Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-08, 15:45
  #37
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Hmm.. Kul stämning det ska vara på den arbetsplatsen nu då... Jag hade spårat ur totalt om jag var tvungen att arbeta med människor som gjort sådär. Det är bara så fel det kan bli. Hade varit befriande om all övrig personal sa upp sig i protest för att visa att det inte är okej att släppa tillbaka sådana människor i vården.
Citera
2011-07-08, 15:45
  #38
Medlem
SanTiagos avatar
Ett vidrigt tilltag.
Att ge sig på gamla människor är ju som att ge sig på barn, lika försvarslösa.
Citera
2011-07-08, 16:10
  #39
Avstängd
NEGERRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanTiago
Ett vidrigt tilltag.
Att ge sig på gamla människor är ju som att ge sig på barn, lika försvarslösa.

nej gamla är myndiga
Citera
2011-07-08, 16:18
  #40
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEGERR
nej gamla är myndiga
Finns väl gamla som har har god man eller inte anses tillräknelig på grund a demens!
De är likafullt försvarslösa. Eller menar du på fullt allvar att det är helt okey att ge sig på en 101årig tant som väger ca 30 kg
Vad fan är du för sorts människa?
Citera
2011-07-08, 16:23
  #41
Medlem
MrsMagoos avatar
NORRKÖPING Heléne Södergren, undersköterska på Hagaborgs äldreboende i Sandbyhov, var först kritisk till att hennes två kolleger - som begått grova övergrepp mot fem brukare - skulle få arbeta kvar.- Men sedan tänkte jag: det är bättre att de är kvar här så att vi kan ha koll på dem, säger hon.

http://www.folkbladet.se/nyheter/nor...icleid=5700498


Citat:
Ursprungligen postat av NEGERR
tragiskt att höra.

men så här är det. de som älskar sin familj låter dom inte dö på ett hem. så på ett sätt får dom lite vad dom förtjänar. jag säger inte heller att det är rätt att döda någon eller skada.

tips till svenskar: vårda era nära och kära hemma om ni älskar dom.


De flesta äldre bor i sina egna lägenheter idag med hemtjänst det gör man så långt det går.
Är man tvingad att bo på äldreboende är man oftast dement eller svårt handikappad.
Nej det är inte alla som kan ta vara på en dement äldre då man har arbete och familj att sköta utöver sin käre förälder.
Ett vårdbehov på 24 timmar per dygn krävs för en dement människa jag förstår inte riktigt vad du menar att man ska göra då?
Men för den saken skull ska vi inte ha undersköterskor som misshandlar de äldre försvarslösa människorna. Hade det varit min förälder man utsatt för den här sortens sadism hade jag knockat sköterskan om jag ens hade nöjt mig med detta.
Dags att sanera dessa sadister som arbetar med människor.


Lokalt Norrköping kvinnan vars mormor är 101 år och dement och väger 30 kg.
När min mammas man böjde sig fram sa hon "slå mig inte, slå mig inte". Då börjar man ju fundera över vad hon har blivit utsatt för, säger Sofia Björkman.
http://www.folkbladet.se/nyheter/def...icleid=5702166
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-07-08 kl. 16:43.
Citera
2011-07-08, 16:30
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanTiago
Ett vidrigt tilltag.
Att ge sig på gamla människor är ju som att ge sig på barn, lika försvarslösa.
Instämmer helt.
Citat:
- Jag kan tycka mycket om det, men det är en arbetsrättslig fråga, säger enhetschef Maria Lind.
http://www.expressen.se/nyheter/1.24...s-spyskandalen

Har inte facket missförstått sin roll när de kliver in på arenan och försvarar dessa svin som i fallet Kungsgårdens äldreboende i Kumla?
Citat:
Det var i höstas som det kom fram att äldre som bor på Kungsgården i Kumla kränkts av personal på äldreboendet. Personalen hade varit hårdhänta och bryska och bland annat låst in äldre på sina rum, och skrikit kränkande saker åt dem.
Det slutade med att tre undersköterskor fick sparken. Deras fackförbund Kommunal har nu lämnat in en stämningsansökan till Arbetsdomstolen, och vill att de sparkade medlemmarna ska få sina anställningar tillbaka plus 120 000 kronor var i skadestånd.
Britt Gelin är ordförande för Kommunal i Kumla. Hon säger att de tre avskedade undersköterskorna mår dåligt av situationen.
– Ja det är klart, de har ju mått jättedåligt under resans gång. Och det är klart att de mår dåligt fortfarande. De vill bli rentvådda, för de känner ju inte igen sig i de här anklagelserna överhuvudtaget.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4417277
Citera
2011-07-08, 16:36
  #43
Medlem
Det här är resultatet av låga löner.
Låga löner gör att BRA personal tackar nej.

Min mamma driver ett stort vårdhem (i kommunens regi) och hon tycker det är lika jobbigt varje gång hon ska anställa personal. Hon har ett lönetak att gå efter och ingen av de hon VILL anställa går med på en sådan usel lön. Istället får hon ta de som accepterar lönen och visst finns där många guldkorn som accepterar lönen.

Men många skickas ut efter väldigt kort tid då de inte är ett dugg intresserade av att jobba. Hellre stå ute och röka, hänga i köket eller dricka kaffe. En del har gått så långt att de misshandlat, stulit eller ignorerat larm. Det här bara fortsätter.
Jag vill knappt höra det längre för jag får ont i magen när jag ser de goa gubbarna och söta små tanterna framför mig, som får ta så mycket spott och spe för att nån bitter finska "måste jobba".

Jag vill också ha namnen på de här två!!!
Citera
2011-07-08, 16:40
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEGERR
nej gamla är myndiga

Är ordet "omyndigförklarad" nytt för dig?
Citera
2011-07-08, 16:57
  #45
Medlem
Tycker egentligen inte detta är så farligt. Dom där gamlingarna är säkert jävligt jobbiga och hur farligt är det att svälja lite spya egentligen!?
Citera
2011-07-08, 17:02
  #46
Medlem
MeMajks avatar
Norrköpings kommuns ledamöter läser flaschback och backar
http://www.expressen.se/nyheter/1.24...ickas-hem-igen

nu ska de gå hemma med lön och är de riktigt smart sparar de en bra slant till de kommande böterna!

Så vilka är dessa två nu någon från Norrköping borde koll, häng ut dem NU och HÄR
Citera
2011-07-08, 17:05
  #47
Medlem
Ut med packet!

Helt larvigt hur samhället fungerar, att de först får jobba kvar och de nu bara får gå hemma så länge. Helvete, häng ut skiten och sparka dem på direkten.
Citera
2011-07-08, 17:06
  #48
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Tycker egentligen inte detta är så farligt. Dom där gamlingarna är säkert jävligt jobbiga och hur farligt är det att svälja lite spya egentligen!?
Du påstår att en 30 kilos sängliggandes tant på 101 år skulle kunna vara jobbig kan du vara snäll och beskriva hur hon skulle göra sig förtjänt att få en spya nertryckt i halsen!!!!
Finns ingen ursäkt att behandla gamla människor på ett så vedervärdigt sätt!
Anser man att gamla är jobbiga ska man väl för helvete inte jobba med dem
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback