Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-05-29, 19:06
  #25
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggmorkman
ja sa att man kan ha bägge, använda osx till allt annat o bara spela på windows. Jag gick precis över till osx och det är sjukt mycket lättare och snyggare imo.
Ja, men varför kan du inte göra allt det där i Windows när du ändå har det installerat?

Lättare = vad är så svårt?
Snyggare = ladda ner nytt tema
Citera
2011-05-29, 19:26
  #26
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
För att spela använder man det här: (om man inte är en blekfet tonåring med oskuld kvar och flottigt hår - WoW FTW!)
tillsammans med det här:
och det här:
och det här:
Då har du råd med en sån här, problemet är väl bara för er som debatterar sånt här att det inte får plats i mammas källare...

När argumenten tar slut måste man försöka ta till förolämpningar
Citera
2011-06-01, 21:45
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
iMac 27" med 3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7, 4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM - 2 x 2 GB, 256 GB SSD-hårddisk, AMD Radeon HD 6970M 2 GB GDDR5 kostar ca 25.000
Är det någon som kommit med något bättre förslag ännu?
Citera
2011-06-01, 22:05
  #28
Medlem
Cunths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Är det någon som kommit med något bättre förslag ännu?

Det finns inga egentliga alternativ om TS vill ha en mac för de pengarna.
Citera
2011-06-01, 22:12
  #29
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Är det någon som kommit med något bättre förslag ännu?
Personligen skulle jag aldrig ge 25 tusen för en dator som enbart har glossy-skärm. Oavsett prestanda. Någonsin.
Citera
2011-06-01, 22:15
  #30
Medlem
TS vill spela spel.

Vilka spel

Funkar dom till mac?
Citera
2011-06-01, 22:17
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cunth
Det finns inga egentliga alternativ om TS vill ha en mac för de pengarna.
Var lite min tanke också.
Man får en nedbantad MacPro för 25.000
eller en 21" iMac med mycket innehåll.
Citera
2011-06-01, 22:41
  #32
Medlem
Cunths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Var lite min tanke också.
Man får en nedbantad MacPro för 25.000
eller en 21" iMac med mycket innehåll.

Mac Pron är utdaterad och kommer förmodligen att genomgå en större förändring snart. 21,5"-aren går inte att få med 6970m, så det är 27"-aren med SSD och 6970m 2GB som gäller.
Men som sagt, vill TS spela nya spel så är inte en Mac särskilt aktuellt. Går det däremot att tumma på det och datorn inte kommer att användas till väldigt tung 3D-modellering eller liknande så är den datorn den "bästa" datorn man kan lägga 25 000 kronor på.
__________________
Senast redigerad av Cunth 2011-06-01 kl. 22:46.
Citera
2011-07-05, 19:30
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Jag vet att innan hade jag en dator (PC) som kostade ca 7500 kr.
Jag såg sedan en Mac på internet med liknande specs. Definitivt inte bättre, men nästa likvärdig. Den kostade ca 25000 kr.
Så där har du skillnaden.
25000 minimum för en hyffsad Macintosh. Och då kan den inte ens spela alla spel på marknaden, och många program (framförallt gratisprogram man använder ibland) är inte kompatibla till operativsystemet.

Efter lite sökning. De flesta online-butiker (de vanliga) som Inet, elgiganten m.m, har en som kostar ca 18000. En PC med samma specs kostar ca 6000 kr.
för det första alla spel du spelar på en pc kan du spela på en mac,antingen med hjälp av bootcamp eller ett annat program som heter paralels,har precis beställt en imac topp modellen den gick på ungefär
25 lax testade sen att sätta ihop en egen dator med samma specs slutsumma 29 lax,så visst det är
mycket pengar men du tjänar inget på att köpa pc,och plus macen är bra mycket snyggare...
Citera
2011-07-05, 19:53
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Om man ska köpa en dator av Apple för att sen installera Windows på den, varför köper man inte bara en PC då?
för att man vill få det bästa ut av båda systemen såklart,windows för att spela mac för att redigera och
syssla med 3d program osv plus mac os x är bra mycket fetare än windows enligt mig (har haft båda)
__________________
Senast redigerad av najko77 2011-07-05 kl. 19:56.
Citera
2011-07-05, 20:12
  #35
Medlem
lolliances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najko77
för att man vill få det bästa ut av båda systemen såklart,windows för att spela mac för att redigera och
syssla med 3d program osv plus mac os x är bra mycket fetare än windows enligt mig (har haft båda)

Varför gör du ny rad mha Enter när flashback gör det automatiskt åt dig redan, blir ju jobbigt o läsa..

OnT: Spendera dina 25k väl...
Citera
2011-07-05, 20:49
  #36
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
För att spela använder man det här: (om man inte är en blekfet tonåring med oskuld kvar och flottigt hår - WoW FTW!)
tillsammans med det här:
och det här:
och det här:
Då har du råd med en sån här, problemet är väl bara för er som debatterar sånt här att det inte får plats i mammas källare...

Så det menar att alla som spelar på PC är blekfeta tonåringar? se över dina argument tuffing
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback