera
2015-12-13, 17:00
  #21
Medlem
Flashshits avatar
Katastrofen inom Södertörns brandförsvar fortsätter! https://www.youtube.com/watch?v=_Zm3NQoJuQw
Citera
2015-12-13, 18:56
  #22
Medlem
Huhu, och feministerna skygglappar vidare ser jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback